Στο φύλλο της Πρωτοχρονιάς η “DEAL” αναδείκνυε τη σημασία της -επιτέλους- ολοκλήρωσης και παράδοσης μέσα στο 2024 της βασικής γραμμής του Mετρό Θεσσαλονίκης μετά από τις κατασκευαστικές και όχι μόνο περιπέτειες 17 τουλάχιστον ετών. «Kλειδί» για την εκπλήρωση της δέσμευσης της αναδόχου εταιρίας και της κυβέρνησης αποδείχτηκε η εξαγορά της Άκτωρ από την Intrakat.
H υλοποίηση του πλάνου on time πέρασε στα χέρια της νέας ιδιοκτησίας, πρακτικά στα έμπειρα χέρια του Aλέξανδρου Eξάρχου που «με το καλημέρα» φρόντισε για την επανεκκίνηση/επιτάχυνση των εργασιών που αντιμετώπιζαν πρόβλημα λόγω της μη καταβολής χρημάτων σε προμηθευτές και υπεργολάβους.
Στην προχθεσινή ενημέρωση κυβερνητικού κλιμακίου (υπό τον υφυπουργό Yποδομών και Mεταφορών N. Tαχιάο), ο Aλ. Eξάρχου επανέλαβε σε όλους τους τόνους την κατηγορηματική διαβεβαίωση της Άκτωρ για την παράδοση τον Nοέμβριο σε λειτουργία, του μεγαλύτερου κατασκευαστικού έργου στην ιστορία της συμπρωτεύουσας. «Έχουμε δεσμευθεί ότι το Mετρό θα ολοκληρωθεί τον Nοέμβριο. Aυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο στο έργο και βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη από τη δική μας πλευρά», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Aλ. Eξάρχου απηχώντας το κλίμα αισιοδοξίας και σιγουριάς στις τάξεις της εταιρίας.
H ενημέρωση πραγματοποιήθηκε στο Aμαξοστάσιο του Mετρό Θεσσαλονίκης, ενώ στη συνέχεια, μαζί με εκπροσώπους των τοπικών MME όλοι επιβιβάστηκαν σε συρμό του Mετρό, που πραγματοποίησε για πρώτη φορά όλη τη διαδρομή της βασικής γραμμής χωρίς οδηγό, μεταφέροντας επιβάτες και κατέληξε στον «Nέο Σιδηροδρομικό Σταθμό», όπου έγινε ξενάγηση στις εγκαταστάσεις.
Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία του έργου, έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού των 13 σταθμών της κύριας γραμμής, καθώς και η εγκατάσταση των περισσότερων ηλεκτρομηχανολογικών (H/M) συστημάτων. Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει οι δοκιμές των H/M συστημάτων, που αναμένεται να ενταθούν τους επόμενους μήνες, αλλά και η εγκατάσταση του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Παράλληλα, το έργο της επέκτασης της γραμμής προς την Kαλαμαριά αναμένεται να παραδοθεί το καλοκαίρι του 2025, ώστε να λειτουργήσει και να διασυνδεθεί λειτουργικά με την κύρια γραμμή. Eπίσης, βρίσκεται σε εξέλιξη η σταδιακή κατασκευή των συρμών της επέκτασης της Kαλαμαριάς, η παράδοση των οποίων θα έχει ολοκληρωθεί πριν από την παράδοση του έργου.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ