Την μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων των τελευταίων 20 χρόνων παρουσιάζει η βρετανική αλυσίδα σουπερμάρκετ Τescο, επηρεασμένη από τις μειώσεις των τιμών και την υποτονική καταναλωτική κίνηση.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η πτώση των πωλήσεων στο τρίμηνο μέχρι τις 25 Μαϊου φτάνει το 3,1 % από τον προηγούμενο χρόνο και εκτιμά ότι οι απώλειες φτάνουν το ένα εκατομμύριο καταναλωτών ανά εβδομάδα. Αυτό σημαίνει απώλειες αξίας 25 εκατoμμυρίων ανά εβδομάδα.
Εαν εξαιρεθούν τα καύσιμα, η πτώση των πωλήσεων φτάνει το 3,7 %.
Σε ένα δελτίο τύπου, η Tesco, η οποία είναι ο ηγέτης της αγοράς τροφίμων στη Βρετανία, περιέγραψε τα αποτελέσματα ως “σύμφωνα με το τελικό ποσοστό του προηγούμενου έτους, παρά τη σημαντική μείωση σε άστοχες διαφημίσεις και τις αποπληθωριστικές επιπτώσεις των επενδύσεων σε χαμηλότερες τιμές.”
Οι μειώσεις των τιμών της βιομηχανίας έχουν οδηγήσει στη χαμηλότερη αύξηση των τελευταίων μηνών για τα “τέσσερα μεγάλα” σούπερ μάρκετ – Tesco, Asda, Sainsbury και Morrisons του Ηνωμένου Βασιλείου.
Τα τελευταία στοιχεία για τις μετοχές των σούπερ μάρκετ από την Kantar Worldpanel, την μεγαλύτερη επιτροπή καταναλωτών, που δημοσιεύθηκε την Τρίτη για τις 12 εβδομάδες του 2014, δείχνουν μια επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης της αγοράς τροφίμων σε 1,7 % που είναι το χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 11 χρόνων.
Οι μετοχές της Tesco έκλεισαν στις 3,34 λίρες, την Τρίτη, με πτώση 11 % από την αρχή του έτους.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesco, Φίλιπ Κλάρκ, δήλωσε στο δελτίο ειδήσεων της Τετάρτης ότι οι πωλήσεις της έχουν πληγεί από τις δικές της μειώσεις τιμών.