Η αξιοπιστία ενός οχήματος μειώνεται μετά από τρία χρόνια χρήσης. Ο υψηλός αριθμός προβλημάτων που εμφανίζουν τα αυτοκίνητα μειώνει την μακροπρόθεσμη αξιοπιστία τους, ενώ αυξημένα είναι τα επίπεδα προβλημάτων που εμφανίζουν πολλές μάρκες κατά τη διάρκεια της κυκλοφορίας τους τα πρώτα χρόνια.
Ο μέσος όρος των προβλημάτων έχει αυξηθεί κατά τέσσερα προβλήματα ανά 100 οχήματα, ενώ μεταξύ 90 ημερών και τριών ετών ιδιοκτησίας το σύνολο των προβλημάτων έχει αυξηθεί κατά 17%. Ποσοστό που είναι αυξημένο κατά 5% από το 12% που ήταν το 2023. Αυτά είναι τα αποτελέσματα έρευνας της JD Power 2024 η οποία βασίστηκε σε απαντήσεις 30.595 κατόχων οχημάτων που απέκτησαν το αυτοκίνητό τους το 2021 και το χρησιμοποιούν τρία χρόνια. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από τον Αύγουστο έως τον Νοέμβριο του 2023. Σύμφωνα με το ανώτερο διευθυντή της αξιολόγησης αυτοκινήτων στην JD Power, Frank Hanley, αυτό μπορεί να αποδοθεί στην ταραχώδη περίοδο κατά την οποία κατασκευάστηκαν αυτά τα οχήματα. Πλέον τα στατιστικά δείχνουν ότι οι κάτοχοι των αυτοκινήτων κρατούν τα αυτοκίνητά τους για μεγαλύτερο διάστημα και αυτός είναι ο λόγος που αυξάνεται ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων. Αυτό πρέπει να αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με τις θέσεις του κ. Hanley, στην διασφάλιση της καλής λειτουργίας και στην μείωση των φθορών στα διάφορα μέρη του αυτοκινήτου οι οποίες θα πρέπει να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του πελάτη για πολλά χρόνια χρήσης.
Τα περισσότερα προβλήματα εντοπίζονται στα συστήματα infotainment. Καθώς τα οχήματα βγαίνουν από τη γραμμή συναρμολόγησης με ολοένα και περισσότερη τεχνολογία, αυτή σε πολλά σημεία εμφανίζει προβλήματα. Η συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay είναι το κορυφαίο πρόβλημα, ακολουθούμενη από την ενσωματωμένη αναγνώριση φωνής.
Ο αριθμός των προβλημάτων που σχετίζονται με τις ειδοποιήσεις του συστήματος υποβοήθησης οδηγού έχει αυξηθεί μεταξύ την χρήση 90 ημερών και μέχρι την ολοκλήρωση της πρώτης τριετίας. Αυξημένα επίπεδα προβλημάτων, αν και κάποιος θα πίστευε ότι οι κάτοχοι θα τα έχουν συνηθίσει μετά από μήνες, παρουσιάζονται σε πολλαπλές λειτουργίες της υποβοήθησης οδηγού, συμπεριλαμβανομένων της προειδοποίησης αναχώρησης- διατήρησης λωρίδας και της προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης- αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης.
Η έρευνα ωστόσο δείχνει ότι οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων και plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων αντιμετωπίζουν περισσότερα προβλήματα από τους ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν ως βασικό καύσιμο το φυσικό αέριο, υο οποίο θεωρείται ως το πιο «πράσινο» από τα υπόλοιπα καύσιμα. Τα υβριδικά και τα βενζινοκίνητα οχήματα έχουν σημαντικά καλύτερα αποτελέσματα. Στα τρία χρόνια ιδιοκτησίας, τα ελαστικά είναι ένα άλλο σημείο προσοχής καθώς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 39% των ιδιοκτητών λέει ότι αντικατέστησαν ελαστικά τους τελευταίους 12 μήνες. Αυτό το ποσοστό είναι 19 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερα από τους ιδιοκτήτες οχημάτων που κινούνται με φυσικό αέριο.