Για την παρουσία της Bluestream Solutions τα 15 χρόνια από την ίδρυσή της μιλά ο Γιώργος Βασδέκης, Ιδρυτής & CEO της εταιρείας τονίζοντας ότι η προσέγγιση “customer first” είναι η ραχοκοκαλιά της εταιρικής ταυτότητας και η ιδέα γύρω από την οποία χτίστηκε το blueprint των υπαλλήλων.
– Θα µπορούσατε συνοπτικά να µας πείτε για την παρουσία της BlueStream στην εγχώρια αγορά;– Εκτός, όµως, από την Ελλάδα, η δραστηριότητα της εταιρείας επεκτείνεται και εκτός συνόρων. Σε ποιες αγορές έχετε επικεντρωθεί;– Ποιο θεωρείτε ότι είναι το συγκριτικό πλεονέκτηµα της BlueStream;– Θα µπορούσατε να µας αναφέρετε µερικά από τα σηµαντικότερα projects που έχετε αναλάβει;Ποιες τάσεις εκτιµάτε ότι θα κυριαρχήσουν στο cloud το επόµενο διάστηµα;
Αναλυτικά η συνέντευξη:
– Θα µπορούσατε συνοπτικά να µας πείτε για την παρουσία της BlueStream στην εγχώρια αγορά;
Η BlueStream Solutions είναι µια εταιρεία µε 15ετή παρουσία στον ευρύτερο χώρο της πληροφορικής, αρχικά στοχεύοντας σε µια πολύ συγκεκριµένη κατηγορία τεχνολογιών και πελατών. Σύντοµα εξελίχθηκε σε έναν ολοκληρωµένο πάροχο υπηρεσιών µε πολύ εξειδικευµένες γνώσεις και διαδικασίες και πολύ συγκεκριµένη φιλοσοφία. Σήµερα λειτουργούµε ως ένας managed service provider, προσφέροντας υπηρεσίες υποδοµών Cloud – Datacenter – Hybrid, καθηµερινών διαδικασιών, συγκεκριµένων έργων ψηφιακού µετασχηµατισµού και καθηµερινής υποστήριξης 24×7, εξυπηρετώντας πολύ αυστηρά SLA.
Η έµφαση που δίνει η εταιρεία µας στις υποδοµές Cloud διαφόρων κατασκευαστών, όπως η βαθιά γνώση στις Υπηρεσίες Azure, έχει πιστοποιηθεί µε την απόκτηση των Infrastructure & Database Migration on Microsoft Azure, Identity Access Management, Teamwork Deployment και Cloud Security Microsoft Advanced Specializations. Η πολυπλοκότητα των υλοποιήσεων cloud µας έχει οδηγήσει σε µια ολιστική προσέγγιση των προσφερόµενων υπηρεσιών µας, δίνοντας έµφαση στη συνολική απρόσκοπτη λειτουργία του περιβάλλοντος των πελατών µας µε το µικρότερο δυνατό κόστος και την ενοποίηση διαδικασιών, τµηµάτων και εργαλείων.
– Εκτός, όµως, από την Ελλάδα, η δραστηριότητα της εταιρείας επεκτείνεται και εκτός συνόρων. Σε ποιες αγορές έχετε επικεντρωθεί;
Η εταιρεία ιδρύθηκε στη Θεσσαλονίκη, µε γραφεία στην Αθήνα, και σήµερα λειτουργεί µε ουσιαστικό αποτύπωµα υπηρεσιών σε όλον τον ελλαδικό χώρο και υποστήριξη πολύ σηµαντικών υποδοµών στην Κύπρο και στα Βαλκάνια. Η στρατηγική µας συµβαδίζει µε τις ανάγκες της αγοράς και των πελατών µας. Έχουµε δει τις απαιτήσεις τους, τις καθηµερινές µεγάλες ανάγκες τους, αλλά και την ένδεια εξειδικευµένου προσωπικού στα τµήµατα ΙΤ τους και προσπαθούµε να τις καλύψουµε µε έναν ενιαίο τρόπο παροχής υπηρεσιών, οι οποίες προσαρµόζονται στις ανάγκες τους είτε βρίσκονται εντός του ελλαδικού χώρου είτε εκτός. Η επέκταση της εταιρείας µας στο εξωτερικό προχωρά µε σταθερά βήµατα, έχοντας ξεκινήσει από τις πιο κοντινές γεωγραφικά και σε κουλτούρα χώρες.
– Ποιο θεωρείτε ότι είναι το συγκριτικό πλεονέκτηµα της BlueStream;
H προσέγγιση “customer first” είναι η ραχοκοκαλιά της εταιρικής µας ταυτότητας και η ιδέα γύρω από την οποία χτίστηκε το blueprint των υπαλλήλων µας αλλά και των υπηρεσιών που προσφέρουµε. Για να πετύχουµε αυτή την προσέγγιση, χρειάστηκαν χρόνια εξέλιξης των διαδικασιών και του περιεχοµένου των υπηρεσιών µας. Έτσι φτάσαµε σήµερα να υποστηρίζουµε ένα µεγάλο εύρος εταιρειών και οργανισµών, σε οποιοδήποτε υπολογιστικό περιβάλλον, προσφέροντάς τους τη δυνατότητα να επικεντρωθούν στις εταιρικές τους δεσµεύσεις αφήνοντας τον τοµέα των υποδοµών-λειτουργιών στην οµάδα της Bluestream.
– Θα µπορούσατε να µας αναφέρετε µερικά από τα σηµαντικότερα projects που έχετε αναλάβει;
Η εταιρεία αναλαµβάνει καθηµερινά πολύ σηµαντικά projects σε όλους τους τοµείς του επιχειρείν, λόγω της µεγάλης τεχνογνωσίας των ανθρώπων της και της ύπαρξης εσωτερικών µεθόδων και εργαλείων για την υλοποίησή τους.
Για να σας δώσω µερικά παραδείγµατα, έχουµε ολοκληρώσει έργα υποστήριξης υποδοµών cloud µε SLA µικρότερο της µίας ώρας, έργα ψηφιακού µετασχηµατισµού υποδοµών – υποστήριξης περιβάλλοντος SAP σε cloud ή on-prem περιβάλλον για τον µεγαλύτερο πάροχο υγείας στην Ελλάδα και τον µεγαλύτερο βιοµηχανικό όµιλο της χώρας, υποστήριξη λειτουργιών σε τραπεζικό όµιλο στην Κύπρο, εγκατάσταση εναλλακτικών υποδοµών σε υβριδικό περιβάλλον σε διάστηµα λίγων ηµερών σε έναν από τους µεγαλύτερους παρόχους λιανικής, end to end υλοποίηση και hardening proprietary υποδοµών σε έναν από τους µεγαλύτερους ασφαλιστικούς οµίλους της χώρας, παρακολούθηση καθηµερινών λειτουργιών και αποτροπής περιστατικών ασφαλείας σε δύο από τις µεγαλύτερες βιοµηχανίες τροφίµων της Βορείου Ελλάδος.
Ποιες τάσεις εκτιµάτε ότι θα κυριαρχήσουν στο cloud το επόµενο διάστηµα;
Η εξέλιξη των τεχνολογιών στον τοµέα του cloud είναι συνεχής και, πιστέψτε µε, είναι κάτι που το ζούµε καθηµερινά και µας προτρέπει συνεχώς να ενηµερωνόµαστε και να εκπαιδευόµαστε παράλληλα µε τις καθηµερινές εργασίες µας. Θα σας αναφέρω µερικές από τις τάσεις που εκτιµώ ότι θα κυριαρχήσουν το επόµενο διάστηµα, όπως η αύξηση και εκµετάλλευση των δεδοµένων που συσσωρεύονται στο Cloud και κάποιες που σχετίζονται µε την εξέλιξη της τεχνολογίας και τις δυνατότητες που παρέχει.
▶ Καθώς τα δεδοµένα στο cloud πληθαίνουν, υπάρχει αυξηµένη ανάγκη για ανάλυση µεγάλων όγκων δεδοµένων στο cloud. Πιστεύω πως οι υπηρεσίες cloud θα εξελιχθούν για να παρέχουν πιο ισχυρές και ευέλικτες λύσεις για την ανάλυση και τη διαχείρισή τους. Παράλληλα, η ανάγκη για γρήγορη επεξεργασία αυτών των δεδοµένων σε πραγµατικό χρόνο θα οδηγήσει στην αύξηση της χρήσης του edge computing, όπου η επεξεργασία συµβαίνει κοντά στην πηγή τους, εξοικονοµώντας χρόνο και ενέργεια.
▶ Από την άλλη µεριά, η αυξηµένη ανάπτυξη υπηρεσιών AI και µηχανικής µάθησης πιστεύω πως θα ωθήσει τις εταιρείες cloud να επεκτείνουν τις υπηρεσίες τους, για να παρέχουν πιο προηγµένες λύσεις σε τοµείς όπως η εκµάθηση µηχανής, η αναγνώριση προτύπων και η φωνητική αναγνώριση. Εναπόκειται σε εµάς, τους “υλοποιητές” αυτών των τεχνολογιών, να διακρίνουµε την πραγµατική αξία τους και να βοηθήσουµε τους πελάτες µας, προτείνοντας συγκεκριµένες λύσεις που συµβαδίζουν µε τον τρόπο εργασίας τους.
▶ Τέλος, και πάνω απ’ όλα, η ασφάλεια και προστασία δεδοµένων είναι και θα παραµείνει µια πρωταρχική τάση. Με την κατακόρυφη αύξηση των cyberthreats καθηµερινά, οι υπηρεσίες cloud θα συνεχίσουν να εστιάζουν στην ασφάλεια και την προστασία των δεδοµένων που ανεβαίνουν στο cloud, βοηθώντας εταιρείες σαν τη δική µας να υλοποιούν ξεκάθαρες πολιτικές ασφαλούς λειτουργίας των υποδοµών των πελατών τους.
Το µέλλον φέρνει συνέχεια νέα δεδοµένα στον χώρο µας, το σηµαντικό όµως στην καθηµερινή µας πρακτική είναι να συνδυάζουµε όλα τα παραπάνω µε την τρέχουσα στρατηγική και τις συγκεκριµένες ανάγκες των εταιρειών που υποστηρίζουµε, ενώ προωθούµε τη συνεχή, απρόσκοπτη λειτουργία και πλήρη διαθεσιµότητα των δεδοµένων τους, σε συνδυασµό µε την υλοποίηση όλων των καινούργιων δυνατοτήτων των εργαλείων και λύσεων που χρησιµοποιούµε.