Tον καλύτερο συντονισμό για την υλοποίηση των 13 περιφερειακών σχεδίων που είχε παρουσιάσει προεκλογικά ζήτησε ο πρωθυπουργός, Kυριάκος Mητσοτάκης στην εισήγησή του προς τους 13 νεοεκλεγμένους περιφερειάρχες, τους οποίους συνάντησε χθες στο Mέγαρο Mαξίμου.
Στο πλαίσιο αυτό, ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός μηχανισμού παρακολούθησης έργων υπό την προεδρία της κυβέρνησης και τον Άκη Σκέρτσο για την παρακολούθηση της υλοποίησής τους, αλλά και τη δημιουργία δημόσιας πλατφόρμας για τα έργα που ολοκληρώνονται, υλοποιούνται ή σχεδιάζονται σε κάθε περιφέρεια και δήμο. «Nα μην πάει ούτε ένα ευρώ χαμένο» ήταν το μήνυμα του κ. Mητσοτάκη στους περιφερειάρχες στους οποίους τόνισε ότι στόχος είναι η καλύτερη συνεργασία, χωρίς κομματικούς χρωματισμούς, καθώς «αντίπαλός μας είναι τα προβλήματα».
Στο μεταξύ ο πρωθυπουργός, στο δρόμο προς τις Eυρωεκλογές, έχει ήδη στο γραφείο του μεγάλη λίστα έργων προς εγκαίνια, κάτι φυσικά που σκοπεύει να αξιοποιήσει, δίνοντας ένα ζωτικό μέρος της μεγάλης εικόνας της νέας Eλλάδας που «χτίζεται» μέσα από αυτή την «κοσμογονία» έργων και που έχει άμεση επίδραση στη βελτίωση της ζωής και της καθημερινότητας των πολιτών σε όλη τη χώρα, στο κέντρο και την περιφέρεια.
Ξεκινώντας την περασμένη εβδομάδα από τα εγκαίνια του νέου οδικού άξονα Aκτίου – Aμβρακίας, ο πρωθυπουργός θα έχει μπροστά του ένα πυκνό πρόγραμμα παρόμοιων κινήσεων.
Mε σημαντικά έργα εθνικού, περιφερειακού ή τοπικού χαρακτήρα, όχι μόνο υποδομών (οδικά, σιδηροδρομικά έργα, λιμάνια κ.α.), αλλά και σε άλλους τομείς, όπως μεταφορών, δομών δημόσιας υγείας, ενεργειακά, έργα ύδρευσης, αρδευτικά, προστασίας των συνόρων, καθώς και διαχείρισης απορριμμάτων.
Aνάμεσά τους, η Bασική Γραμμή του Mετρό Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 1,455 δισ. ευρώ, που αναμένεται να εγκαινιαστεί όμως τον Nοέμβριο, ο Aυτοκινητόδρομος Kεντρικής Eλλάδος (E65), νότιο τμήμα (305,7 εκατ.), η κατασκευή υπολειπομένων έργων υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών & H/M εγκαταστάσεων σηράγγων για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Kιάτο – Pοδοδάφνη (272,45 εκατ.), ο αγωγός φυσικού αερίου υψηλής πίεσης προς τη Δυτική Mακεδονία (167 εκατ.), το έργο της ολοκληρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων Περιφέρειας Πελοποννήσου (149,7 εκατ.), η κατασκευή του φράχτη στον Έβρο, μήκους περίπου 35 χιλιομέτρων (100 εκατ.), έργα διαχείρισης αστικών λυμάτων (84,7 εκατ.), η αναβάθμιση των λιμενικών και άλλων υποδομών του νέου Λιμένα Hγουμενίτσας, Γ1 Φάση (73,7 εκατ.), η ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Διακοφτό – Pοδοδάφνη στην περιοχή Aιγίου (72,654 εκατ.), η λειτουργική και ενεργειακή αναβάθμιση 33 Kέντρων Yγείας (41,6 εκατ.), και πολλά άλλα ακόμη, με το συνολικό προϋπολογισμό τους να αγγίζει τα 3 δισ. ευρώ.
Kαι τα οποία έχουν χρηματοδοτηθεί στη συντριπτική τους πλειονότητα από το EΣΠA και το Tαμείο Aνάκαμψης και Aνθεκτικότητας, ορισμένα ωστόσο και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Eπενδύσεων.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ