Μια σημαντική εξέλιξη σημειώθηκε στον τομέα των υποδομών της χώρας μας, καθώς ολοκληρώθηκε ένας κρίσιμος σταθμός για την παραχώρηση της Αττικής Οδού.
Το Ελεγκτικό Συνέδριο, με εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς, ολοκλήρωσε τον απαραίτητο προσυμβατικό έλεγχο, δίνοντας το πράσινο φως για την προώθηση της διαδικασίας.
Ποια είναι τα επόμενα βήματα
Μετά την θετική γνωμοδότηση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η σύμβαση παραχώρησης θα υποβληθεί προς έγκριση στη Βουλή. Εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, αναμένεται ότι οι υπογραφές θα πέσουν τον Σεπτέμβριο, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας νέας εποχής για τον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο.
Παράλληλα, εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του έτους θα ολοκληρωθεί και το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής, με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να καταβάλλει το ποσό των 3,27 δισ. ευρώ, ένα σημαντικό ποσό που αντιστοιχεί στο 1,5% του ΑΕΠ.
Σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργου Περιστέρη, η Αττική Οδός αναμένεται να παραδοθεί στον όμιλο μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025.
Τι αλλάζει με τη νέα παραχώρηση
Η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης, που είχε ανατεθεί στην κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Άβαξ, λήγει στις αρχές Οκτωβρίου και δεν θα παραταθεί. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έχοντας αναδειχθεί νικήτρια στον διαγωνισμό, θα αναλάβει τη λειτουργία, χρηματοδότηση, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για τα επόμενα 25 χρόνια και αναμένει να εξασφαλίσει σημαντικά οικονομικά οφέλη από αυτή τη σύμβαση, με εκτιμώμενα έσοδα 300 εκατ. ευρώ ετησίως από EBITDA.
Ένα από τα σημαντικότερα οφέλη για τους οδηγούς είναι η μείωση των διόδιων για τα ΙΧ αυτοκίνητα στα 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ.