Η ελληνική θυγατρική του ισπανικού κολοσσού της μόδας, Inditex, σημείωσε εντυπωσιακή ανάπτυξη το 2023, με τις πωλήσεις της να ξεπερνούν τα 724 εκατομμύρια ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 18% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Παράλληλα, τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 81%, φτάνοντας τα 49,6 εκατομμύρια ευρώ.
Η επιτυχία της Inditex αποδίδεται σε μια σειρά παραγόντων, όπως οι επενδύσεις σε νέα καταστήματα και την ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου, η προσαρμογή στις τάσεις της μόδας και η αύξηση των τουριστικών ροών. Η εταιρεία, μάλιστα, προχώρησε σε σημαντική αύξηση των μισθών των 4.100 εργαζομένων της.
Η ισχυρή παρουσία της Inditex στην Ελλάδα αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την ενίσχυση της εγχώριας οικονομίας και την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Τα αποτελέσματα EBITDA αυξήθηκαν κατά 34,5% στα 101,6 εκατ. ευρώ έναντι 75,59 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, ενώ ακολούθως τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 49,6 από 27,5 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο κατά 81% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.
Η καθαρή κερδοφορία αντίστοιχα εμφάνισε αύξηση κατά 80%, στα 37,8 εκατ. ευρώ από 21 εκατ. ευρώ περίπου το 2022.
Το σύνολο των υποχρεώσεων ανήλθε σε 190,9 εκατ. ευρώ, έναντι 169,8 εκατ. ευρώ στη χρήση που ολοκληρώθηκε 31/1/2024 με τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις να αφορούν 113,1 εκατ. ευρώ. Το μικτό περιθώριο κέρδους σε ενοποιημένη βάση διαμορφώθηκε στο 40% από 39% το 2022, ενώ το καθαρό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε στο 5% από 3% το 2022.
Στη χρήση 2023, η εταιρεία προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 16,8 εκατ. ευρώ, τόσο στα μισθωμένα, όσο και στα ιδιόκτητα καταστήματα του δικτύου της. Παράλληλα, η εταιρεία προχώρησε σε επανασχεδιασμό του τρόπου διανομής των ηλεκτρονικών πωλήσεων, δημιουργώντας αποθήκες με μεγαλύτερο απόθεμα. Αυτό οδήγησε στη μείωση των ημερών παράδοσης από 4-7 σε 1-3 ημέρες.
Σημειώνεται ότι ο τζίρος των ηλεκτρονικών πωλήσεων για το σύνολο των αλυσίδων έχει πλέον ανέλθει στο 15% (τιμολογούνται στη μητρική) από 8% προ πανδημίας, όπως προσφάτως είχε αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής θυγατρικής, Η. Μάλαμας. Ευνοημένες δε είναι οι πωλήσεις του ομίλου στην Ελλάδα και από το τουριστικό ρεύμα, όπου τουλάχιστον σε επίπεδο tax free (τρίτες χώρες) οι πωλήσεις αγγίζουν το 10%-15% σε έντονα τουριστικές αγορές (αθηναϊκό κέντρο, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Ρόδο κ.τλ.).
Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο του 2024, η ITX Ελλάς προχώρησε σε οριζόντιες αυξήσεις 11% για όλους τους εργαζομένους (4.100 άτομα), με τον βασικό μισθό στα 1.050 μικτά, από 930 ευρώ.
Νέες επενδύσεις
Η Zara συνεχίζει ακάθεκτη την επενδυτική της δραστηριότητα στην Ελλάδα, ενισχύοντας την παρουσία της σε στρατηγικά σημεία και αναβαθμίζοντας την εμπειρία αγορών για τους καταναλωτές. Με μια σειρά από νέα ανοίγματα και επεκτάσεις, η ισπανική εταιρεία μόδας επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην ελληνική αγορά.
Κύριο σώμα:
- Πύργος Πειραιά: Ένα νέο ορόσημο: Το εντυπωσιακό flagship store της Zara στον Πύργο Πειραιά, ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη, έχει ήδη ανοίξει τις πύλες του, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία αγορών.
- Θεσσαλονίκη: Επέκταση στο κέντρο της πόλης: Η Zara ενισχύει την παρουσία της στη συμπρωτεύουσα με ένα νέο κατάστημα μεγάλης έκτασης στην οδό Τσιμισκή. Το κατάστημα αναμένεται να λειτουργήσει το φθινόπωρο, προσθέτοντας μια νέα δυναμική στην εμπορική καρδιά της πόλης.
- Μινιόν: Νέο κατάστημα και έδρα: Στα τέλη του 2024 ή στις αρχές του 2025, η Zara θα μεταφέρει τη διοικητική της έδρα στο ανακαινισμένο Μινιόν, όπου θα λειτουργήσει και ένα νέο κατάστημα.
- Ελληνικό: Συνεργασία με τη Lamda Development: Η εταιρεία έχει ήδη εξασφαλίσει χώρους σε εμπορικά κέντρα της Lamda Development στο Ελληνικό, αποδεικνύοντας την εμπιστοσύνη της στο μεγάλο αυτό επενδυτικό σχέδιο.