Επιστρατεύει διασημότητες και αυξάνει τις πωλήσεις στα $7,1 δισ.
Ο Christie’s, ο οίκος δημοπρασιών με τα 248 χρόνια ιστορίας, βγάζει το κοστούμι του και φορά σκισμένα τζιν. Για να προωθήσει τη δημοπρασία «If I Live I’ll See You Tuesday», στα μέσα του Μαΐου, η εταιρία ανέβασε ένα βίντεο στο YouTube στο οποίο δείχνει τον skateboarder Chris Martin να περνά μπροστά από έργα αξίας πολλών εκατομμυρίων δολαρίων.
Ο έφορος, Loic Gouzer, ένας εμφανίσιμος ειδικός της σύγχρονης τέχνης, το όνομα του οποίου έχει συνδεθεί με εκείνο της ηθοποιού του Mad Men, January Jones, προώθησε τα έργα μέσω του λογαριασμού του στο Instagram.
Τον περασμένο Ιούλιο, ο ίδιος οίκος πραγματοποίησε μία δημοπρασία για φιλανθρωπικό σκοπό, με παρουσιαστή τον Leonardo DiCaprio, ο οποίος, άλλωστε, είναι προσωπικός φίλος του Gouzer’s. Και κατά τη διάρκεια του 2013 πραγματοποίησε 49 δημοπρασίες που έλαβαν χώρα αποκλειστικά μέσω του Ίντερνετ, με έργα που ξεκινούσαν από μερικές εκατοντάδες δολάρια, προσελκύοντας αρκετό νεαρόκοσμο.
Όλες αυτές οι πρωτοβουλίες, βοήθησαν τον οίκο να ανεβάσει τις πωλήσεις του στα επίπεδα ρεκόρ των 7,1 δισ. δολαρίων πέρυσι, έναντι των 6,3 δισ. δολαρίων του ανταγωνιστικού Sotheby’s.
Όλα αυτά είναι μέρος του σχεδίου που κατάρτισε ο διευθύνων σύμβουλος των Christie’s, Steven Murphy. Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές του, ο Murphy δεν είχε κάποια προηγούμενη εμπειρία στον τομέα των έργων τέχνης. Όμως, από την άλλη, δεν θεωρεί ότι η σημερινή του δουλειά διαφέρει τόσο από τις προηγούμενες, ως επικεφαλής της δισκογραφικής Angel Records και του εκδοτικού οίκου Rodale. Λίγο αφότου ανέλαβε τα ηνία των Christie’s, το 2010, άρχισε να επιτρέπει στους συλλέκτες να δίνουν τις προσφορές τους μέσω του Ίντερνετ. Σήμερα, κάτι τέτοιο μοιάζει φυσικό, όμως, για το σοβαρό κόσμο των δημοπρασιών, ήταν μια πραγματική επανάσταση.
Οι τακτικές αυτές, πάντως, δείχνουν να αποδίδουν. Η δημοπρασία της 12ης Μαΐου ξεπέρασε και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις, με πωλήσεις 134,6 εκατ. δολαρίων. Ο ίδιος ο Murphy, αποδίδει την επιτυχία στον Gouzer, που επέλεξε προσωπικά το καθένα από τα 35 κομμάτια της βραδιάς, αναμειγνύοντας σκόπιμα σχετικά άγνωστους καλλιτέχνες, όπως είναι ο Alex Israel, με έργα θρυλικών ονομάτων όπως του Andy Warhol και του Jeff Koons. Με το κόλπο αυτό, ο οίκος κατάφερε να προσελκύσει τους μεγάλους δισεκατομμυριούχους συλλέκτες της τέχνης, όπως οι Peter Brant και Daniel Loeb, αλλά να επεκταθεί και σε νεότερους αγοραστές, που έχουν βγάλει μια περιουσία στο Hollywood ή τη Silicon Valley και τώρα αναζητούν νέους τρόπους για να την ξοδέψουν.