Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προχώρησε στη δημιουργία δύο ειδικών οντοτήτων, με στόχο την ανάληψη της νέας παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Με την έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έκανε ένα σημαντικό βήμα προς την ολοκλήρωση του έργου. Η νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού είναι πλέον σε τροχιά, με την υπογραφή της σύμβασης να εκκρεμεί για έγκριση από τη Βουλή.
Η διαδικασία αυτή αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2024, με την οικονομική της σύμβαση να υπογράφεται μέχρι το τέλος του έτους. Το ΤΑΙΠΕΔ, ως φορέας δημοπράτησης, εκτιμάται ότι θα εισπράξει το ποσό των 3,27 δισ. ευρώ από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πριν τη λήξη της χρήσης του 2024.
Η μετάβαση στη νέα παραχώρηση
Παράλληλα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ίδρυσε την εταιρεία «Νέα Αττική Οδός Παραχώρηση», η οποία θα έχει την ευθύνη για τη χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία της Αττικής Οδού για τα επόμενα 25 χρόνια. Επιπλέον, ιδρύθηκε και η «Νέα Αττική Οδός Λειτουργία», η οποία θα αναλάβει το έργο της καθημερινής λειτουργίας της οδού. Το ιδρυτικό κεφάλαιο της πρώτης εταιρείας ανέρχεται σε 3 εκατ. ευρώ, με την πρόβλεψη να αυξηθεί στα 494.065.400 ευρώ πριν την ολοκλήρωση της μεταβίβασης του αυτοκινητοδρόμου. Η δεύτερη εταιρεία έχει ιδρυτικό κεφάλαιο 1 εκατ. ευρώ και το διοικητικό της συμβούλιο απαρτίζεται από τον κ. Π. Σουρέτη, τον κ. Ρ. Αντωνακόπουλο και τον κ. Ν. Καταπόδη.
Το μοντέλο λειτουργίας και η μετάβαση στο δημόσιο
Η μεταβίβαση της Αττικής Οδού από τη λήγουσα σύμβαση των Ακτωρ-Άβαξ στη νέα παραχώρηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ενδέχεται να ολοκληρωθεί το 2025. Στο διάστημα αυτό, η οδός θα επιστραφεί προσωρινά στο δημόσιο, ενώ το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επεξεργάζεται το μοντέλο λειτουργίας για τη μεταβατική περίοδο. Από την 1η Ιανουαρίου 2025, το κόστος διέλευσης θα μειωθεί σε 2,5 ευρώ, όπως προβλέπεται στη σύμβαση, και θα παραμείνει σε αυτό το επίπεδο για τα πρώτα χρόνια της νέας παραχώρησης.