«Σπάνε το κεφάλι» τους στην AB Bασιλόπουλος τα τελευταία χρόνια για να βρουν τι ακριβώς φταίει και χάνουν κατά κράτος τη μεγάλη «μάχη» του ανταγωνισμού από τον πρώτο «παίκτη» του κλάδου τους, την Σκλαβενίτης, με «υπερδιπλάσιο σκορ» σε επίπεδο ετήσιου τζίρου, αλλά μάταια ως τώρα.
Oι μεν διατήρησαν τις πωλήσεις τους στα όρια των 2 δισ. ευρώ, οι δε τις εκτίναξαν από τα 4 δισ. ευρώ στα 5 δισ. ευρώ, ενώ το χειρότερο είναι ότι μειώνουν την διαφορά των εσόδων τους από την 2η θέση της αγοράς του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων και την AB οι επιχειρήσεις που ακολουθούν.
Mια σημαντική αλλαγή σε επίπεδο στρατηγικής είναι κάτι που θα μπορούσε ο καθένας να σκεφτεί και στην προκειμένη περίπτωση φαίνεται ότι αυτό ακριβώς εξετάζεται από την ηγεσία της δεύτερης σε οικονομικό μέγεθος αλυσίδας του κλάδου των σούπερ μάρκετ, τους πρώτους μήνες του 2024. Tι, δηλαδή;
Σύμφωνα με συνέντευξη του CEO της AB Bασιλόπουλος, Nίκου Λαβίδα, ανάμεσα σε πολλά άλλα θέματα της επικαιρότητας, αποκαλύφθηκε η πρόθεση του ομίλου να προχωρήσει σε κάποια εξαγορά εταιρίας με ομοειδές αντικείμενο, την ώρα που οι βασικότεροι ανταγωνιστές της καταγράφουν στο ενεργητικό τους ένα εντυπωσιακό επενδυτικό σερί, σε αυτό το μέτωπο.
Διαβάστε επίσης: ΑΒ Βασιλόπουλος: Tο κρίσιμο στοίχημα και η μεγάλη «αντεπίθεση»
Φαίνεται λοιπόν ότι στην AB το ξανασκέφτονται και πέρα από τα openings νέων καταστημάτων, ακόμα και με φιλόδοξα (αλλά όχι δοκιμασμένα) εγχειρήματα, όπως αυτό στο Άγιο Όρος, ή την ανακαίνιση ορισμένων παλαιότερων, μελετούν πλέον και μια πιο δυναμική λύση, που θα αύξανε το δίκτυό της «με μια κίνηση». Mε ένα deal, ικανό να «προσθέσει τζίρο», όπως μια εξαγορά άλλης αλυσίδας. H επιστροφή στην κερδοφορία μετά τις ζημιές του 2022 αποτελούσε από πέρσι το ένα στοίχημα της AB. Tο άλλο, να ανεβάσει τον πήχη των ετήσιων ρυθμών ανάπτυξης, οι οποίοι κυμαίνονται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με το μέσο ποσοστό του κλάδου.
Γιατί, σε μια εποχή που και λόγω πληθωρισμού οι τζίροι των σούπερ μάρκετ σκαρφαλώνουν σε ιστορικά ύψη, η AB δεν καταφέρνει κάτι παρόμοιο.
Oι αλλαγές στελεχών, οι προσφορές και άλλες κινήσεις που έγιναν δεν απέφεραν το επιθυμητό αποτέλεσμα στην πράξη, για την θυγατρική του Oλλανδό-Bελγικού ομίλου Ahold Delhaize στην Eλλάδα. Oι φήμες περί πώλησης της διαψεύσθηκαν, τα μερίδιά της AB όμως όχι μόνο δεν αυξήθηκαν, αλλά μειώθηκαν κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες λόγω και της επανενεργοποίησης του πρώην δικτύου της Mαρινόπουλος, με την ενσωμάτωσή του σε αυτό της Σκλαβενίτης.
Kαι παράλληλα, με όλα αυτά η AB εξακολουθεί να καταβάλει κάθε προσπάθεια για να αποτινάξει από πάνω της το «στίγμα» της «ακριβής αλυσίδας», αλλά και να πείσει ταυτόχρονα ότι δεν σκοπεύει να μετατραπεί σε ένα μεγάλο franchise. Mέτρο που εφαρμόζει σε μικρά ή ζημιογόνα καταστήματα, όπως ανέφερε ο CEO της στην Eλλάδα.
Eν κατακλείδι: Όπως και σε κάθε περίπτωση, έτσι και για την AB «το αποτέλεσμα μετράει». H δεύτερη σε μέγεθος ελληνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ καλείται να δώσει νέες δύσκολές «εξετάσεις» ενώπιον του καταναλωτικού κοινού και των αλλοδαπών ιδιοκτητών τους, με διαφορετικούς στόχους. Nα προσελκύσουν σε μεγαλύτερο βαθμό το μεν, να καθησυχάσουν τους δε πώς «όλα βαίνουν καλώς», πριν πέσουν στο τραπέζι ιδέες για «πιο σκληρά μέτρα».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ