Ο 49χρονος Κωνσταντινουπολίτης επιχειρηματίας Κωνσταντίνος Μάμης είναι ο άνθρωπος που «κρύβεται» πίσω από το success story των… ελληνικών νάτσος – και όχι κάποιος Μεξικάνος συνάδελφος του.
Η El Sabor δεν αποτελεί προϊόν που εισάγεται στην Ελλάδα, αλλά αντιθέτως εξάγεται και μάλιστα με διαρκώς αυξανόμενη επιτυχία, αν αναλογισθεί κάποιος ότι το εργοστάσιο στα Οινόφυτα «στέλνει» τα νάτσος του σε 30 χώρες του κόσμου, με ετήσιο τζίρο πάνω από 10 εκατ. ευρώ.
Κι όταν μιλά κανείς για success story, οι αριθμοί είναι αυτοί που καταδεικνύουν το επίτευγμα του Mr. El Sabor σε όλο του το μέγεθος:
Kατά δική του ομολογία, είδε τα μερίδια της εταιρίας του στον κλάδο των προϊόντων καλαμποκιού να αυξάνονται από το 20% (την εποχή που τα επίσης δημοφιλή Doritos «έπιαναν» το 75%) στο σημερινό 55%, που αυτομάτως τον καθιστά leader της αγοράς!
Η ελληνική El Sabor άντεξε στον ανταγωνισμό με τις πολυεθνικές και κατάφερε να μυήσει Έλληνες και ξένους στις γαστριμαργικές απολαύσεις της μεξικάνικης κουζίνας με το δικό της τρόπο.
ΣΕ 30 ΧΩΡΕΣ
Το success story της El Sabor ξεκίνησε την πορεία του στον χρόνο 16 χρόνια πριν, όταν ο Κωνσταντίνος Μαμής ίδρυσε την εταιρία του, έχοντας ωστόσο κάνει το «πρώτο βήμα» στην Μεξικάνικη κουζίνα με τη δημιουργία του πρώτου mexican restaurant-bar La Tequila Loca όπισθεν του Κάραβελ, μετά την επιστροφή του από το Λος Άντζελες.
Οι γεύσεις και η φιλοσοφία των Λατίνων συνεπήρε τον νεαρό, τότε, επιχειρηματία ο οποίος ταξίδεψε στην Αμερικανική πόλη για τις μεταπτυχιακές του, μετά τις σπουδές του στη Διοίκηση Παραγωγής – Marketing της Ανωτάτης Βιομηχανικής Σχολής Πειραιά.
Το μικρό εργαστήριο των 40 τ.μ. μετατράπηκε σε μια μεγάλη παραγωγική μονάδα nacho chips, που προσφέρει εν έτη 2014 μεγάλες ποσότητες από το φημισμένο μεξικάνικο σνακ σε αγορές όπως αυτές του Αραβικού κόσμου, της Μαλαισίας, της Σιγκαπούρης, της Ιαπωνίας (γενικά της Ασίας), της Ιταλίας, του Μαρόκου, της Βραζιλίας κ.ά. Συνολικά 30 χώρες.
Η ετήσια παραγωγή της El Sabor αγγίζει τους 2.000 τόνους και αναμένεται να διπλασιασθεί τον προσεχή Αύγουστο, μια και σύντομα θα ολοκληρωθούν οι νέες επενδύσεις του Κωνσταντίνου Μάμη.
Πέρα από τα νάτσος, η El Sabor γεμίζει τα ράφια των μεγάλων σούπερ μάρκετς με «συγγενικά» προϊόντα, όπως οι γνωστές πικάντικες σάλτσες της, οι μεξικάνικες πίτες της και συνολικά 6 κατηγορίες – με τα νάτσος να διατηρούν 20 κωδικούς στην αγορά.
ΝΕΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ
Το εκπληκτικό είναι ότι η ελληνική El Sabor παρουσίασε μια αύξηση τζίρου κοντά στο 15% από το 2012 (10 εκατ., από 7 εκατ. ευρώ) και περιμένει μια νέα «εκτίναξη των πωλήσεων της, εν μέσω οικονομικής κρίσης, γύρω στο 12% με 15% και πάλι. Μια μετριοπαθής πρόβλεψη, με δεδομένο ότι η παραγωγική δυνατότητα της θα ανέβει κατακόρυφα (κατά 100%) στις 4.000 τόνους νάτσος τους τελευταίους μήνες του «τρέχοντος» έτους.
Τα νέα μηχανήματα έρχονται από τις ΗΠΑ και αφορούν μια επένδυση 1 εκατ. ευρώ!