Οι αγορές «EL DORADO» ο «ΛΕΥΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ»
Το παραδοσιακό και αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι σε όλους του τους τύπους αποτελεί διαχρονικά πηγή υψηλών εσόδων για τις εγχώριες γαλακτοβιομηχανίες και είναι χαρακτηριστικό ότι πολλοί το αποκαλούν «λευκό χρυσό».
Οι δε μεγάλες ξένες αγορές θεωρούνται σύγχρονα «El Dorado» για τους βασικούς «παίκτες» του κλάδου και δεν είναι τυχαίο ότι η ίδια η ΦΑΓΕ είχε οδηγηθεί σε σφοδρή δικαστική διαμάχη προ δεκαετίας (2014) στη Βρετανία με τον Τούρκο επιχειρηματία Χαμντί Ουλουκάγια για την… ελληνικότητα του γιαουρτιού της Chobani και δικαιώθηκε στον «πόλεμο» για τη συγκεκριμένη αγορά (γιατί αλλού, συνεχίζεται).
Στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, σε αγορές πολλών δισεκατομμυρίων, η ΦΑΓΕ πέτυχε τη μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεών της στο Ηνωμένο Βασίλειο, με 29,4%, και μετά σε ΗΠΑ με 13,9%, Ιταλία με 11,7% και Ελλάδα με 6,5%. Η αξία της παγκόσμιας αγοράς γιαουρτιού υπολογίζεται στα 90 δισ. ευρώ και της ευρωπαϊκής στα 25 δισ. ευρώ, με το ελληνικό γιαούρτι να αντιστοιχεί στα 7 δισ. ευρώ και 3,5 δισ. ευρώ.
Στην ελληνική αγορά γιαούρτης, η «πίτα» της οποίας ξεπέρασε αθροιστικά τα 301,6 εκατ. ευρώ, το μερίδιο της ΦΑΓΕ έφτασε το 16,2% σε όγκο και το 18,9% σε αξία, και βρέθηκε στη δεύτερη θέση μετά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (32,8% σε όγκο, 20,7% σε αξία), με την Κρι Κρι να ακολουθεί (13,8% σε όγκο, 15,2% σε αξία) – έπονται Vivarta, Ολυμπος, Δωδώνη, Friesland, ΜΕΒΓΑΛ, Danone, Φάρμα Κουκάκη κ.ά.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ