Καμπανάκι κινδύνου από την Πανελλήνια Ενωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για να αποφευχθεί τυχόν ατύχημα
Με επιστολή του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού, Παναγιώτης Γιγής, επισημαίνει ότι αν δεν ληφθούν μέτρα για να εφαρμοστούν οι κανονισμοί σε όλα τα λιμάνια της χώρας, κινδυνεύουμε με τραγικές συνέπειες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Τις τελευταίες ημέρες έχουμε συνεχή κρούσματα, συλλήψεις πλοιάρχων για παρενόχληση λουομένων, καθυστερημένες αφίξεις και πρόωρες αναχωρήσεις.
Ωστόσο, το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι στην ακαταλληλότητα των λιμένων. Η Πανελλήνια Ενωση Πλοιάρχων έχει παραδώσει μελέτη στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πλοίαρχοι καθημερινά κατά την κατάπλου και τον απόπλου των ακτοπλοϊκών πλοίων.
Πριν από λίγες ημέρες οι εταιρίες Blue Star Ferries και Golden Star Ferries απέστειλαν προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επιστολές και εξέθεταν συγκεκριμένα ζητήματα. Ταυτόχρονα, ο πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ, Παναγιώτης Γιγής, με ανάλογη επιστολή, τονίζει ότι «παρατηρούνται απαράδεκτες και ανεπίτρεπτες για τη ναυσιπλοΐα καταστάσεις, που επικρατούν στον λιμένα της Πάρου, εξαιτίας της άναρχης και ανεξέλεγκτης παραμονής και κυκλοφορίας κάθε τουριστικού είδους σκαφών στον όρμο της Παροικιάς, και είναι αυτονόητες οι τεράστιες ευθύνες των οργάνων της Πολιτείας στον τομέα αυτό».
Στην επιστολή της, την οποία υπογράφει ο Δημήτρης Παρασχάκης, η Blue Star τονίζει: «Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να εκφράσουμε την έντονη ανησυχία μας για διάφορα γεγονότα τα οποία παρατηρούνται στο λιμάνι της Πάρου τις ώρες κατάπλου των πλοίων. Εκτός της ύπαρξης διαφόρων τουριστικών σκαφών στη περιοχή χειρισμών των πλοίων, τελευταία εμφανίστηκε να πλέει πλησίον του προβλήτα καγιάκ – για του λόγου το αληθές σας επισυνάπτω σχετικές φωτό. Αναγνωρίζοντας τις συνθήκες και τις δυσκολίες εκτέλεσης του έργου σας, παρακαλούμε όπως δώσετε την αρμόζουσα προσοχή, ώστε να αποτραπούν παρόμοιες καταστάσεις, πριν συμβεί κάποιο ατύχημα. Ευχαριστούμε για την προσοχή σας».
Από την Golden Star Ferries, την επιστολή υπογράφει ο Ηλίας Γρηγοράτος και σε αυτήν επισημαίνονται τα εξής: «Επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε ότι η άνευ θαλασσίων ορίων κυκλοφορία τουριστικών και σκαφών αναψυχής εντός του όρμου Παροικιάς, ο παρεμποδιστικός διάπλους τους από τις προβλήτες πρόσδεσης των πλοίων της γραμμής κατά τη διαδικασία αφιξοαναχώρησής τους, η απροειδοποίητη (τουλάχιστον για τα ακτοπλοϊκά πλοία) και η άναρχη πλεύση τους εντός της λιμενολεκάνης, όπου διεξάγονται οι χειρισμοί πρόσδεσης των πλοίων και η συνήθης αγνόηση των κλήσεων μέσω VHF που κάνουν οι πλοίαρχοι στην προσπάθειά τους να συνεννοηθούν με τους κυβερνήτες των προαναφερόμενων σκαφών, εγκυμονούν τεράστιους κινδύνους για πρόκληση ατυχήματος. Για την ευταξία του λιμένος, η οποία σφόδρα θα βοηθήσει στην αποφυγή δυσάρεστου περιστατικού ή ατυχήματος, θα πρέπει να θεσμοθετηθούν κανόνες για την κυκλοφορία αυτών των σκαφών εντός του όρμου Παροικιάς. Επίσης, θα πρέπει να εξεταστεί η περίπτωση οριοθέτησης αγκυροβολίου και διαύλου για τη διέλευσή τους στη βόρεια πλευρά του όρμου Παροικιάς, ο οποίος θα απομακρύνει τα σκάφη αυτά από τα ακτοπλοϊκά πλοία και τον θαλάσσιο χώρο που χρειάζονται για να εκτελέσουν τους ελιγμούς πρόσδεσης και απόδεσης».
Επίσης, για τα λιμάνι της Τήλου και των Λειψών, οι πλοίαρχοι αναφέρουν τα εξής: «Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τους θερινούς μήνες δημιουργείται ένα μεγάλο πρόβλημα από τα αγκυροβολημένα ιστιοπλοϊκά σκάφη και τα σκάφη αναψυχής, ειδικά στους λιμένες Λειψών και Τήλου. Οπως μας έχουν ενημερώσει από τα Λιμεναρχεία, δεν υπάρχει σκάφος του Λιμενικού, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να απομακρύνουν τα σκάφη που αγκυροβολούν ανεξέλεγκτα στον όρμο τους και βρίσκονται πλησίον του προβλήτα στον ήδη περιορισμένο χώρο χειρισμών του πλοίου. Το πλοίο αναγκάζεται να εισέρχεται στους συγκεκριμένους λιμένες και να κάνει χειρισμούς σε πολύ κοντινή απόσταση από τα σκάφη και από τη στεριά. Επίσης, δεν υπάρχει περιοχή αγκυροβολίας σύμφωνα με τους χάρτες στους Λειψούς, ούτε κάποια τοπική οριοθέτηση αγκυροβολίου. Στην Τήλο υπάρχει γενική ένδειξη αγκυροβολίας σε όλο τον κόλπο, αλλά όχι οριοθετημένη. Πρότασή μας είναι να γίνει κάποια τοπική οριοθέτηση αγκυροβολίου, διότι υπάρχει μεγάλος χώρος αγκυροβολίας για τα σκάφη αναψυχής, απομακρυσμένα από την πορεία και τους χειρισμούς του πλοίου, ή να υπάρχει κάποιο μόνιμο σκάφος του λιμενικού τους θερινούς μήνες στους λιμένες αυτούς. Σας αποστέλλουμε συνημμένα φωτογραφίες από τα συγκεκριμένα λιμάνια με τα αγκυροβολημένα σκάφη».
Ανάλογα προβλήματα αντιμετωπίζουν οι πλοίαρχοι και στο λιμάνι της Σκοπέλου. Ο πλοίαρχος Στυλιανός Καρβέλης του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «SUPERSTAR», με επιστολή του ανέφερε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κατά την είσοδο του πλοίου εντός του λιμένα της Σκοπέλου.
Τα λιμάνια «παγίδες» για τα εμπορικά πλοία
Η Πανελλήνια Ενωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού επικαιροποιεί συνεχώς, σε συνεργασία με τους πλοιάρχους των ακτοπλοϊκών πλοίων, τις παρατηρήσεις για τα λιμάνια. Αναλυτικά, οι επισημάνσεις και οι προτάσεις για διορθωτικές παρεμβάσεις σε μερικά από τα πιο σημαντικά λιμάνια της χώρας είναι:
ΑΙΓΙΝΑ: Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Δ-ΝΔ ανέμους. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης – καθαρισμός εισόδου από υπάρχοντες υφάλους ή σήμανση αυτών. Απαιτείται νέα χαρτογράφηση, γιατί τα βυθίσματα δεν ανταποκρίνονται σε αρκετά σημεία της λιμενολεκάνης. Λείπουν δέστρες (μπίντες) και οι προσκρουστήρες που υπάρχουν είναι ελαστικά αυτοκινήτων. Να ενισχυθεί η φωτοβολία του φανού του προβλήτα (χάνεται στα φώτα της πόλης). Επισκευή στις ράμπες, καθώς υπάρχουν στρεβλωμένες προεξέχουσες μεταλλικές ράγες. Δεν υπάρχει αίθουσα αναμονής επιβατών και WC.
ΑΜΟΡΓΟΣ (ΑΙΓΙΑΛΗ): Εξέχουν οι ράγες, με αποτέλεσμα ο καταπέλτης να γλιστράει. Το πλάτος του προβλήτα είναι στενό και ο καταπέλτης απέχει 2 μέτρα αριστερά από τις δέστρες. Δεν υπάρχει δυνατότητα ασφαλούς πρόσδεσης. Με δυτικούς καιρούς, που έχει μεγάλη ρέστια, και με ολισθηρότητα από τις ράγες και με τη μικρή απόσταση από τις δέστρες, είναι άκρως επικίνδυνο να χτυπήσει ο καταπέλτης πάνω στις μπίντες και να προκληθεί σοβαρή ζημιά. α) Επισκευή προβλήτα με άσφαλτο – τσιμέντο. Τα σίδερα της κατασκευής προεξέχουν και δημιουργούν προβλήματα – ζημιές στους καταπέλτες. β) Τοποθέτηση προσκρουστήρων.
ΑΜΟΡΓΟΣ (ΚΑΤΑΠΟΛΑ): Εξέχουν οι ράγες, με αποτέλεσμα ο καταπέλτης να γλιστράει. Επιπλέον, υπάρχει κίνδυνος ζημιάς σε περίπτωση σκαλώματος καταπέλτη ή νυχιού καταπέλτη σε κάποια από τις ράγες. Επισκευή προβλήτα από τα εξέχοντα σίδερα.
ΑΝΑΦΗ: α) Χρήζει άμεσης βυθοκόρησης και εκβάθυνσης – άκρως επισφαλείς και επικίνδυνες η προσέγγιση και η ασφαλής πρόσδεση του πλοίου, όταν επικρατεί υψηλή αποθαλασσία και κυματισμός. β) Δεν είναι προστατευμένος ο προβλήτας από τους εξωτερικούς κυματισμούς, με αποτέλεσμα την υπερπήδησή του.
ΑΝΔΡΟΣ: Τοποθέτηση – επισκευή προσκρουστήρων. Σε όλη τη λιμενολεκάνη απαιτείται εκβάθυνση. Λόγω του περιορισμένου βυθίσματος και του λασπώδους βυθού, δημιουργούνται προβλήματα στις αναρροφήσεις των πλοίων κατά τη διάρκεια χειρισμών, καθώς επίσης αδυναμία ασφαλούς πόντισης άγκυρας λόγω συχνής χρήσης του βυθού […].
ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ: Από τα πλέον δύσκολα/προβληματικά λιμάνια, λόγω μικρού εύρους λιμενολεκάνης και μη προστασίας από ΒΑ ανέμους. Χρειάζονται φωτοσήμανση εισόδου και φωτισμός στον προβλήτα. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης, κατασκευή μεγαλύτερου προβλήτα με καλύτερο προσανατολισμό (καθετότητα προς Β) και τοποθέτηση μπιντών.
ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ: Είναι καμένος ο λευκός φανός στην Ακρ. Πούντα.
ΔΟΝΟΥΣΑ: α) Προέκταση προβλήτα και διαπλάτυνσή της, ώστε να υπάρχει εναλλακτική θέση πρυμνοδέτησης με την πλώρη στους δυτικούς καιρούς. β) Εκβάθυνση λιμενολεκάνης στο ύψος του σταθμού της ΔΕΗ. γ) Τοποθέτηση – επισκευή προσκρουστήρων. δ) Φωτισμός προβλήτας. ε) Προέκταση – κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από νοτιοδυτικούς κυματισμούς.
ΖΑΚΥΝΘΟΣ: α) Ο σημαντήρας εισόδου λιμένα έχει αποσπαστεί από τη θέση του προ διμήνου και δεν έχει τοποθετηθεί ακόμη. β) Οι φανοί εισόδου πρέπει να αυξήσουν τη φωτοβολία τους. γ) Στις ράμπες πρέπει να τοποθετηθούν προσκρουστήρες. δ) Πρέπει να γίνει άμεσα εκβάθυνση στα επικίνδυνα αβαθή που υπάρχουν στο κέντρο του λιμένα.
ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ: Δημιουργία και 2ης πλάστιγγας για το ζυγολόγιο των φορτηγών αυτοκινήτων, γιατί με τη μία που υπάρχει, την αύξηση της κίνησης και τη δικαιολογημένη απαίτηση των Αρχών σε ζύγιση όλων των αυτοκινήτων, αρκετές φορές δημιουργούνται καθυστερήσεις στις αναχωρήσεις των πλοίων. Αύξηση των μέτρων ασφαλείας εντός του λιμένος σε σχέση με την πρόσβαση λαθρομεταναστών, οι οποίοι χωρίς την απαραίτητη φύλαξη εισέρχονται εντός του λιμένος, επιδιώκοντας την παράνομη είσοδό τους στα πλοία μέσω των φορτηγών αυτοκινήτων κατά την παραμονή αυτών στους προβλήτες σε διάφορα σημεία της καρότσας τους […].
ΗΡΑΚΛΕΙΟ: Η ράμπα φόρτωσης Νο 2Δ χρήζει επισκευής, διότι έχει υποστεί εκτεταμένη καθίζηση. Ο κόκκινος φανός εισόδου είναι ιδιαίτερα χαμηλής εντάσεως. α) Αντικατάσταση ελαστικών προσκρουστήρων και τοποθέτηση περισσοτέρων τοιούτων για πλαγιοδέτηση. β) Επισκευή ράμπας Μινωικών Γραμμών, καθώς υπάρχουν στρεβλωμένες προεξέχουσες μεταλλικές ράγες. Θέση Νο 1 ανατολικά, τοποθέτηση προσκρουστήρων.
ΘΑΣΟΣ – Λιμένας: Αλλαγή-τοποθέτηση νέων δεστρών στις ήδη κατεστραμμένες. Επισκευή στις ράμπες, καθώς υπάρχουν στρεβλωμένες και προεξέχουσες σιδερένιες ράγες. Τοποθέτηση προσκρουστήρων.
ΙΚΑΡΙΑ – Αγιος Κήρυκος: Εκβάθυνση και διαπλάτυνση του μικρού προβλήτα, ώστε να είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί εναλλακτικά για ασφαλή πρόσδεση σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών.
Εύδηλος Χρήζει άμεσης επισκευής το κατεστραμμένο τμήμα του προβλήτα – δυσχεραίνει τους χειρισμούς κατά την είσοδο διότι υπάρχουν γερανοί και άλλα βοηθητικά σκάφη εργασιών. […] Επίσης, κατά τη διάρκεια παραβολής του πλοίου παρατηρείται συνεχώς να βρίσκονται ελλιμενισμένα βόρεια και νότια του προβλήτα μικρά αλιευτικά – τουριστικά – αναψυχής σκάφη, δυσχεραίνοντας τις κινήσεις του πλοίου για την ασφαλή πρόσδεσή του, θέτοντάς και αυτά σε κίνδυνο, ιδίως με δυσμενείς καιρικές συνθήκες από τα απόνερα του πλοίου.
ΙΟΣ: Επέκταση και διαπλάτυνση προβλήτας. Εκβάθυνση περιοχής προς ΒΑ. Τοποθέτηση σημαντήρων οριοθέτησης περιοχής λουομένων.
ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ – Αργοστόλι: Εμπορικό λιμάνι: τοποθέτηση προσκρουστήρων. Οι ράμπες πορθμείων να επισκευαστούν, καθώς υπάρχουν στρεβλωμένες προεξέχουσες μεταλλικές ράγες.
Ληξούρι: Τοποθέτηση προσκρουστήρων.
Σάμη: […] Απαιτείται σχετική παρέμβαση ως προς την ομαλοποίηση του οδοστρώματος και της επίστρωσης, αφαίρεση των υφιστάμενων κιγκλιδωμάτων, περισσότερα από τα οποία δεν είναι καν στερεωμένα, και ενίσχυση και επανασχεδιασμός της σήμανσης και της διαγράμμισης για τα οχήματα.
ΚΥΘΗΡΑ – Διακόφτι: Εκβάθυνση – προσκρουστήρες. Προβληματική η αγκυροβολία λόγω της ποιότητας του βυθού (πετρώδης). Να δημιουργηθεί θέση πρυμνοπλαγιοδέτησης (L) για ασφαλή παραμονή των πλοίων. Κατασκευή χώρων υγιεινής και αίθουσα αναμονής.
ΚΥΘΝΟΣ: Φωτοσήμανση βραχονησίδας.
ΚΥΛΛΗΝΗ: Δημιουργία ράμπας φορτοεκφόρτωσης καθ’ όλο το πλάτος του λιμένα και όχι με την υφιστάμενη μορφή, με την οποία υπάρχουν μόνο τέσσερις υπερυψωμένες -και οριακού, για τα περισσότερα πλοία, πλάτους-, καθώς και μεταφορά των δεστρών από την άκρη του κρηπιδώματος προς το εσωτερικό του λιμένα.
ΚΩΣ: Δεν είναι επαρκής ο φωτισμός και χρειάζεται να φτάσεις δίπλα για να δεις το ακρομόλιο. Μέχρι την ολοκλήρωση των έργων, να δοθεί προς χρήση η μπίντα ανατολικά.
ΛΑΥΡΙΟ: Ενίσχυση φωτοβολίας φανών εισόδου.
ΛΗΜΝΟΣ – Μύρινα: α) Επιμήκυνση Δ’ μόλου για πρυμνοπλαγιοδέτηση πλοίων. β) Λειτουργία και διαμόρφωση χερσαίας ζώνης παλιάς θέσης πρυμνοδέτησης σε επικράτηση δυνατών Β ανέμων.
ΜΗΛΟΣ: α) Ελλειψη φωτοσήμανσης προβλήτας. β) Ανεπαρκής φωτισμός προβλήτα, με αποτέλεσμα να μη διακρίνεται η θέση του σε σχέση με τα φώτα της πόλης. γ) Υπαρξη σκαφών, τουριστικών πλοίων που εμποδίζουν την προσέγγιση κατά τη θερινή περίοδο. δ) Επέκταση προβλήτα για την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση τουλάχιστον 3 πλοίων. Δημιουργία θέσεως (L) πρυμνοπλαγιοδέτησης. στ) Τοποθέτηση προσκρουστήρων.
ΜΥΚΟΝΟΣ (νέο λιμάνι): Αντικατάσταση – τοποθέτηση όπου χρειάζεται προσκρουστήρων fender – λάστιχα. Αποκατάσταση και συντήρηση προβλήτας Νο 6, όπως επίσης συντήρηση όλων των προβλητών (έχουν καταστραφεί οι ράγες και το τσιμέντο). Τοποθέτηση μπίντας (δέστρας) νότια του κόκκινου φανού ανάμεσα στις προβλήτες Νο 6 – Νο 7.
ΜΥΤΙΛΗΝΗ: α) Συντήρηση – αντικατάσταση προσκρουστήρων. β) Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. γ) Τοποθέτηση προσκρουστήρων στο παλιό και νέο γάμα. Επίσης, τοποθέτηση μιας νέας μπίντας κάθετα της πλώρης στο νέο γάμα, ώστε να δένουν ασφαλέστερα τα μεγάλου μήκους πλοία.
ΝΑΞΟΣ: Τα τουριστικά σκάφη που δραστηριοποιούνται σε είσοδο – έξοδο και αγκυροβόλιο του λιμένα κινούνται χωρίς έλεγχο, με αποτέλεσμα να επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία κατά την είσοδο, την έξοδο και τους χειρισμούς πρόσδεσης των πλοίων. Υπάρχει έλλειψη μπαλονιών πρόσκρουσης (Fender). […] Ανύψωση εστίας κόκκινου φανού κυματοθραύστη, καθώς τις βραδινές ώρες είναι δυσδιάκριτος, λόγω ταύτισής του με τα φώτα της πόλης, και αύξηση της φωτοβολίας του.
ΠΑΡΟΣ: Στον προβλήτα στη Νο 2 θέση εξέχουν οι ράγες, με αποτέλεσμα ο καταπέλτης να γλιστράει. Επιπλέον, υπάρχει κίνδυνος ζημιάς σε περίπτωση σκαλώματος καταπέλτη ή νυχιού καταπέλτη σε κάποια από τις ράγες. Τα τουριστικά σκάφη που δραστηριοποιούνται σε είσοδο, έξοδο και αγκυροβόλιο του λιμένα κινούνται χωρίς έλεγχο, με αποτέλεσμα να επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία κατά την είσοδο, την έξοδο και τους χειρισμούς πρόσδεσης των πλοίων. Υπάρχει έλλειψη μπαλονιών πρόσκρουσης (Fender). α) Εκβάθυνση πέριξ θέσεων Νο 4 (γαρμπής) έως Νο 8. β) Διάλυση υφάλου «Σπίθα» και απόσυρση της σημαδούρας. γ) Οι μπίντες μεταξύ των θέσεων από 6 έως 8 να γίνουν χωνευτές, ώστε τα πλοία να μπορούν να προσδένουν και συγχρόνως να γίνεται χρήση όλων των καταπελτών των μεγάλων πλοίων.
ΠΑΤΜΟΣ: α) Διαμόρφωση χερσαίου χώρου όσο είναι δυνατόν για αναμονή Ι.Χ. αυτοκινήτων – επιβατών. β) Τοποθέτηση – επισκευές προσκρουστήρων.
ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Λόγω των έργων που εκτελούνται για να μεγαλώσει το λιμάνι, έχουν τοποθετηθεί σημαντήρες πολύ κοντά στην ευθυγράμμιση του πράσινου φανού εισόδου, δυσχεραίνοντας την είσοδο των πλοίων, ιδιαίτερα με νότιους άνεμους. Στη θέση πρόσδεσης Νο 106 λείπει ο προσκρουστήρας (μπαλόνι), με αποτέλεσμα να κινδυνεύει κατά τη διαδικασία πρόσδεσης να χτυπήσει το πλοίο στην προβλήτα. Τοποθέτηση προστατευτικών στο στηθαίο του κόκκινου φανού της εισόδου στο κεντρικό λιμάνι. Τοποθέτηση προσκρουστήρων. Τοποθέτηση κατάλληλων γωνιακών προσκρουστήρων στις θέσεις 20, 35, 36, επίσης και στη γωνία θέση 78. Αντικατάσταση προσκρουστήρων σε όλες τις θέσεις πρυμνοδέτησης των πλοίων. Εκβάθυνση, καθαρισμός θαλάσσιου πυθμένα στις θέσεις 108, 119 και στη λιμενολεκάνη περιοχής Λεμονάδικα, από θέση 133.
ΡΑΦΗΝΑ: Παροχές νερού σε όλες τις προβλήτες. Εκβάθυνση του λιμένα στις προβλήτες Νο 3 – Νο 4. Αντικατάσταση – τοποθέτηση όπου χρειάζεται προσκρουστήρων (fender/λαστιχα). Επιμήκυνση του ανεμοθώρακα έως τη γωνία του Νο 13 προβλήτα, έτσι ώστε να εξυπηρετούνται οι λιμενεργάτες και τα πλοία για την τοποθέτηση κάβων, όταν πνέουν βόρειοι άνεμοι. Συντήρηση και υπερύψωση προβλητών, όπως η προβλήτα Νο 6.
ΡΕΘΥΜΝΟ: Εκβάθυνση λιμενολεκάνης λόγω των συνεχών προσχώσεων. Ενίσχυση φωτοβολίας πράσινου φανού (χάνεται στα φώτα της πόλης). Με Β-ΒΑ ανέμους δημιουργείται μεγάλη αποθαλασσία (ενίσχυση – επέκταση λιμενοβραχίονα).
ΡΟΔΟΣ – Αιγαίο: Επιδιόρθωση επιφάνειας πέδησης του καταπέλτη σε όλο το μήκος της προβλήτας. Ελεγχος και καθάρισμα βυθού.
Δωρίαια: Επιδιόρθωση επιφάνειας πέδησης του καταπέλτη σε όλο το μήκος της προβλήτας. Αντικατάσταση προσκρουστήρων (fender) ώστε να παρέχεται ασφαλής πλαγιοδέτηση στα πλοία. Ελεγχος και καθάρισμα βυθού.
Κολοσσός: Αντικατάσταση προσκρουστήρων (fender), ώστε να παρέχεται ασφαλής πλαγιοδέτηση στα πλοία. Ελεγχος και καθάρισμα βυθού.
ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ: Υστερα από την επέκταση του λιμανιού προς τα βόρεια, επηρεάζεται η αγκυροβολία λόγω μεγάλων βαθών. Επίσης, λόγω της προέκτασης αυτής το λιμάνι είναι εκτεθειμένο σε περίπτωση νοτιοδυτικών-δυτικών ανέμων, γιατί ο λιμενοβραχίονας (κατσούνι) παρέμεινε στο ίδιο μήκος. Είναι επιτακτική ανάγκη για το νησί να βρεθεί μια εναλλακτική λύση σε περίπτωση αδυναμίας προσέγγισης των πλοίων, σε κάποια άλλη υπήνεμη από Δ-ΝΔ ανέμους τοποθεσία, κατασκευάζοντας μια προβλήτα που θα μπορεί να εξυπηρετεί τα πλοία σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
ΣΙΦΝΟΣ: Επέκταση προβλήτα και δημιουργία επαρκούς χερσαίου χώρου για την εξυπηρέτηση. Αίθουσα αναμονής επιβατών – χώροι υγιεινής. Τοποθέτηση προσκρουστήρων. Στην υπάρχουσα μορφή του να γίνει υπερύψωση στο κεφάλι περίπου 30 εκατοστά, ώστε να υπάρχει δυνατότητα προσέγγισης πλοίου στο σημείο αυτό. Για τα πλοία με μικρό εκτόπισμα, υπάρχει ήδη χαμηλού ύψους θέση πρόσδεσης.
ΣΚΙΑΘΟΣ: Κατασκευή – προσαρμογή του υπάρχοντος νοτίου προβλήτα με σκοπό να πρυμνοδετούν τα πλοία, ώστε οι θέσεις εντός του λιμένα, ειδικά κατά τους θερινούς μήνες, να χρησιμοποιούνται για τουριστικά και επιβατηγά ταχύπλοα.
ΣΚΟΠΕΛΟΣ: α) Εκβάθυνση λιμενολεκάνης – απομάκρυνση σημαντήρα εντός λιμενολεκάνης με εκβάθυνση αβαθών. β) Πρέπει να δημιουργηθεί προβλήτα στον κόκκινο φανό εισόδου με πλάτος 25 μ. Να μετατραπεί σε προβλήτα ο βραχώδης λιμενοβραχίονας.
Αγνώντας: Επισκευή προβλήτα – λόγω πτώσης δεν χρησιμοποιείται. Γλώσσα: Εκβάθυνση – προσκρουστήρες – φωτισμός προβλήτας. Να δημιουργηθεί προβλήτα στην εξωτερική πλευρά του βραχώδους λιμενοβραχίονα.
ΤΗΝΟΣ: Στο σημείο όπου βρίσκεται ο κόκκινος φανός παρουσιάζονται εκτεταμένες ρηγματώσεις, οι οποίες εκτείνονται από το ανωτέρω σημείο μέχρι τουλάχιστον κάτω από τη θαλάσσια επιφάνεια. Ως εκ τούτου, ελλοχεύει σοβαρότατος κίνδυνος στην πρώτη ισχυρή κακοκαιρία, με άνεμους από νότιες διευθύνσεις (οι οποίες είναι συνήθεις στην ανοιξιάτικη περίοδο), να παρασυρθεί από τον κυματισμό ή να καταρρεύσει. Πρέπει να απομακρυνθούν άμεσα τα ημιβυθισμένα μπλόκια τού υπό μελέτη/κατασκευή νέου κυματοθραύστη. Με τους βόρειους ανέμους υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να παρασυρθεί το εκάστοτε πλοίο επάνω στα ημιβυθισμένα μπλόκια, τα οποία δεν είναι ορατά, και με τους νότιους άνεμους, αντί να κοπάζει ο κυματισμός εντός λιμένα, συμβαίνει το αντίθετο. Ως εκ τούτου, κρίνεται απαραίτητη η επανεξέταση μελέτης κατασκευής νέου λιμενοβραχίονα, ο οποίος θα πρέπει να κατασκευαστεί νοτιότερα από τον υπάρχοντα, ώστε να μεγαλώσει η λιμενολεκάνη […].
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ