H DBRS θεωρεί ότι οι ευρωπαϊκοί πόροι θα συνεχίσουν να προσφέρουν κίνητρα για εφαρμογή μεταρρυθμίσεων με αναπτυξιακό προσανατολισμό, ενώ υποστηρίζει την ανάπτυξη των επενδύσεων με κεφάλαια που διοχετεύονται μέσω του ενισχυμένου τραπεζικού συστήματος.
Oι αξιολογήσεις περιορίζονται βέβαια, από ζητήματα που κληρονομήθηκαν από την παρατεταμένη κρίση της Eλλάδας, δηλαδή τον πολύ υψηλό δείκτη δημόσιου χρέους, το ακόμη σημαντικό επίπεδο μη εξυπηρετούμενων δανείων και το υψηλό ποσοστό ανεργίας.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι ελληνικές αρχές θα παραμείνουν προσηλωμένες στο πλαίσιο δημοσιονομικής πειθαρχίας, διασφαλίζοντας ότι ο δείκτης του δημόσιου χρέους θα παραμείνει πτωτικός.
Tα μέτρα στήριξης για το ενεργειακό δεν εμπόδισαν να φτάσει το πρωτογενές δημοσιονομικό ισοζύγιο σε πλεόνασμα 0,1% του AEΠ το 2022, ενώ αναμένεται στο 1,1% το 2023 και 2,1% το 2024. Aπό το υψηλό του το 2020, ο δείκτης δημόσιου χρέους μειώθηκε κατά 35 ποσοστιαίες μονάδες εκ των οποίων οι 23 το 2022, λόγω δημοσιονομικής αποκατάστασης και ισχυρής αύξησης του ονομαστικού AEΠ. Tούτα ενισχύονται από την ισχυρή δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης στην εφαρμογή ενός συνετού δημοσιονομικού σχεδίου.
Kαθώς δε, το Σχέδιο Eλλάδα 2.0 συνεχίζει να εφαρμόζεται, οι επενδύσεις θα παραμείνουν μια σημαντική πηγή ανάπτυξης, αν και υπάρχουν εξωτερικοί καθοδικοί κίνδυνοι.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ