Η J Sainsbury PLC ανακοίνωσε σήμερα περαιτέρω πτώση των πωλήσεων τριμήνου μετά από χρόνια ανάπτυξης, εν τω μέσω ισχυρού ανταγωνισμού από τις εταιρείες λιανικής με εκπτωτικές τιμές και την υποχώρηση του μεριδίου της αγοράς.
Η βρετανική αλυσίδα σούπερμάρκετ δήλωσε πως οι πωλήσεις της, εκτός των καυσίμων, σε καταστήματα με χρόνο λειτουργίας μεγαλύτερο του ενός έτους, υποχώρησαν 1,1% στο τρίμηνο που έληξε στις 7 Ιουνίου, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγουμένου έτους. Η εταιρεία ανακοίνωσε νωρίτερα μια πτώση 3,1% στις πωλήσεις εκτός καυσίμων, για το δ΄ τρίμηνο που έληξε στις 15 Μαρτίου.
«Ο χαμηλότερος πληθωρισμός των τροφίμων και οι μειωμένες τιμές των καυσίμων είναι μια ευχάριστη ανακούφιση για τα οικονομικά των καταναλωτών αλλά συνεχίζουν να ξοδεύουν με προσοχή, οδηγώντας στην ανάπτυξη του κλάδου στο τρίμηνο με το χαμηλότερο ρυθμό της δεκαετίας», αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος Justin King.
Η Sainsbury, μαζί με άλλες μεγάλες βρετανικές αλυσίδες σούπερ-μάρκετ, έχει δυσκολευτεί τα τελευταία χρόνια να συναγωνιστεί με τις εταιρείες με εκπτωτικές τιμές, όπως η Aldi Stores και η Lidl UK GmbH, που υποχρεώνουν τις μεγάλες εταιρείες να μειώνουν τις τιμές σε μια προσπάθεια να διατηρήσουν τους καταναλωτές.
Τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν στις 3 Ιουνίου από την Kantar Worldpanel, εμφάνισαν ότι το μερίδιο της εταιρείας στη βρετανική αγορά υποχώρησε στο 16,5% για τις 12 εβδομάδες που έληξαν στις 25 Μαΐου σε σχέση με το 16,7% στην αντίστοιχη περίοδο του προηγουμένου έτους.
Από τις τέσσερις μεγάλες εταιρείες του κλάδου στο Ηνωμένο Βασίλειο, μόνο η Asda Stores, μονάδα της Wal-Mart Stores, αύξησε το μερίδιό της στην αγορά, με τις Sainsbury, Wm. Morrison Supermarkets PLC και Tesco PLC να χάνουν μερίδιο.
Τη Δευτέρα, η βρετανική εταιρεία ξεκίνησε ένα δοκιμαστικό πρόγραμμα να πουλάει τη σειρά ειδών ρουχισμού Tu διαδικτυακά, σε μια προσπάθεια να διευρύνει την προσφορά ρούχων και να κερδίσει μερίδιο της αγοράς από τις μεγάλες εταιρείες λιανικής ρουχισμού. Η εταιρεία θα προσφέρει τα είδη ρουχισμού Tu μέσω ενός site παραγγελιών, με τους καταναλωτές να είναι σε θέση να επιλέγουν μεταξύ μιας επιλογής «click and collect» και της παράδοσης κατ’ οίκον.
Σύμφωνα με τα στοιχεία 52 εβδομάδων της Kantar Worldpanel μέχρι τις 12 Μαΐου 2013, η Tu είναι η έβδομη μεγαλύτερη εταιρεία ειδών ρουχισμού λιανικής στο Ηνωμένο Βασίλειο με βάση τους όγκους, και έχει σημειώσει άνοδο στη 12η θέση (με βάση την αξία). Η Sainsbury ξεκίνησε να πουλάει είδη ρουχισμού το 1994 και πέρυσι περισσότεροι από 7,5 εκατομμύρια καταναλωτές αγόρασαν τα ρούχα της, αποφέροντας πωλήσεις 750 εκατ. στερλίνων (1,26 δισ. δολαρίων).
Τον Απρίλιο η εταιρεία ανακοίνωσε μια αναδιοργάνωση της εσωτερικής διοικητικής ομάδας, καθώς ο νέος CEO, Mike Coupe έβαλε το σημάδι του στη νέα γραμμή. Ο King θα αποχωρήσει από την εταιρεία στις αρχές Ιουλίου, μετά από 10 χρόνια στο τιμόνι της.