Μόλις τρία κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Ολλανδία, Γαλλία και Γερμανία – που καλύπτουν λίγο περισσότερο από το 20% της επιφάνειας της Ευρώπης, κατέχουν σχεδόν τα δύο τρίτα (61%) όλων των δημόσιων σημείων φόρτισης στην ΕΕ. Τα υπόλοιπα 24 κράτη μέλη καλύπτουν το εναπομείναν ποσοστό (39%) των φορτιστών, εξυπηρετώντας σχεδόν το 80% της ευρωπαϊκής επιφάνειας.
Η Ολλανδία προηγείται στην υποδομή φόρτισης, έχοντας πάνω από 52 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης από τη Ρουμανία, η οποία είναι επτά φορές μεγαλύτερη σε έκταση. Αυτή η αναλογία αναδεικνύει τις μεγάλες διαφορές στη διάθεση των φορτιστών ανάμεσα στα κράτη μέλη. Τα στοιχεία αυτά παρέχονται από το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Εναλλακτικών Καυσίμων (EAFO) για το έτος 2023.
Επιπλέον, υπάρχει ένας έντονος συσχετισμός μεταξύ της διαθεσιμότητας δημόσιων σημείων φόρτισης και των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων. Χώρες όπως η Γερμανία, η Ολλανδία, η Γαλλία και το Βέλγιο, με τον μεγαλύτερο αριθμό φορτιστών, εμφανίζουν επίσης σημαντικά μερίδια στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η Ελλάδα καταγράφει αύξηση στην υποδομή της, με την προσθήκη δημόσιων ταχυφορτιστών σχεδόν καθημερινά. Με 3.166 δημόσιους ταχυφορτιστές και αυξανόμενη τάση, η χώρα έχει περιθώρια για βελτίωση, προκειμένου να φτάσει σε ένα ιδανικό σημείο φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων.
Τέλος, με 144.453 φορτιστές, η Ολλανδία ηγείται στην ΕΕ, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (120.625), τη Γαλλία (119.255), το Βέλγιο (44.363) και την Ιταλία (41.114). Σε αντίθεση, η Κροατία, η Εσθονία, η Λετονία, η Κύπρος και η Μάλτα κατέχουν τις χαμηλότερες θέσεις στον αριθμό δημόσιων φορτιστών στην ΕΕ.