Η Xiaomi έχει καταφέρει να εξασφαλίσει πάνω από 70,000 παραγγελίες για το νέο της ηλεκτρικό όχημα SU7, μέχρι το περασμένο Σάββατο. Όπως ανακοίνωσε ο ιδρυτής της εταιρείας, Lei Jun, σε ένα συνέδριο επενδυτών του οποίου οι λεπτομέρειες μοιράστηκαν στον λογαριασμό του στο WeChat, ο αυτοκινητικός τομέας της Xiaomi θα παραμείνει εστιασμένος στην κινεζική αγορά για τα επόμενα τρία χρόνια.
Η εταιρεία, γνωστή κυρίως για τα smartphones της, στοχεύει στην παράδοση πάνω από 100,000 μονάδων SU7 το 2024. Οι σταθερές παραγγελίες αναφέρονται σε εκείνες για τις οποίες οι αγοραστές έχουν καταβάλει μη επιστρεπτέα προκαταβολή, δείχνοντας ένα ισχυρό επίπεδο δέσμευσης από τους καταναλωτές.
Παρά την επιθετική τιμολόγηση, ο Lei σημείωσε ότι το κόστος παραγωγής παραμένει υψηλό λόγω της ποιότητας των προμηθευτών και των εξαρτημάτων, παρόμοιων με εκείνα που χρησιμοποιούνται από πολυτελείς μάρκες όπως η Mercedes Benz και η Audi. Προβλέπει ότι το καθαρό περιθώριο κέρδους για το SU7 θα κυμαίνεται μεταξύ 5-10%, το οποίο είναι σχετικά μέτριο.
Ο Lei αποκάλυψε επίσης σχέδια για αύξηση της παραγωγικής ικανότητας και περαιτέρω μείωση του κόστους από τους προμηθευτές ως μέρος της ευρύτερης στρατηγικής της Xiaomi για την ενίσχυση των αυτοκινητικών της λειτουργιών. Επιπλέον, η εταιρεία προτίθεται να επενδύσει άλλα 11-12 δισεκατομμύρια γουάν φέτος σε νέες επιχειρήσεις, περιλαμβανομένων της αυτοκινητικής μονάδας και της ανάπτυξης λειτουργικών συστημάτων για τις συσκευές της.
Οι Προπαραγγελίες Υπερβαίνουν τις Προσδοκίες έως 5 Φορές
Παρά το γεγονός ότι η Xiaomi είναι νέα στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, το “μέγεθος” του ονόματός της αποδεικνύεται αρκετό για να της προσδώσει την απαραίτητη ώθηση σε μια απαιτητική αγορά όπως είναι αυτή των ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με τον διευθύνων σύμβουλο της Xiaomi, Lei Jun, οι προπαραγγελίες του πρώτου της μοντέλου SU7 είναι 3 έως 5 φορές περισσότερες από τις αρχικές προβλέψεις.
Περισσότερες από 50.000 παραγγελίες καταγράφηκαν μέσα σε λιγότερο από μισή ώρα
Οι πρώτες παραγγελίες υπερέβησαν τις 50.000 μέσα σε ρεκόρ χρόνο 27 λεπτών, όπως ενημέρωσε η Xiaomi. Το SU7 ξεκίνησε τις πωλήσεις στην Κίνα στις 28 Μαρτίου και απέδειξε την άμεση δημοφιλία του, με την εταιρεία να ανακοινώνει περισσότερες από 90.000 παραγγελίες σε 24 ώρες. Οι πρώτες 5.000 μονάδες πωλήθηκαν ως «ιδρυτική έκδοση» και οι παραδόσεις ξεκίνησαν την περασμένη εβδομάδα, με τη Xiaomi να προηγείται του προγραμματισμένου χρονοδιαγράμματος κατά 12 ημέρες.
Σύμφωνα με πηγές του Reuters, η Xiaomi θα ξεκινήσει τις διανομές της έκδοσης SU7 Pro τον Απρίλιο, ενώ το SU7 Max θα διατίθεται από τον Μάιο. Στη χώρα μας αναμένεται να διατεθούν σε τρία χρόνια.
Ανταγωνιστικές τιμές, το «κλειδί» της επιτυχίας για τη Xiaomi
Όπως και με τις ηλεκτρονικές της συσκευές, η Xiaomi εφαρμόζει μια στρατηγική ανταγωνιστικών τιμών στα αυτοκίνητά της. Για παράδειγμα, το SU7 θα πωλείται στις ΗΠΑ με αρχική τιμή περίπου 27.213 ευρώ, σημαντικά φθηνότερο από το Model 3 της Tesla, το οποίο κοστίζει περίπου 37.535 ευρώ. Στην Κίνα, η τιμή του SU7 ξεκινά από 28.300 ευρώ, φθηνότερα από την αρχική τιμή του Tesla Model 3 που είναι 32.280 ευρώ.
Αναλυτές της Citi υπολογίζουν τρομακτική ζημιά λόγω καθυστερήσεων στην παραγωγή
Σημαντικό -οικονομικό- στοιχείο είναι ότι για κάθε μοντέλο που πωλείται, η Xiaomi αναμένεται να καταγράφει ζημιές. Συγκεκριμένα, αναλυτές της Citi εκτιμούν ότι για 60.000 πωλήσεις, οι απώλειες θα φτάσουν τα 531.000.000 ευρώ, περίπου 8.850 ευρώ ανά αυτοκίνητο.
Ο τελικός στόχος του Lei είναι φιλόδοξος, καθώς φιλοδοξεί για τη Xiaomi να καταστεί ένας από τους πέντε κορυφαίους παγκόσμιους κατασκευαστές αυτοκινήτων μέσα στα επόμενα 15-20 χρόνια.