Εξατομικευμένη προσέγγιση των καταναλωτών, ενίσχυση των ψηφιακών πλατφορμών, παροχή δυνατότητας χρήσης επαυξημένης πραγματικότητας (A.R.) και εικονικής πραγματικότητας (V.R.), βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας και των logistics είναι ορισμένες από τις αλλαγές που προκαλεί στο εμπόριο η Τεχνητή Νοημοσύνη, όπως απαντά η A.I. (Artificial Intelligence) στο σχετικό ερώτημα της «DEALnews».
Αναλυτικά, η απάντηση της A.I. (της εφαρμογής AI Chat, που υποστηρίζεται από το GPT-4» έχει ως εξής:
Ερ.: Ποιες αλλαγές θα επέλθουν στο εμπόριο και στον τρόπο προσέγγισης των καταναλωτών, λόγω των εξελίξεων που προκαλούν η Τεχνητή Νοημοσύνη και οι νέες τεχνολογίες;
Απ.: Οι εξελίξεις στην Τεχνητή Νοημοσύνη (A.I.), στο διαδίκτυο και στις νέες τεχνολογίες επηρεάζουν σημαντικά το εμπόριο και τον τρόπο με τον οποίο αγοράζονται και πωλούνται τα προϊόντα. Αυτές οι αλλαγές ήδη επηρεάζουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών και θα συνεχίσουν να το κάνουν και στο μέλλον.
- Εξατομικευμένες εμπειρίες αγορών: Η Τεχνητή Νοημοσύνη και η ανάλυση δεδομένων επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να προσφέρουν πιο εξατομικευμένες εμπειρίες αγορών. Με τη βοήθεια αλγορίθμων μηχανικής μάθησης οι εταιρίες μπορούν να αναλύσουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών, τις προτιμήσεις και το ιστορικό αγορών, για να προσαρμόσουν τις προτάσεις προϊόντων και τις στρατηγικές μάρκετινγκ σε μεμονωμένους πελάτες.
- Chatbots και εικονικοί βοηθοί: Τα chatbots και εικονικοί βοηθοί με Tεχνητή Nοημοσύνη χρησιμοποιούνται για να παρέχουν υποστήριξη πελατών, να απαντούν σε ερωτήματα προϊόντων και, ακόμα, να βοηθούν στη διαδικασία αγοράς.
- Ηλεκτρονικό εμπόριο και διαδικτυακές αγορές: Το διαδίκτυο έχει φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο αγοράζονται και πωλούνται προϊόντα, διευκολύνοντας τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου και τις ηλεκτρονικές αγορές.
- Mobile commerce: Ο πολλαπλασιασμός των smartphones και των φορητών συσκευών έχει οδηγήσει στην ανάπτυξη του mobile commerce (m-commerce).
- Επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης: Οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει αναπόσπαστο μέρος του εμπορίου, καθώς χρησιμεύουν ως χώρος για ανακάλυψη προϊόντων, μάρκετινγκ επιρροών και αφοσίωση πελατών. Οι επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους και να συνδεθούν με δυνητικούς πελάτες με νέους και αποτελεσματικούς τρόπους.
- Μάρκετινγκ και τιμολόγηση βάσει δεδομένων: Η Τεχνητή Νοημοσύνη και η ανάλυση μεγάλων δεδομένων επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να στοχεύουν και να τμηματοποιούν τους καταναλωτές πιο αποτελεσματικά. Επιτρέπουν, επίσης, δυναμικές στρατηγικές τιμολόγησης, που βασίζονται στη ζήτηση, βελτιστοποιώντας τα σημεία τιμών, και προωθήσεις για τη μεγιστοποίηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας.
- Επαυξημένη πραγματικότητα (A.R.) και εικονική πραγματικότητα (V.R.): Αυτές οι τεχνολογίες χρησιμοποιούνται ολοένα περισσότερο για να βελτιώσουν την εμπειρία αγορών, επιτρέποντας στους καταναλωτές να οπτικοποιούν τα προϊόντα στον δικό τους χώρο προτού κάνουν μια αγορά, οδηγώντας σε πιο ενημερωμένες αποφάσεις και, πιθανώς, μειώνοντας τις αποδόσεις.
- Εφοδιαστική αλυσίδα και βελτιστοποίηση logistics: Η Τεχνητή Νοημοσύνη και τα προηγμένα αναλυτικά στοιχεία βελτιώνουν τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, την πρόβλεψη αποθέματος και τα logistics.
Συνοπτικά, οι καταναλωτές μπορούν να περιμένουν πιο εξατομικευμένες εμπειρίες, βελτιωμένη άνεση, διευρυμένες επιλογές και αυξημένη πρόσβαση στις παγκόσμιες αγορές. Αυτές οι αλλαγές θα συνεχίσουν να εξελίσσονται, καθώς η τεχνολογία προχωρά και οι συμπεριφορές των καταναλωτών προσαρμόζονται στους νέους τρόπους αγοράς.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ