Περίπου 2,8 εκατομμύρια οχήματα στην Ελλάδα δεν έχουν υποβληθεί σε έλεγχο ΚΤΕΟ, αντιπροσωπεύοντας το 32% του συνολικού αριθμού οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους, καθιστώντας τα αυτοκίνητα αυτά μια σοβαρή πηγή δημοσίου κινδύνου. Ο Κωνσταντίνος Βήκας, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος, επισημαίνει την ανάγκη για άμεση δράση για την αποκατάσταση της θεσμικής λειτουργίας του ΚΤΕΟ, καθώς τα οχήματα αυτά ενδέχεται να αποτελέσουν αιτία σοβαρών ατυχημάτων. Το υφιστάμενο πρόβλημα, σύμφωνα με τον Βήκα, οφείλεται σε ελλιπή εποπτεία και παρακολούθηση, καθώς η διαδικασία έχει παραμεληθεί για πολλά χρόνια.
«Ο αριθμός δεν είναι μεγάλος, είναι τεράστιος. Αυτά τα αυτοκίνητα αποτελούν δημόσιο κίνδυνο. Είναι 2,8 εκατομμύρια οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και κυκλοφορούν χωρίς πρόβλημα ανάμεσά μας. Αυτό δείχνει ότι ο θεσμός ΚΤΕΟ πάσχει τα τελευταία 40 χρόνια και η κατάσταση αγγίζει τα όρια της σήψης. Αυτή η κατάσταση θεωρώ ότι πηγάζει από το έλλειμμα εποπτείας που υπάρχει τόσο για τα κυκλοφορούντα οχήματα όσο και για την ορθή λειτουργία των ΚΤΕΟ. Είναι τραγικό να συμβαίνει αυτό όταν ο μέσος όρος των αυτοκινήτων είναι στα 17 έτη. Δηλαδή έχουμε να κάνουμε με παλιά αυτοκίνητα που θα πρέπει να ελέγχονται για να είναι ασφαλή». Αναφερόμενος στον εντοπισμό των οχημάτων που δεν έχουν ελεγχθεί είπε: «Ο μέσος όρος των σοβαρών ελλείψεων είναι γύρω στο 4,5% όταν η υπόλοιπη Ευρώπη κυμαίνεται στο 15%. Από αυτά γίνεται αντιληπτό πως ο θεσμός νοσεί και πλέον χάνει την αξία του. Θα πρέπει να εφαρμοστεί άμεσα η ηλεκτρονική διασταύρωση προκειμένου να εντοπίζονται εξ αποστάσεως με πολύ εύκολο τρόπο τα ανέλεγκτα οχήματα. Θεωρώ ότι πολύ σύντομα θα υπάρξει η διασταύρωση και το πρόβλημα θα αρχίσει να μπαίνει σε μια σειρά».