Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Υπερταμείου, Γρηγόρη Δημητριάδη, ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του περιφερειακού αεροδρομίου Καλαμάτας αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2024.
Παρόλο που θα αναδειχθεί ανάδοχος, το Υπερταμείο θα διατηρήσει 10% μερίδιο στο αεροδρόμιο. Στόχος είναι η αξιοποίηση της ανάπτυξης από το ελληνικό δημόσιο και η ολοκλήρωση της μετατροπής του Υπερταμείου σε Sovereign Wealth Fund, με σκοπό επενδύσεις και δημιουργία αξίας.
Αναμένεται η ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου για τη δημιουργία του Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου (ΕΘΤ) έως το κλείσιμο της Βουλής για τη θερινή περίοδο. Το ΕΘΤ αναμένεται να λειτουργήσει από τον Ιανουάριο του 2025.
Σύντομα, τα κοινοπρακτικά σχήματα που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο Καλαμάτας θα κληθούν να υποβάλλουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές. Στόχος είναι η ανάδειξη αναδόχου έως το τέλος του έτους.
Υπενθυμίζεται ότι τέσσερις κοινοπραξίες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την 40ετή συντήρηση, λειτουργία και εκμετάλλευση του αεροδρομίου:
- ΓΕΚΤΕΡΝΑ-ΓΕΚΤΕΡΝΑ +2,14%
- GMRAirports
- Metlen – CorporationAmericaAirports
- EgisAirport–ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – AéroportsdelaCoted’Azur
- FraportAG–DeltaAirportInvestments– ΠΗΛΕΑΣ (Όμιλος Κωνσταντακόπουλου)
Σε δεύτερη φάση, προγραμματίζεται η προκήρυξη διαγωνισμού για τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια υπό την εποπτεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, με το Υπερταμείο να ηγείται της διαδικασίας.
Στόχος είναι η διατήρηση μειοψηφικού ποσοστού από το Υπερταμείο και στα 22 αεροδρόμια. Ωστόσο, το τελικό μοντέλο παραχώρησης remains under review, καθώς τα αεροδρόμια παρουσιάζουν διαφορετική εμπορική δυναμική.
Προς τούτο, εξετάζονται διάφορες τεχνικές και εμπορικές παράμετροι για την σύνταξη του business plan και την υλοποίηση του χρηματοδοτικού μοντέλου.
Εξετάζεται ακόμη και η υλοποίηση ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) αντί της κλασικής παραχώρησης.