Οι ιδρυτές της Harry’s που μάχονται για το έπαθλο των 2,4 δισ. δολ.
Αυτό τον καιρό, οι start-up εταιρείες που φιλοδοξούν να καταλάβουν νέες και ανεξερεύνητες αγορές, ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια. Στο χώρο του Ίντερνετ, τα τελευταία business plans μοιάζουν βγαλμένα από ταινίες επιστημονικής φαντασίας.
Όμως, από την άλλη πλευρά, υπάρχουν και κάποιες νεοσύστατες εταιρίες που στοχεύουν σε αγορές που ήδη γνωρίζουμε. Κάποιες που μοιάζουν γηρασμένες, σαν να υπήρχαν από πάντα. Αλλά αυτοί οι νέοι επιχειρηματίες υπόσχονται να αλλάξουν όσα γνωρίζαμε έως τώρα.
Τέτοιοι είναι οι ιδρυτές της Harry’s, μια εταιρίας που μετά μόλις ένα έτος ζωής, με έδρα τη Νέα Υόρκη και συνιδρυτές τους Andy Katz-Mayfield και Jeff Raider. Που ακριβώς στοχεύει η εταιρία αυτή; Στην αγορά του ξυρίσματος, που μοιάζει να μην έχει κάνει κάποια επαναστατική πρόοδο εδώ και δεκαετίες. Όμως, οι νέοι αυτοί επιχειρηματίες ισχυρίζονται ότι μπορούν να δώσουν στους άνδρες μια πολύ πιο ευχάριστη εμπειρία ξυρίσματος. Οι εργονομικά σχεδιασμένες λαβές, τα ξυραφάκια με πέντε λεπίδες και οι αφροί ξυρίσματος πωλούνται σε πακέτα, απευθείας στους καταναλωτές, μέσω του site της εταιρίας, με τιμές που ξεκινούν από τα 15 δολάρια μόνο.
Η Harry’s μπορεί να είναι νέα, αλλά στοχεύει πολύ ψηλά. Στόχος της είναι να ανταγωνιστεί τη Gillette, η οποία κυριαρχεί εδώ και χρόνια στην ύψους 2,4 δισ. δολαρίων αγορά του ανδρικού ξυρίσματος. Και δεν σταματά εκεί. Τον Ιανουάριο έδωσε 100 εκατ. δολάρια για να εξαγοράσει την Feintechnik, μια γερμανική εταιρία που μετρά σχεδόν 100 χρόνια ζωής και λειτουργεί το εργοστάσιο που παράγει τα προϊόντα της Harry’s.
Τα χρήματα για αυτή την εξαγορά προήλθαν από τα 122,5 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση venture capital που έλαβε η εταιρία από τις Tiger Global, Thrive Capital, Highland Capital και άλλες εταιρίες private equity.
“Πάντα βλέπαμε την Harry’s σαν ένα brand περιποίησης και γνωρίζαμε ότι τελικά θα επεκτεινόμασταν πέρα από τα ξυραφάκια”, λέει στο CNBC ο Raider. “Εάν θέλουμε να φέρουμε σε πέρας αυτό το πραγματικά μεγάλο όραμα, το να έχουμε τη δική μας βιομηχανική μονάδα είναι ένα σημαντικό κομμάτι του παζλ, και οι επενδυτές μας το κατάλαβαν αυτό”.
Οι Raider και Katz-Mayfield, πιστεύουν ότι το κλειδί για την ανάπτυξη της Harry’s κρύβεται στην καθετοποιημένη ενοποίηση της εταιρίας. Πολύ απλά, η εταιρία τώρα ελέγχει πλήρως όλη τη διαδικασία, από την έρευνα και ανάπτυξη, έως τη μεταποιητική δραστηριότητα και την απευθείας πώληση στον τελικό καταναλωτή. “Αυτό δημιουργεί τον ενάρετο κύκλο που δημιουργεί πολύ ευχαριστημένους πελάτες, και αυτοί γίνονται οι καλύτεροι εκπρόσωποί μας”, λέει ο Katz-Mayfield.
Πραγματικά, έχοντας το δικό της εργοστάσιο, η Harry’s μπορεί να απαντήσει στις απαιτήσεις των πελατών της σε χρόνο ρεκόρ. Για παράδειγμα, πριν από λίγο καιρό, ένας πελάτης της έγραψε, λέγοντας πως του αρέσει πολύ το “κλικ” που ακούγεται όταν το καινούργιο ανταλλακτικό ξυραφάκι “κλειδώνει” στη θέση του. Του άρεσε τόσο πολύ ο ήχος αυτός, που έκανε μια μικρή τρύπα στη λαβή του ξυραφιού, ώστε ο ήχος να είναι ακόμα πιο δυνατός. Ο Katz-Mayfield βρήκε την ιδέα του ενδιαφέρουσα και πίστεψε ότι κάτι τέτοιο θα άρεσε και σε άλλους πελάτες. “Του μίλησα στο τηλέφωνο για μια ώρα. Μου έστειλε φωτογραφίες του τι είχε κάνει και μπορέσαμε να φέρουμε την ιδέα του στο εργοστάσιό μας και να κάνουμε την αλλαγή. Αυτό δεν θα ήταν δυνατό εάν δεν είχαμε το δικό μας εργοστάσιο”, εξηγεί.
Πριν να ιδρύσουν την Harry’s, οι Katz-Mayfield και Raider πέρασαν έξι μήνες δοκιμάζοντας ξυραφάκια από όλο τον κόσμο. Τελικά, επέλεξαν αυτό το γερμανικό εργοστάσιο, εξαιτίας της μακράς ιστορίας του στον κλάδο και της ικανότητάς του να παράγει πιο πολύπλοκα ξυραφάκια, με πέντε λεπίδες.
Τώρα, στόχος της Harry’s είναι να προσελκύσει νέους, τεχνολογικά εξειδικευμένους άνδρες, που εκτιμούν το ντιζάιν και τις επιδόσεις, αλλά δεν είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν μια περιουσία.