Ο όμιλος Goody’s στρέφει το βλέμμα του σε ένα ακόμη πιο λαμπρό μέλλον, καθώς προβλέπει νέα αύξηση των πωλήσεων για το 2024.
Παρά το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον της προηγούμενης χρονιάς, με το υψηλό κόστος ενέργειας και τον πληθωρισμό να ασκούν σημαντικές πιέσεις στον κλάδο της εστίασης, η εταιρεία κατάφερε να ξεπεράσει τις προκλήσεις και να σημειώσει σημαντική ανάπτυξη.
Συγκεκριμένα, οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου (system sales) ξεπέρασαν τα 300 εκατομμύρια ευρώ, ενώ οι ενοποιημένες πωλήσεις ανήλθαν στα 241 εκατομμύρια ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 13% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Σημειώνεται ότι ο όμιλος Goody’s/everest είναι ο μεγαλύτερος όμιλος εστίασης στην Ελλάδα, ανήκει στη Vivartia -που ελέγχει από το 2020 η CVC Capital Partners- και αναπτύσσει μερικά από τα πιο δημοφιλή σήματα της αγοράς, όπως τα Goody’s Burger House, Everest, Flocafé Espresso Room και La Pasteria. Απασχολεί άμεσα και έμμεσα πάνω από 5.000 εργαζομένους, ενώ λειτουργεί δύο σύγχρονες μονάδες παραγωγής, εξυπηρετώντας καθημερινά χιλιάδες πελάτες σε περισσότερα από 560 σημεία πώλησης σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Η διοίκηση του Αθανάσιου Παπανικολάου διατηρεί και φέτος σταθερό προσανατολισμό στη στοχευμένη ανάπτυξη των αλυσίδων στο εξωτερικό, στην ενίσχυση της θέσης των σημάτων του ομίλου στον τομέα των ταξιδιωτικών υπηρεσιών, στην εισαγωγή νέων προϊόντων στις αλυσίδες του ομίλου, στην ψηφιακή τους ανάπτυξη, καθώς και στην ενδυνάμωση στρατηγικών συνεργασιών, όπως με την Cosmote, την 3E και τη Nestle. Στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού, το 2024 αναμένεται αύξηση πωλήσεων και κερδών συγκριτικά με τα επίπεδα του 2023.
Υπενθυμίζεται ότι σε ενοποιημένη βάση το 2023 οι πωλήσεις της Goody’s, που περιλαμβάνονται στις ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις του ομίλου Vivartia, παρουσίασαν αύξηση κατά 27,4 εκατ. ευρώ, ανερχόμενες σε 240,7 εκατ. ευρώ, έναντι 213,3 εκατ. ευρώ το 2022, με αύξηση 12,9%. Τα μεικτά κέρδη του ομίλου ενισχύθηκαν κατά 14,8 εκατ. ευρώ ή 19%, σε 92,4 εκατ. ευρώ, διαμορφώνοντας μεικτό περιθώριο κέρδους στο 38,4%, έναντι 36,4% το 2022. Τα δημοσιευμένα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων του ομίλου (EBITDA, συμπεριλαμβανομένου και του ΔΠΧΑ 16) ανήλθαν σε 35,4 εκατ. ευρώ, έναντι 23,5 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 14,2 εκατ. ευρώ, έναντι 2,1 εκατ. κατά την προηγούμενη χρήση, και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν σε 10,4 εκατ. ευρώ, από 1,1 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Οι συνολικές δανειακές υποχρεώσεις του ομίλου ανήλθαν την 31η.12.2023 σε 105,3 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 88,4 εκατ. ευρώ είναι μακροπρόθεσμες και 16,9 εκατ. ευρώ βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις.
Οι επιδόσεις ανά brand
Θετική ήταν η εξέλιξη των εργασιών για το 2023 τόσο του σήματος Goody’s όσο και των άλλων αλυσίδων του ομίλου εστίασης, όπως Everest, Flocafe και La Pasteria.
Ειδικότερα, οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος Goody’s σημείωσαν αύξηση 22,2% το 2023, έτος κατά το οποίο συνεχίστηκε η ανάπτυξη του Goody’s Burger House με την έναρξη λειτουργίας 9 νέων franchise καταστημάτων σε Ξάνθη, Βριλήσσια, Σέρρες, Ηγουμενίτσα, Κορωπί, Πατήσια, Εύοσμο, Ρόδο και Δράμα.
Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος Everest, με προφίλ ενός μοντέρνου street food προορισμού, που ταυτόχρονα απαντά στις σύγχρονες ανάγκες του καταναλωτή, σημείωσαν αύξηση κατά 13% πέρυσι, χρονιά κατά την οποία ξεκίνησε τη λειτουργία του ένα νέο franchise κατάστημα στα Ιωάννινα. Η μάρκα, μεταξύ άλλων ενεργειών, εγκαινίασε συνεργασία με τη Wolt, η οποία έφερε νέους πελάτες στην υπηρεσία delivery.
Στην αλυσίδα Flocafé, οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος σημείωσαν αύξηση κατά 13,1% πέρυσι. Σημειώνεται ότι το 2023 συνεχίστηκε η διεθνοποίηση του σήματος με τη λειτουργία ενός νέου καταστήματος Flocafé Espresso Room στην Ντόχα (Qatar).
Επίσης, αύξηση 12,2% σημείωσαν οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος La Pasteria, με 15 καταστήματα εντός Αττικής και ένα κατάστημα στη Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων τα 6 εντός malls.