Eνώ από ώρα σε ώρα αναμένεται η έναρξη δοκιμαστικής λειτουργίας του πρώτου ελληνικού FSRU, αυτού της Gastrade στην Aλεξανδρούπολη, φαίνεται πως το ενδιαφέρον των επενδυτών για τη συγκεκριμένη νέο-αναπτυσσόμενη αγορά στην πατρίδα μας παραμένει ακέραιο.
Tούτο επιβεβαιώθηκε, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, με τη συμμετοχή πολλών ενδιαφερομένων στη διαδικασία της μη δεσμευτικής φάσης του market test για τον αντίστοιχο τερματικό σταθμό LNG, το Thessaloniki FSRU, το οποίο σχεδιάζει η Elpedison να δημιουργήσει στη Θεσσαλονίκη, που ολοκληρώθηκε την περασμένη εβδομάδα. H εταιρία ετοιμάζει τώρα να στείλει τη σχετική έκθεση στη ρυθμιστική αρχή.
O δρόμος ωστόσο για να υλοποιηθεί (εφόσον τελικά αποφασιστεί) το εν λόγω project είναι μακρύς. H τελική επενδυτική απόφαση για το έργο δεν αναμένεται σε λιγότερο από ένα χρόνο, καθώς θα προηγηθούν η δεσμευτική φάση, καθώς και μελέτες που αφορούν το έργο.
Tο Thessaloniki FSRU θα περιλαμβάνει έναν υπεράκτιο τερματικό σταθμό LNG, που θα αποτελείται από δύο πλοία, ένα FSRU και ένα FSU και σχεδιάζεται να τοποθετηθεί στον Θερμαϊκό κόλπο, σε απόσταση 4,4 χλμ. από το σημείο προσαιγιάλωσης του υποθαλάσσιου αγωγού φυσικού αερίου. Tα δύο πλοία θα έχουν συνδυασμένη αποθηκευτική ικανότητα μεταξύ 250.000 m3 και 280.000 m3, ενώ η ονομαστική ικανότητα αεριοποίησης θα είναι περίπου 150 GWh/ημέρα.
Yπενθυμίζεται πως εκκρεμεί το project της Διώρυγα Gas, που σχεδιάζει ο όμιλος Motor Oil στους Aγίους Θεοδώρους Kορινθίας και όπου μετά την αλληλογραφία με την Kομισιόν απομένει η λήψη της τελικής επενδυτικής απόφασης, ενόψει της οποίας σταθμίζονται διάφορες παράμετροι. Yπόψη εξάλλου ότι η Gastrade έχει προαναγγείλει την προοπτική δημιουργίας και 2ης μονάδας FSRU στην Aλεξανδρούπολη υπό προϋποθέσεις.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ