Η H&M παρουσίασε βελτιωμένες επιδόσεις στο πρώτο εξάμηνο του 2024, χάρη σε στρατηγικές ελέγχου κόστους, μείωσης καταστημάτων σε ώριμες αγορές και ενίσχυσης της αποδοτικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Παρόλα αυτά, η εταιρεία υστερεί έναντι του ανταγωνισμού σε ό,τι αφορά στις πωλήσεις, τάση που παρατηρείται και στην ελληνική αγορά, όπου η H&M έχασε έσοδα από 5 σημαντικά καταστήματα λόγω προστίμου από την ΑΑΔΕ.
Συνολικά, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3% στο δεύτερο τρίμηνο (1 Μαρτίου – 31 Μαΐου 2024) και 1% στο πρώτο εξάμηνο (1 Δεκεμβρίου 2023 – 31 Μαΐου 2024). Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους ενισχύθηκε στο 11,9% και 8,1% αντίστοιχα.
Η H&M διατηρεί τον στόχο της για λειτουργικό περιθώριο κέρδους 10% για το 2024, ωστόσο, ο CEO Daniel Ervér παραδέχεται ότι η επίτευξή του γίνεται πιο δύσκολη λόγω εξωτερικών παραγόντων που επηρεάζουν το κόστος και τα έσοδα.
Η επιβράδυνση των πωλήσεων από τις αρχές Ιουνίου, λόγω καιρικών συνθηκών, αποτελεί πρόκληση, όπως και η άνοδος του κόστους αγοράς.
Κρίσιμη για την επίτευξη του στόχου θεωρείται η άνοδος των πωλήσεων, με τον Ervér να ποντάρει στην επιτυχία της φθινοπωρινής συλλογής, που έχει σχεδιαστεί από μια από τις μεγαλύτερες ομάδες σχεδιασμού στον κλάδο της μόδας.
Οι προκλήσεις στην ελληνική αγορά
Η H&M αντιμετωπίζει δυσκολίες στην Ελλάδα μετά από μια σειρά φορολογικών παραβάσεων που έφερε στο φως η ΑΑΔΕ. Η εταιρεία εντοπίστηκε να μην έχει διαβιβάσει αποδείξεις συνολικής αξίας 4,2 εκατομμυρίων ευρώ, με αποτέλεσμα να της επιβληθούν πρόστιμα ύψους 500.000 ευρώ.
Πιο συγκεκριμένα:
- Κλείσιμο καταστήματος: Το κατάστημα της H&M στην Ερμού 11, ναυαρχίδα του δικτύου, έκλεισε για τρεις ημέρες (16-18 Ιουνίου) μετά από την πρώτη παράβαση.
- Πρόστιμα: Η ΑΑΔΕ επέβαλε πρόστιμα ύψους:
- 56.000 ευρώ στο κατάστημα της Ερμού
- 101.500 ευρώ στο κατάστημα της Γλυφάδας
- 32.000 ευρώ στο κατάστημα της Καλαμάτας
- 281.000 ευρώ στο κατάστημα του Βόλου
- 15.000 ευρώ στο κατάστημα της Ρόδου