Η αυξανόμενη ζήτηση για καθαρό υδρογόνο, με στόχο την απανθρακοποίηση βασικών τομέων και τις τεράστιες ευκαιρίες για τη ναυτιλία, θα χρειαστεί εκατοντάδες νέα πλοία! Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την υπό τον καθηγητή Stefan Ulreich συνταχθείσα έκθεση του πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών του Biberach, η οποία παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια της Malaysia Maritime Week και περιγράφει τους τομείς ζήτησης υδρογόνου, τις τοποθεσίες ζήτησης και το σχετικό χρονοδιάγραμμα.
Οπως αναφέρει το έγκυρο «gCaptain», η έκθεση επικεντρώνεται στη δυνατότητα του καθαρού υδρογόνου να χρησιμεύσει ως φορέας ενέργειας και ως πρώτη ύλη για την απανθρακοποίηση των «δύσκολων» τομέων και υπογραμμίζει ότι η ικανοποίηση της μελλοντικής ζήτησης υδρογόνου θα απαιτήσει την πράσινη παραγωγή υδρογόνου, με πολλές ευκαιρίες και προκλήσεις.
Η έκθεση, που εκπονήθηκε με τη χορηγία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, στοχεύει στην καλύτερη αξιολόγηση της μελλοντικής δυναμικής προσφοράς και ζήτησης νέων καυσίμων μηδενικών εκπομπών που θα χρησιμοποιούν οι βιομηχανικοί τομείς, συμπεριλαμβανομένης της ναυτιλίας, τις επόμενες δεκαετίες.
«Για τη διατήρηση του σεναρίου των μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2050 η ζήτηση για πηγές καυσίμου με βάση το υδρογόνο θα πρέπει να φτάσει περίπου τους 500 εκατομμύρια τόνους έως το 2050» δήλωσε ο Γκάι Πλάτεν, γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου. «Η ζήτηση υδρογόνου θα κυριαρχήσει στη βιομηχανία. Η ναυτιλία, ωστόσο, μπορεί επίσης να παίξει σημαντικό ρόλο σε αυτό». Η έκθεση προσδιορίζει τη Νότια Κορέα, την Ιαπωνία και την Ε.Ε. ως τις κύριες αγορές στη ζήτηση υδρογόνου. Η Ευρώπη στοχεύει σε 20 εκατομμύρια τόνους υδρογόνου ετησίως έως το 2030. Για να ανταποκριθεί στη ζήτηση αυτή, ο στόλος θα πρέπει να αυξηθεί έως και κατά 300 πλοία έως το 2030. Ο Guy Platten πρόσθεσε: «Τα λιμάνια και η ανάπτυξη υποδομών για τη ναυτιλία θα είναι ζωτικής σημασίας. Αυτή θα είναι μια μοναδική ευκαιρία για να μεταμορφωθεί ολόκληρη η αλυσίδα ενέργειας-θαλάσσιων μεταφορών».
Ο καθηγητής Stefan Ulreich σημείωσε, επίσης, ότι η ετήσια ζήτηση υδρογόνου απαιτεί την αύξηση του στόλου για τη μεταφορά του υδρογόνου. Για να αντιμετωπιστεί μια παγκόσμια αύξηση 30 εκατομμυρίων τόνων υδρογόνου που διακινούνται παγκοσμίως, θα απαιτηθούν έως και 411 νέα πλοία υδρογόνου ή έως και 500 φορτηγά πλοία.