“Ο πληθωρισμός για τα τρόφιμα έχει μειωθεί κατά περίπου 40%, από 8,3% σε σχεδόν 5%. Βέβαια, δεν έχουμε πετύχει ακόμα τον στόχο μας, που είναι να τον κατεβάσουμε κάτω από το 2%”, δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κώστας Σκρέκας και πρόσθεσε: “Ο πληθωρισμός στα σούπερ μάρκετ έχει σχεδόν εξαφανιστεί σε σχέση με πέρυσι”.
Ο κ. Σκρέκας υπογράμμισε: “Το υψηλό κόστος διαβίωσης είναι το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά και παραμένει πρώτη προτεραιότητα της κυβέρνησης η αντιμετώπισή του”.
Όσον αφορά τον γενικό πληθωρισμό, σημείωσε: “Αυτή τη στιγμή, ο γενικός πληθωρισμός στην Ελλάδα κυμαίνεται γύρω στο 3%, όπου και αναμένουμε να σημειωθεί μείωση τους επόμενους μήνες. Η ταχύτερη αποκλιμάκωση που παρατηρείται στις τιμές των τροφίμων οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα μέτρα που έχει εφαρμόσει η κυβέρνησή μας. Η Ελλάδα έχει λάβει περισσότερα μέτρα από οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα στο θέμα αυτό”.
Επίσης, μίλησε για την πλατφόρμα e-katanalotis, την οποία χαρακτήρισε “εξαιρετικά σημαντική, καθώς βοηθά τους ρυθμιστικούς μηχανισμούς στη διενέργεια στοχευμένων και γρήγορων ελέγχων, προστατεύοντας έτσι τους καταναλωτές”.
Ο κ. Σκρέκας υπενθύμισε ότι η αναβαθμισμένη πλατφόρμα e-katanalotis λειτουργεί από τη Μεγάλη Εβδομάδα, τονίζοντας τις συνεχείς προσπάθειες για τη δημοσιοποίησή της, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές της. “Η πλατφόρμα αυτή επιτρέπει πλέον στους καταναλωτές να στέλνουν καταγγελίες ηλεκτρονικά από το κινητό τους τηλέφωνο, μια σημαντική βελτίωση που βοηθά τα ρυθμιστικά όργανα στη διενέργεια στοχευμένων και γρήγορων ελέγχων”.
“Με ένα κινητό τηλέφωνο, ένα άτομο μπορεί να τραβήξει μια φωτογραφία, να στείλει μια καταγγελία για τιμολόγηση ή παραπλανητικές πρακτικές και οι καταγγελίες αυτές στη συνέχεια επιδιώκονται από τις αρμόδιες αρχές. Ο αγώνας της κυβέρνησής μας κατά του υψηλού κόστους συνεχίζεται, δεν επαναπαυόμαστε και θα συνεχίσουμε να πιέζουμε μέχρι να δούμε σημαντική μείωση του πληθωρισμού των τροφίμων στην Ελλάδα. Τα στοιχεία δείχνουν ήδη ότι ο πληθωρισμός στα σούπερ μάρκετ, σε σχέση με πέρυσι, έχει σχεδόν εξαφανιστεί. Πρόσφατη έκθεση του ΙΕΛΚΑ έδειξε ότι ο πληθωρισμός τον Μάρτιο ήταν σχεδόν 0,5% σε όλα τα προϊόντα, ποσοστό που σταδιακά θα αποτυπωθεί στις εκθέσεις της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής”, κατέληξε.