Η Opel παρουσίασε μία ανανεωμένη στρατηγική DRIVE!2022.
Η εταιρία έχει θέσει πέντε στρατηγικούς στόχους. Μέχρι το 2022, η Opel και η Vauxhall φιλοδοξούν να πετύχουν μερίδιο αγοράς 8% για την Ευρώπη με έμφαση στην επικερδή ανάπτυξη. Στόχος τους για το περιθώριο κέρδους προ φόρων και τόκων (EBIT) είναι το 5%.
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με δημοσίευμα του in2life, η εταιρία σχεδιάζει να βελτιώσει περαιτέρω την ποιότητα των προϊόντων της, αλλά και την ικανοποίηση των πελατών και υπαλλήλων της. Ο CEO της Opel, Dr. Karl-Thomas Neumann δήλωσε:
«Τους τελευταίους μήνες, η διοικητική ομάδα της Opel εργάστηκε σκληρά πάνω στο σχέδιο DRIVE!2022. Οι στρατηγικοί στόχοι που αναφέρουμε είναι το αποτέλεσμα των προσπαθειών μας. Έχουμε ήδη κάνει τις απαραίτητες προετοιμασίες για την εφαρμογή του σχεδίου βήμα προς βήμα. Έχουμε την πλήρη υποστήριξη της ‘μαμάς’ εταιρίας General Motors».
Η Opel εστιάζει σε τρεις στρατηγικές προτεραιότητες: μοντέλα, μάρκες και καλύτερη διείσδυση στην αγορά. Η επέλαση μοντέλων και κινητήρων συνεχίζεται με γοργό ρυθμό. Συνολικά 27 νέα μοντέλα και 17 κινητήρες προγραμματίζονται για το διάστημα 2014 – 2018.
Δεύτερη στρατηγική προτεραιότητα είναι η ενίσχυση της εικόνας της Opel ως μιας συναισθηματικής, προσιτής και Γερμανικής μάρκας. Οι αξίες υλοποιούνται από παράγοντες όπως οι τεχνικές καινοτομίες, οι Γερμανικές μηχανολογικές ικανότητες και η καλή σχέση αξίας / τιμής (value for money). Οι τεχνικές καινοτομίες, για παράδειγμα, αναδεικνύονται από το OnStar, το επόμενο στάδιο συνδεσιμότητας των οχημάτων που θα μετατρέψει το αυτοκίνητο σε Wi-Fi hotspot από το 2015. Οι στόχοι μεριδίου αγοράς και ανάπτυξης αντιπροσωπεύουν την τρίτη προτεραιότητα.
Μέχρι το 2022, η Opel στοχεύει να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της στη Γερμανία από 7,2 σε 10%. Στην Ευρώπη (συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας και της Τουρκίας), η εταιρία επιθυμεί να αυξήσει το μερίδιό της από 5,8% που είναι σήμερα, σε 8%.
Μέχρι το 2022, η Opel σχεδιάζει να γίνει Νο2 στην Ευρωπαϊκή αγορά επιβατικών αυτοκινήτων μαζί με τη αντίστοιχη Βρετανική μάρκα Vauxhall. Η Opel ανακοίνωσε το δεκαετές πρόγραμμα DRIVE!2022 για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 2012. Το 2013, η εταιρία είχε ήδη σημειώσει σημαντική πρόοδο, περιορίζοντας τις ζημίες στην Ευρώπη σε ποσοστό πάνω από 50%. Η Opel εκτιμά ότι το 2014 θα είναι ένα έτος υψηλών προκλήσεων.
Από τη μία, η εταιρία συνεχίζει να βελτιώσει το λειτουργικό τμήμα της. Από την άλλη, έκτακτες δαπάνες όπως το κλείσιμο του εργοστασίου του Bochum και οι διακυμάνσεις των νομισματικών ισοτιμιών θα δημιουργήσουν πιέσεις στα έσοδα.
Η Opel υπολογίζει επιστροφή στην κερδοφορία μέχρι τα μέσα της δεκαετίας χάρη σε μία σειρά μέτρων όπως οι χαμηλότερες προϊοντικές και οργανικές δαπάνες, η βελτιωμένη αξιοποίηση δυναμικότητας των εργοστασίων, τα υψηλότερα έσοδα πωλήσεων και το βελτιωμένο προφίλ μάρκας.