«ΕΞΑΓΩΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΤΟΥΡΚΙΑ, ΙΣΡΑΗΛ ΜΕΧΡΙ ΗΠΑ, ΚΑΝΑΔΑ, ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑ, ΑΦΡΙΚΗ»
Του ΜΙΧΑΛΗ ΚΟΣΜΕΤΑΤΟΥ
Η πατρότητα κάποιων παραδοσιακών προϊόντων δεν γίνεται να αμφισβητηθεί ούτε από τους πιο… αδαείς, όπως είναι δηλαδή το ελληνικό ούζο. Κατά πολλούς, το «εθνικό ποτό» της χώρας. Στους σύγχρονους καιρούς μάλιστα αποδεικνύεται ιδιαίτερα εξαγώγιμο, καθώς πολλές χιλιάδες καταναλωτών, για να μην πει κανείς εκατομμύρια – από όλο τον κόσμο, δεν περιμένουν να έρθει, κάθε φορά, το καλοκαίρι για να έρθουν στην Ελλάδα και να το γευθούν, αλλά το αναζητούν και στους τόπους της διαμονής τους.
Ένα από τα διαχρονικά brands της κατηγορίας θεωρείται το Ούζο Βαρβαγιάννη, με ιστορία που ξεκινά από το γραφικό Πλωμάρι της Λέσβου, όπου δίπλα στα σύγχρονα, ιδιόκτητα αποστακτήρια της ομώνυμης ποτοποιίας βρίσκεται και το Μουσείο του Ούζου της οικογένειας.
Χωρίς άλλα λόγια, ο Γιάννης Βαρβαγιάννης, Διαχειριστής της Ποτοποιίας Ι. Βαρβαγιάννης ΕΠΕ, μιλά σε συνέντευξή του στην «DEAL NEWS» για τα νέα επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα σχέδια της εταιρείας, όπως π.χ. τις επενδύσεις που ετοιμάζει, επέκταση πωλήσεων σε νέες αγορές κ.λπ.
«Το Ούζο Βαρβαγιάννη έχει έντονο εξαγωγικό αποτύπωμα έχοντας παρουσία σε 25 αγορές, με πιο σημαντικές τη Γερμανία, τις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Τουρκία και τη Βενεζουέλα. Αξίζει να αναφέρουμε, ότι η εταιρία έχει κάνει δυναμική είσοδο στην αγορά του Ισραήλ, όπου έχει παρατηρηθεί αύξηση των πωλήσεων.
Το μερίδιο των εξαγωγών διαμορφώνεται στο 25-27% του συνολικού τζίρου για το τρέχον έτος. Μελλοντικά, από το 2025 κι έπειτα, προβλέπεται περαιτέρω διεύρυνση αυτού του μεριδίου, καθώς επενδύουμε στην ανάπτυξη νέων συνεργασιών εντός συνόρων.
Ως προς τις επενδυτικές προοπτικές, η εταιρεία σχεδιάζει επιπλέον την επέκταση της παραγωγής της για τη βέλτιστη ανταπόκριση στις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες. Παρά το γεγονός ότι η παραγωγή του Ούζου Βαρβαγιάννη αυτή τη στιγμή ανέρχεται σε περίπου 50-55 χιλιάδες κιβώτια των 9 λίτρων, στοχεύουμε σε μια δυναμική διπλάσια από αυτήν.», δηλώνει στην εφημερίδα μας ο κ.Βαρβαγιάννης.
Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΑ «ΓΕΡΑ ΠΟΤΗΡΙΑ»
Πολλοί είναι οι λαοί που, πλην των ιδίων των Ελλήνων, είναι «γερά ποτήρια» και τιμούν με το παραπάνω το γνήσιο ελληνικό ούζο.
Αυτό προκύπτει και από την απο αποτίμηση που κάνει η διοίκηση της επιχείρησης για την πορεία του 2023 σε επίπεδο μεγεθών, αλλά συνολικότερα σε συνδυασμό και με την επανεκκίνηση του τουρισμού μετά από το τέλος της πανδημίας.
«Το 2023 ολοκληρώθηκε με θετικό πρόσημο για την Ποτοποιία Βαρβαγιάννη καθώς καταγράφηκε ανοδική πορεία τόσο στις εγχώριες όσο και στις διεθνείς αγορές. Οι πωλήσεις της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 18% σε σχέση με το 2019, φθάνοντας τα 5,1 εκατομμύρια ευρώ αναδεικνύοντας μια σημαντική αύξηση της ζήτησης για τα προϊόντα της εταιρείας.
Παράλληλα, κατορθώσαμε να επεκτείνουμε την παρουσία μας σε διεθνές επίπεδο, επιτυγχάνοντας σημαντικές πωλήσεις σε χώρες όπως η Γερμανία, οι ΗΠΑ και η Νότια Αφρική, καθώς και σε τουριστικούς προορισμούς με έντονη ελληνική παρουσία.», μας εξηγεί ο Γιάννης Βαρβαγιάννης και προσθέτει:
«Σε ό,τι αφορά την επανεκκίνηση του τουρισμού μετά από το τέλος της πανδημίας, έχουμε εκτελέσει έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό για να αξιοποιήσουμε πλήρως τις ευκαιρίες που προσφέρονται αναγνωρίζοντας τη σημασία του τουρισμού όχι μόνο για την εταιρεία μας αλλά και για ολόκληρη την τοπική οικονομία. Η παρουσία του Ούζου Βαρβαγιάννη σε τουριστικές περιοχές που επισκέπτονται αποτελεί απόδειξη της σαφούς αναπτυξιακής στρατηγικής μας για την επανεκκίνηση του τουρισμού και την ανάκαμψη του τομέα μετά την πανδημία».
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΦΟΡΟΥ
Το γευστικότατο ποτό μπορεί βέβαια να το απολαμβάνουν χιλιάδες καταναλωτές σε δεκάδες χώρες του πλανήτη και να αυξάνει πωλήσεις και εξαγωγές, ωστόσο, ποτέ, σε κανέναν κλάδο της αγοράς δεν είναι πάντα, όλα «ρόδινα».
Το σχόλιο του κ. Βαρβαγιάννη για το θέμα του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης δίνει ένα σαφές στίγμα, χωρίς γκρίνιες, αλλά με πρόθεση για έναν εποικοδομητικό διάλογο με τους αρμόδιους φορείς:
«Ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης επιδρά στις επιχειρήσεις προκαλώντας προβλήματα ρευστότητας και περιορίζοντας τα σχέδια ανάπτυξής τους. Ωστόσο, οι εταιρείες μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αυτά τα προβλήματα με διάφορους τρόπους, όπως η υπεράσπιση, η αναζήτηση ρυθμιστικών ελαφρύνσεων, η εξερεύνηση εξαγωγικών ευκαιριών κ.λπ. Επιπλέον, η συνεργασία μεταξύ επιχειρήσεων και κυβερνητικών φορέων είναι ουσιαστική για τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος που να συνδυάζει την επίτευξη ρυθμιστικών στόχων με την υποστήριξη της οικονομικής ευημερίας των επιχειρήσεων και των κρατικών εσόδων.».
Η ΕΚΤΗ ΓΕΝΙΑ ΣΤΟ «ΤΙΜΟΝΙ»
«Επί 164 χρόνια παραμένουμε αμιγώς ελληνική οικογενειακή επιχείρηση»
Την τοποθέτησή του Γιάννη Βαρβαγιάννη για την ιστορική πορεία μιας από τις αρχαιότερες ελληνικές επιχειρήσεις, με ιστορία άνω των 160 ετών και για το τι συμβολίζει το ούζο ως εθνικό προϊόν για τη χώρα αποκτά, εκ των πραγμάτων, ιδιαίτερη σημασία.
Η Ποτοποιία Βαρβαγιάννη έχει καταφέρει να εδραιώσει τη φήμη της στον κλάδο των ποτών αποτελώντας δημοφιλή επιλογή στις τουριστικές περιοχές. Στόχος μας είναι η διατήρηση της παράδοσης και των αυθεντικών, ποιοτικών συνταγών μας, καθώς και η επαναφορά του ούζου στις καθημερινές συνήθειες των καταναλωτών, κάτι που έχουμε επιτύχει σε σημαντικό βαθμό.
Εδώ και 164 χρόνια το Ούζο Βαρβαγιάννη παραμένει μια αμιγώς ελληνική οικογενειακή επιχείρηση, με την έκτη γενιά να έχει αναλάβει τη στρατηγική ανάπτυξη της εταιρίας σε εγχώριες και διεθνείς αγορές. Με τέσσερις διαφορετικούς κωδικούς ούζου που παράγονται με αργές και παραδοσιακές διαδικασίες, χρησιμοποιώντας υψηλής ποιότητας πρώτες ύλες, η ποτοποιία διατηρεί την παράδοσή της από το 1860.», αναφέρει ο κ.Βαρβαγιάννης στην «DEAL NEWS» και προσθέτει:
«Η στρατηγική μας επικεντρώνεται στην παραγωγή του δημοφιλούς ελληνικού ποτού με έμφαση στην ποιότητα καθώς και στη στενή συνεργασία με το δίκτυο διανομής μας. Η διατήρηση στενών δεσμών με τους πελάτες και ο έλεγχος ολόκληρης της διαδικασίας από την παραγωγή και την εμφιάλωση έως και την παράδοση του ούζου Βαρβαγιάννη στα τελικά σημεία πώλησης, λειτουργούν ως εχέγγυο ότι ο πελάτης θα λάβει ένα υψηλής ποιότητας προϊόν για να το απολαύσει στο σπίτι ή στο κατάστημα με την παρέα του.
Το ούζο αποτελεί το μοναδικό απόσταγμα που επιλέγουμε να ταυτιστούμε μαζί του, διατηρώντας την παράδοση και την ποιότητα κατά μήκος των χρόνων. Το θεωρούμε έναν σημαντικό εκπρόσωπο της ελληνικής κουλτούρας και εθνικής ταυτότητας, κάτι που επιθυμούμε να μεταλαμπαδεύσουμε στις επόμενες γενιές. Οι ετικέτες του Ούζου Βαρβαγιάννη αποτελούν πρεσβευτές της σύγχρονης παραγωγικής Ελλάδας ανά την υφήλιο.».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ