Οργανική αύξηση εσόδων της τάξεως του 12,6% κατέγραψε η Coca-Cola HBC AG το α’ τρίμηνο του 2024 στα πλαίσια της συνεχούς υλοποίησης της στρατηγικής της εταιρείας με τα προϊόντα 24/7 κατανάλωσης.
Παράλληλα, σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 1,8% σε οργανική βάση, η οποία οφείλεται στις καλές επιδόσεις των αναδυόμενων και των αναπτυσσόμενων αγορών. Οι όγκοι πωλήσεων στα ανθρακούχα αναψυκτικά ήταν σταθεροί, ενώ στα ποτά ενέργειας και στον καφέ σημείωσαν ισχυρή διψήφια αύξηση (+37,3% και +34,3% αντίστοιχα).
Επίσης:
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 10,6% σε οργανική βάση, ως αποτέλεσμα των αποτελεσματικών πρωτοβουλιών διαχείρισης της αύξησης των εσόδων κατά τους τελευταίους δώδεκα μήνες.
Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 1,0% σε δημοσιευμένη βάση, με την ισχυρή οργανική αύξηση να αντισταθμίζεται από τον αντίκτυπο των δυσμενών συναλλαγματικών διαφορών μετατροπής των αποτελεσμάτων στο νόμισμα αναφοράς του Ομίλου στη Νιγηρία και την Αίγυπτο.
Συνεχιζόμενη βελτίωση του μεριδίου αγοράς σε αξία, κατόπιν των ισχυρών επιδόσεων του 2023, με αύξηση κατά 120 μονάδες βάσης στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά και 70 μονάδες βάσης στα ανθρακούχα αναψυκτικά.
Aύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση σε όλες τις αγορές, με ιδιαίτερα καλές επιδόσεις στις αναδυόμενες αγορές.
Αναπτυγμένες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,1% σε οργανική βάση, λόγω της ανάπτυξης των εσόδων ανά κιβώτιο, με τη μεταβολή στους όγκους πωλήσεων να έχει επηρεαστεί από τις ισχυρές επιδόσεις της συγκριτικής περιόδου.
Αναπτυσσόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 12,5% σε οργανική βάση, με ενθαρρυντική βελτίωση στους όγκους πωλήσεων μετά από ένα απαιτητικό 2023.
Αναδυόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 19,0% σε οργανική βάση, λόγω της αύξησης των εσόδων ανά κιβώτιο, ενώ επίσης καταγράφηκαν ανθεκτικές επιδόσεις στους όγκους πωλήσεων παρά τις επιπτώσεις από το μακροοικονομικό περιβάλλον και τις αρνητικές συναλλαγματικές μεταβολές.
Συνεχιζόμενη επένδυση στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων 24/7 κατανάλωσης και τις εξειδικευμένες δυνατότητές μας.
Το μείγμα συσκευασιών ατομικής κατανάλωσης στα ανθρακούχα αναψυκτικά αυξήθηκε κατά 230 μονάδες βάσης, χάρη στις πρωτοβουλίες διαχείρισης της αύξησης των εσόδων.
Το Monster Energy Green Zero Sugar κυκλοφόρησε σε 16 αγορές, υποστηρίζοντας τη συνεχιζόμενη ισχυρή ανάπτυξη του Monster.
Η αύξηση στον καφέ οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση των premium σημείων πώλησης εκτός σπιτιού.
Η διανομή της Finlandia Vodka επεκτάθηκε σε 17 επιπλέον αγορές.
Ανακοινώθηκε η συμφωνία εξαγοράς της BDS Vending στην Ιρλανδία, ενισχύοντας τις δυνατότητες μας στον τομέα των αυτόματων μηχανών πώλησης και τις ικανότητες στρατηγικού σχεδιασμού της εμπορικής μας προσέγγισης ανά κανάλι διανομής.
Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:
“Κάναμε ένα δυνατό ξεκίνημα στη χρονιά, σημειώνοντας συνεχιζόμενη πρόοδο ως προς τη στρατηγική μας στα προϊόντα 24/7 κατανάλωσης. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 12,6% σε οργανική βάση χάρη στις κατηγορίες στρατηγικής μας προτεραιότητας, δηλαδή εκείνες των ανθρακούχων αναψυκτικών, των ποτών ενέργειας και του καφέ. Επίσης, είμαστε ικανοποιημένοι από την ανακοίνωση ενός ακόμη τριμήνου αύξησης του όγκου πωλήσεων και των μεριδίων αγοράς.
Κατά την περίοδο αυτή, χρησιμοποιώντας δεδομένα, πληροφορίες και αναλύσεις, επιταχύναμε την επένδυση στο ισχυρό χαρτοφυλάκιο προϊόντων μας 24/7 κατανάλωσης καθώς και στις εξειδικευμένες δυνατότητές μας, με αρκετές κυκλοφορίες νέων σημάτων και στοχευμένες πρωτοβουλίες στις αγορές μας. Με αυτό τον τρόπο, διασφαλίζουμε τη συνέχιση της ισχυρής υλοποίησης της στρατηγικής μας στην αγορά, σε στενή συνεργασία με τους πελάτες μας.
Αν και αναγνωρίζουμε τις ευρύτερες μακροοικονομικές συνθήκες, έχουμε εμπιστοσύνη στην ικανότητα μας να επιτύχουμε τις επιχειρηματικές προοπτικές μας για τη χρονιά, καθώς και στην επίτευξη περαιτέρω προόδου σε σχέση με τους μεσοπρόθεσμους στόχους ανάπτυξης που έχουμε θέσει.”
Επιχειρηματικές προοπτικές
Ξεκινήσαμε δυνατά το 2024. Παρόλο που αναμένουμε ότι το μακροοικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον θα παραμείνει δύσκολο, έχουμε ισχυρή εμπιστοσύνη στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων μας 24/7 κατανάλωσης και στις ευκαιρίες ανάπτυξης στις διαφορετικές αγορές μας, η οποία ενισχύεται ακόμη περισσότερο από τις εξειδικευμένες δυνατότητές μας και, πάνω από όλα, από το ταλέντο των ανθρώπων μας. Το 2024 αναμένουμε πρόοδο όσον αφορά τους μεσοπρόθεσμους στόχους ανάπτυξης που έχουμε θέσει.
Επιβεβαιώνουμε τις κατευθυντήριες γραμμές μας για το 2024:
Επίτευξη του μεσοπρόθεσμου στόχου αύξησης των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση για τον Όμιλο στο εύρος 6-7%.
Σε συγκρίσιμη βάση, το κόστος πωληθέντων ανά κιβώτιο αναμένεται να αυξηθεί μεταξύ χαμηλού και μέσου μονοψήφιου ποσοστού ως αποτέλεσμα της συνδυαστικής επίδρασης του πληθωρισμού, των συναλλαγματικών διαφορών από συναλλαγές και των συναλλαγματικών διαφορών μετατροπής των αποτελεσμάτων στο νόμισμα αναφοράς του Ομίλου.
Αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση στο εύρος 3% με 9%.
Τεχνική ανάλυση 2024
Η εταιρεία αναφέρει:
Η τεχνική ανάλυση της εταιρείας παραμένει ίδια με αυτήν που προσδιορίσαμε στα πλαίσια της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων για τη χρήση 2023.
Συναλλαγματικές ισοτιμίες: Αναμένουμε ότι η αρνητική επίδραση στα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη από συναλλαγματικές διαφορές μετατροπής των αποτελεσμάτων στο νόμισμα αναφοράς του Ομίλου θα ανέλθει στα επίπεδα €30-50 εκατ.
Έξοδα αναδιάρθρωσης: Δεν αναμένουμε σημαντικά έξοδα αναδιάρθρωσης.
Φόροι: Αναμένουμε ότι ο συγκρίσιμος πραγματικός φορολογικός συντελεστής θα διαμορφωθεί στο άνω άκρο του εύρους 25% – 27%.
Χρηματοοικονομικά έξοδα: Αναμένουμε ότι τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα θα κυμανθούν στα
€50-70 εκατ.
Περίμετρος ενοποίησης: Αναμένουμε η επίδραση από την εξαγορά της επιχείρησης της Finlandia Vodka στα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη να είναι μεταξύ €5-10 εκατ.
Αναπτυγμένες αγορές
Στην Ελλάδα, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, παρά την υψηλή συγκριτική βάση. Ο όγκος πωλήσεων των ανθρακούχων αναψυκτικών παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, με θετικές επιδόσεις από την Coke Zero και τα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες. Στην κατηγορία των ποτών ενέργειας σημειώθηκε χαμηλή μονοψήφια αύξηση, ενώ στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών σημειώθηκε υψηλή μονοψήφια αύξηση, κυρίως χάρη στη χαμηλή διψήφια αύξηση στα εμφιαλωμένα νερά.