Το 51% όσων ταξιδεύουν συχνά εμπιστεύεται την τεχνολογία και τα «έξυπνα» εργαλεία
Τα chatbots Τεχνητής Νοημοσύνης (A.I.) γίνονται ολοένα πιο δημοφιλείς σύντροφοι για όσους συνηθίζουν να πραγματοποιούν επαγγελματικά ταξίδια, μ’ ένα αξιοσημείωτο 25% αυτών να εκμεταλλεύεται ήδη αυτούς τους τεχνικούς βοηθούς, προκειμένου να παρουσιαστούν εναλλακτικές λύσεις σε περίπτωση απρόβλεπτων γεγονότων κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους.
Σύμφωνα με μια νέα έρευνα της Γερμανικής Ταξιδιωτικής Ενωσης (DRV), με τίτλο «Chefsache Business Travel», που διενεργήθηκε σε δείγμα 200 Γερμανών στελεχών που πραγματοποιούν τουλάχιστον ένα επαγγελματικό ταξίδι τον μήνα, από εταιρίες στον χώρο του λιανικού εμπορίου, των υπηρεσιών και της βιομηχανίας, αυτά τα «έξυπνα» εργαλεία, αν και δεν είναι ακόμη έτοιμα να αντικαταστήσουν πλήρως τους ανθρώπινους ταξιδιωτικούς συμβούλους, προσφέρουν ουσιαστική υποστήριξη σε πολλές πτυχές της διαχείρισης ταξιδιών.
Μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό (3%) αντιστέκεται στην ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στις ταξιδιωτικές συμβουλευτικές υπηρεσίες, ενώ ένα άλλο 10% τη βλέπει περισσότερη ως συμπληρωματική. Το ένα τρίτο των ερωτηθέντων θεωρεί ότι τα chatbots είναι ισάξια με τους ανθρώπινους συμβούλους, ενώ ένα αξιοσημείωτο 29% θεωρεί προτιμότερους τους ρομποτικούς βοηθούς σε σχέση με τους ανθρώπους.
Οι νεότεροι ταξιδιώτες, κάτω των 40 ετών, και ιδιαίτερα οι γυναίκες, επιδεικνύουν μια αξιοσημείωτη τάση να επιλέγουν εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης για την οργάνωση των επαγγελματικών τους ταξιδιών. Τέτοια «έξυπνα» συστήματα θεωρούνται αξιόπιστα σε λειτουργίες όπως η εμφάνιση εναλλακτικών ταξιδιών εν μέσω απρόβλεπτων συμβάντων – το 51% των ερωτηθέντων αναφέρει ότι θα βασιζόταν σε επιλογές που προτείνονται από bot σε τέτοια σενάρια, στα οποία περιλαμβάνονται απεργίες, ακραία καιρικά φαινόμενα ή ακυρώσεις γι’ άλλους λόγους. Επιπλέον, το 48% καταφεύγει σε αυτές τις πλατφόρμες για διοικητικές λειτουργίες, όπως το αίτημα αντιγράφων τιμολογίων, και σχεδόν το ίδιο ποσοστό (46%) εμπιστεύεται την τεχνολογία για την επιλογή κατάλληλων πτήσεων και καταλυμάτων.
Τα βασικά πλεονεκτήματα των ταξιδιωτικών chatbots, όπως τα αντιλαμβάνονται οι χρήστες, εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητά τους. Περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες εκτιμούν τη δυνατότητα να προγραμματίζουν σε πραγματικό χρόνο, να λαμβάνουν άμεσες ενημερώσεις για καθυστερήσεις και να επωφελούνται από μια υπηρεσία 24/7, η οποία εκτιμάται ιδιαίτερα στο σημερινό ταχέων ρυθμών επιχειρηματικό περιβάλλον.
Πέραν της ταχύτητας, πολλοί επαγγελματίες ταξιδιώτες εμπιστεύονται, επίσης, την ευφυΐα της τεχνολογίας όσον αφορά την απόκτηση χρησίμων πληροφοριών από πολλές πηγές δεδομένων. Για το 45%, το βασικό πλεονέκτημα έγκειται στην εξαγωγή εξατομικευμένων συστάσεων από την ανάλυση προηγούμενων ταξιδιών και προτιμήσεων. Το 40% εμπιστεύεται την Τεχνητή Νοημοσύνη για τη βελτιστοποίηση των ταξιδιωτικών διαδρομών, καθώς έτσι εξοικονομεί χρόνο και χρήμα.
Παρά τα αξιοσημείωτα αυτά πλεονεκτήματα, υπάρχουν και κάποιες επιφυλάξεις από τους χρήστες: Σχεδόν οι μισοί εκφράζουν ανησυχίες για πιθανές τεχνικές δυσλειτουργίες και ζητήματα διαδικτύου και περίπου το 45% ανησυχεί για την προστασία προσωπικών δεδομένων και την εγκληματική δραστηριότητα στον κυβερνοχώρο.
Από την πλευρά των εταιριών διαχείρισης ταξιδιών, η Τεχνητή Νοημοσύνη εξυπηρετεί μυριάδες σκοπούς πέρα από την άμεση αλληλεπίδραση με τους πελάτες, συμπεριλαμβανομένων της ανάλυσης δεδομένων και της έξυπνης διαχείρισης επικοινωνίας, που ενισχύουν περαιτέρω την εμπειρία του επαγγελματικού ταξιδιού.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ