Σε μια σημαντική κίνηση για την υλοποίηση της στρατηγικής της για πράσινη μετάβαση και αναβάθμιση του στόλου της, η Attica Group σύναψε συμφωνία με τη Stena RoRo. Η συμφωνία αφορά τη μακροχρόνια ναύλωση, με δικαίωμα αγοράς, 2 πλοίων τύπου E-Flexer.
Τα πλοία, τα οποία θα ναυπηγηθούν από τη Stena RoRo στο ναυπηγείο CMI Jinling Weihai στην Κίνα, αναμένονται να παραληφθούν τον Απρίλιο και τον Αύγουστο του 2027. Με μήκος 240 μέτρων, αποτελούν τα μεγαλύτερα που έχουν παραγγελθεί ποτέ από ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία.
Κάθε πλοίο θα έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 1.500 επιβατών και 3.320 γραμμικών μέτρων γκαράζ (περίπου 200 φορτηγά), εξυπηρετώντας ΙΧ, φορτηγά και ρυμουλκούμενα οχήματα. Η ενσωμάτωσή τους στο στόλο της Attica θα ενισχύσει σημαντικά τη μεταφορική ικανότητα στις γραμμές της Αδριατικής.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα νέα πλοία θα είναι πιστοποιημένα methanol ready και battery ready, με μηχανές σχεδιασμένες να λειτουργούν με 3 διαφορετικά καύσιμα. Επιπλέον, θα είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία αιχμής για βέλτιστη περιβαλλοντική απόδοση και μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων. Συγκριτικά με τα υφιστάμενα πλοία, αναμένεται να επιτύχουν μείωση εκπομπών έως και 60% ανά μεταφορικό έργο.
Η συμφωνία με τη Stena RoRo περιλαμβάνει επίσης την προοπτική ναυπήγησης 2 επιπλέον πλοίων E-Flexer για λογαριασμό της Attica.
Η Attica Group, μέσω της μακροχρόνιας ναύλωσης των 2 νέων πλοίων, σχεδιάζει την αναδιάταξη του στόλου της με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω της απόσυρσης παλαιότερων μονάδων και της μείωσης του μέσου όρου ηλικίας του στόλου.
Ο πρωτοποριακός σχεδιασμός των πλοίων E-Flexer, αποτέλεσμα συνεργασίας της ομάδας Ναυπηγικών Έργων της Attica με τη Stena RoRo, θέτει νέα πρότυπα στην ακτοπλοΐα, συνδυάζοντας υψηλή μεταφορική ικανότητα, μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και άριστες παροχές στους επιβάτες.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Attica κ. Πάνος Δικαίος, δήλωσε σχετικά: “Εδώ και 3 δεκαετίες, ο Όμιλος Attica καινοτομεί μέσα από το σχεδιασμό και τη ναυπήγηση πρωτοποριακών πλοίων που αποτελούν ορόσημο για τη διεθνή επιβατηγό ναυτιλία όπως τα πλοία Superfast Ferries που επαναπροσδιόρισαν την ποιότητα και ταχύτητα διασύνδεσης των γραμμών Αδριατικής, τα πλοία Blue Star Delos και Blue Star Patmos, που έχουν αναβαθμίσει την ταξιδιωτική εμπειρία στο Αιγαίο, ενώ τα 3 υπερσύγχρονα Aero Highspeed έχουν ενισχύσει σημαντικά την κίνηση στις γραμμές του Αργοσαρωνικού.
Με τη συμφωνία μας με τη Stena RoRo για τη ναύλωση 2 νέων υπερσύγχρονων πλοίων E-Flexer, δημιουργούμε νέα δεδομένα για το σύνολο της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας, επαναπροσδιορίζουμε την ταξιδιωτική εμπειρία και απαντάμε δυναμικά στις προκλήσεις του αύριο.
Η επένδυση στις νέες τεχνολογίες και την καινοτομία αποτελεί μονόδρομο συνολικά για τη ναυτιλία, καθώς συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, με αποτέλεσμα τη μείωση του σχετικού κόστους προσαρμογής (π.χ. αγοράς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων ρύπων (ETS) και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των πλοίων. Υπό αυτό το πρίσμα αξιολογούμε τη διεύρυνση του επενδυτικού μας προγράμματος και εντός των συνόρων της χώρας, με στόχο την ενίσχυση του εγχώριου ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου.”
“Τα πλοία E-Flexer έχουν σχεδιασθεί από κοινού και σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Attica. Με ευέλικτο σχεδιασμό και αντίστοιχη ικανότητα λειτουργίας των μηχανών με διαφορετικά καύσιμα, υβριδική χρήση μπαταρίας καθώς και άλλων τεχνικών χαρακτηριστικών που επιτρέπουν την εξοικονόμηση καυσίμων, τα νέα πλοία θα συμβάλλουν σημαντικά στην πράσινη μετάβαση του Ομίλου Attica, στη γραμμή της Αδριατικής” ανέφερε σχετικά ο Per Westling, Managing Director, Stena RoRo.
Ακολουθούν τα τεχνικά χαρακτηριστικά των πλοίων:
Βασικές διαστάσεις
– Μήκος: 239,70 μ.
– Πλάτος: 27,80 μ.
– Βύθισμα scantling: 6,40μ.
Υπηρεσιακή ταχύτητα: 24 knots
Μεταφορική ικανότητα
– Αριθμός επιβατών: 1.500
– Αριθμός γκαράζ:3
– Σύνολο γραμμικών μέτρων γκαράζ: 3.320
– Σχεδιασμός καταπελτών σε πλώρη και πρύμνη (drive through) για την αποφυγή ελιγμών βαρέων οχημάτων και την ταχύτερη φόρτωση/εκφόρτωση από δύο καταστρώματα ταυτόχρονα
Καμπίνες επιβατών
– Αριθμός καμπινών: 256, εκ των οποίων 4 με μπαλκόνι
– Αριθμός κλινών: 850
Κοινόχρηστοι χώροι: VIP αεροπορικά καθίσματα, 2 bars, 2 εστιατόρια, καζίνο, καταστήματα, ιατρείο κλπ.
“Πράσινα” χαρακτηριστικά
– εγκατάσταση συστοιχίας μπαταριών για την αποθήκευση και χρήση ηλεκτρικής ενέργειας με σκοπό τον μετριασμό της λειτουργίας των ηλεκτρομηχανών.
– εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών πλαισίων για την παραγωγή ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας.
– σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά κατά την παραμονή των πλοίων στα λιμάνια, για την αποφυγή λειτουργίας των ηλεκτρομηχανών και την εξάλειψη ρυπογόνων εκπομπών και θορύβου.
– φωτισμός με νέα τεχνολογία LED για μείωση απαιτούμενης ενέργειας.
– πηδάλια με βολβό ειδικά σχεδιασμένο και κατασκευασμένο για βέλτιστη υδροδυναμική απόδοση.
– σχεδιασμός γάστρας για βέλτιστη υδροδυναμική απόδοση.
– έξυπνο σύστημα ελέγχου κλιματισμού για τη βέλτιστη κατανάλωση ενέργειας.
– υβριδικά συστήματα πλυντηρίδων για τη μείωση των εκπομπών Sox.
– χρήση χρωμάτων σιλικόνης στα ύφαλα των πλοίων για τη μείωση της αντίστασης και κατανάλωσης καυσίμων.
– κύριες μηχανές νέας τεχνολογίας, τριών τύπων καυσίμων συμπεριλαμβανομένης της μεθανόλης.