Τέλος στην κυκλοφορία ανασφάλιστων οχημάτων στους δρόμους επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Οικονομικών με το νέο νομοσχέδιο που έθεσε σε διαβούλευση την Παρασκευή, 9 Μαΐου, και το οποίο διαμορφώνει ένα νέο πλαίσιο για πιο αποτελεσματικούς ελέγχους, πρόστιμα και αυστηρές ποινές.
Οι περίπου 500.000 παραβάτες, θα κληθούν να αντιμετωπίσουν ελέγχους ανά τρίμηνο με ηλεκτρονική διασταύρωση στοιχείων από όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες, κυρώσεις και πρόστιμα που θα διαφέρουν κατά κατηγορία οχήματος.
Κάτοχοι ανασφάλιστου δίκυκλου θα επιβαρύνονται με πρόστιμο 250 ευρώ, για επιβατηγά και άλλα οχήματα θα επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ, και, τέλος, 1.000 ευρώ θα είναι η «καμπάνα» για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης.
Αν ο παραβάτης επιλέξει να αγνοήσει τις υποχρεώσεις του έως ότου ελεγχθεί εκ νέου, προβλέπεται επιπλέον πρόστιμο 500 ευρώ. Σε επίπεδο διοικητικών κυρώσεων, θα γίνεται αφαίρεση των πινακίδων, του διπλώματος του οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας για 6 μήνες.
Ακόμα πιο «σκούρα» είναι τα πράγματα για τον παραβάτη αν υπάρξει πρόκληση ατυχήματος με ανασφάλιστο όχημα, καθώς επισύρει την αφαίρεση πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια.
Κατά περίπτωση, προβλέπονται ακόμα και ποινικές κυρώσεις όπως φυλάκιση από 2 μήνες μέχρι 1 χρόνο και χρηματική ποινή μέχρι 3.000 ευρώ.
Επισημαίνεται πως η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες μπορούν να επιστραφούν στον ιδιοκτήτη του οχήματος, εφόσον:
- Πληρώσει το πρόστιμο
- Προσκομίσει την απόδειξη πληρωμής
- Ασφαλίσει το όχημα και προσκομίσει το ασφαλιστήριο συμβόλαιο.
Πώς θα γίνεται η ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων
Αν και η ΑΑΔΕ έχει προχωρήσει και στο παρελθόν σε περιοδικές διασταυρώσεις στοιχείων ενώ ο ηλεκτρονικός έλεγχος «ακούγεται» από το 2018, με το νέο νομοσχέδιο επιχειρείται η δημιουργία ενός μόνιμου μηχανισμού ελέγχου μέσω της ηλεκτρονικής διασύνδεσης των βάσεων δεδομένων όλων των αρμόδιων υπηρεσιών.
Το οικονομικό επιτελείο προωθώντας και σε αυτή την περίπτωση την διαλειτουργικότητα των οργανισμών του δημοσίου, φιλοδοξεί να κλείσει και τις τελευταίες «χαραμάδες» από τις οποίες θα μπορούσαν να ξεφύγουν οι επίδοξοι παραβάτες.
Έτσι, με κεντρικό άξονα την ΑΑΔΕ, θα αξιοποιούνται ηλεκτρονικά στοιχεία από τις βάσεις δεδομένων όχι μόνο της φορολογικής διοίκησης αλλά και των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών που διατηρεί αρχείο οχημάτων που βρίσκονται σε κυκλοφορία, Προστασίας του Πολίτη, το οποίο διατηρεί βάση δεδομένων για τα κλεμμένα οχήματα, Μετανάστευσης και Ασύλου για τα οχήματα των μεταναστών, και τέλος από το αρχείο αποβιωσάντων του Εσωτερικών.
Διασταύρωση δεδομένων θα γίνεται και με τα στοιχεία για τα καταγεγραμμένα οχήματα της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος καθώς και με τα στοιχεία οχημάτων του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου, με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών και με τα δεδομένα από το Taxisnet.