Τα σούπερ μάρκετ συνεχίζουν να καταγράφουν θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, παρά τις πληθωριστικές πιέσεις.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Circana, οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 3,1% το πρώτο εξάμηνο του έτους, ξεπερνώντας τα 5,8 δισεκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, πίσω από τους συνολικούς αριθμούς κρύβεται ένα πιο σύνθετο τοπίο, με τους καταναλωτές να προσαρμόζουν τις αγοραστικές τους συνήθειες και να αναζητούν όλο και περισσότερο συμφέρουσες επιλογές.
Η κατηγορία των τροφίμων ξεχώρισε με αύξηση 3,6% σε αξία και 2,8% σε όγκο, με τα αλκοολούχα ποτά, τα αναψυκτικά και τα γαλακτοκομικά να καταγράφουν τις υψηλότερες αναλογίες. Αυτή η τάση ενδέχεται να αποδοθεί στη στροφή των καταναλωτών στην οικιακή κατανάλωση και ψυχαγωγία, ως αποτέλεσμα της οικονομικής ανασφάλειας.
Οι καταναλωτές φαίνεται να είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι στις προσφορές, με το μερίδιο των προϊόντων που πωλούνται υπό κάποιας μορφής προώθηση να αυξάνεται κατά 1,3 ποσοστιαίες μονάδες. Αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο στις πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, ειδικά στον τομέα των τροφίμων.
Αν και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καταγράφουν αύξηση, δεν ισχύει το ίδιο για όλες τις κατηγορίες. Στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και στα οικιακά προϊόντα, το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας μειώθηκε, υποδηλώνοντας ότι οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο για συγκεκριμένα brands σε αυτές τις κατηγορίες.