Η φετινή τουριστική σεζόν φέρνει απρόσμενα νέα για τον ξενοδοχειακό κλάδο. Όπως δήλωσε ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Άγγελος Καλλίας, στο Πρώτο Πρόγραμμα, οι διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία παρουσιάζουν μείωση μεταξύ 4% και 8%.
Παρά την αύξηση των αφίξεων στη χώρα, η εικόνα που διαμορφώνεται στον ξενοδοχειακό κλάδο είναι αρνητική. Ο κ. Καλλίας αποδίδει αυτή την κατάσταση στην εκρηκτική αύξηση των καταλυμάτων τύπου Airbnb τα τελευταία χρόνια.
«Πριν από οκτώ χρόνια είχαμε περίπου 100.000 κλίνες Airbnb, ενώ σήμερα έχουμε φτάσει το ένα εκατομμύριο. Είναι προφανές ότι αυτές οι 900.000 επιπλέον κλίνες “κλέβουν” πελάτες από τα ξενοδοχεία», εξήγησε ο κ. Καλλίας.
Για τις τιμές στα ξενοδοχεία
Παράλληλα, ο κ. Καλλίας, σημείωσε αναφορικά με τις ξενοδοχειακές τιμές, ότι όπως αυξάνεται το καλάθι της νοικοκυράς, έτσι αυξάνεται και το καλάθι του επιχειρηματία.
«Όπως αυξάνεται το ενεργειακό κόστος, έτσι αυξάνεται και το ενεργειακό κόστος σε έναν επιχειρηματία και το μισθολογικό και αυτά δυστυχώς φέρνουν ανατιμήσεις και στις τιμές πόρτας των ξενοδοχείων. Άρα λοιπόν αρχίζει και γίνεται δύσκολο, το καταλαβαίνουμε απόλυτα, για τον Έλληνα κατά κύριο λόγο, αλλά όχι μόνο για τον Έλληνα και γενικότερα αν δούμε ότι οι πληθωριστικές τάσεις στην Ευρώπη συνεχίζονται και αρχίζουν και αποτυπώνονται και σε νούμερα πλέον από τις βόρειες χώρες, από την Γερμανία, από την Αγγλία αλλά και από άλλες χώρες, αυτές περιορίζουν τους επισκέπτες στη χώρα μας και βλέπουμε ότι το περιορίζουν και σε αριθμό διανυκτερεύσεων αλλά και σε κατά κεφαλήν δαπάνη σε ό,τι έχει να κάνει με τον τουρισμό. Δηλαδή από κει που ήμασταν στις 7-8 διανυκτερεύσεις, έχουμε πέσει κοντά στις 5 διανυκτερεύσεις, από εκεί που ήμασταν κοντά στα 680 περίπου μέση κατά κεφαλή δαπάνη, έχουμε πάει περίπου στα 550. Άρα λοιπόν άλλο είδος τουρισμού, λιγότερες διανυκτερεύσεις, λιγότερες δαπάνες από τους επισκέπτες μας. Όλα αυτά συντελούν. Βέβαια, τα νούμερα είναι αυξητικά αυτά που παρουσιάζονται γιατί πολύ απλά αυξάνονται οι ροές. Άρα λοιπόν είναι ευκόλως εννοούμενο να καταλάβουμε ότι τα έσοδα αυξάνονται γιατί έχουμε απλά περισσότερους τουρίστες, όχι γιατί οι τουρίστες που έρχονται δαπανούν περισσότερα» επισήμανε ο κ. Καλλίας.
Αναζήτηση νέων προορισμών
Επιπλέον, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων οι τουρίστες αρχίζουν να αναζητούν και άλλους προορισμούς πέρα από τους πιο δημοφιλείς, όπως την Πάρο, τη Νάξο, την Κρήτη, τη Ρόδο, Κέρκυρα, τα Ιόνια νησιά γενικώς και άλλες περιοχές οι οποίες αρχίζουν να ανεβάζουν τις πληρότητές τους σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια.
«Αλλά για εμάς είναι σημαντικό να υπάρχει μία ομοιομορφία στην κατανομή των επισκεπτών. Να μην έχουμε αυτά τα σκαμπανεβάσματα και να επενδύουμε σε αυτόν τον τουρισμό. Βέβαια από όλο αυτό για εμάς τους ανθρώπους του τουρισμού βγαίνει ένα πολύ σημαντικό συμπέρασμα. Έχουμε θέμα στις υποδομές μας, πάρα πολύ σοβαρό θέμα, κάτι το οποίο το βλέπουμε να έρχεται και δυστυχώς επί 10 χρόνια δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα. Όταν λοιπόν συζητούσαμε ότι αυξάνεται η κρουαζιέρα πριν 7 χρόνια τι υποδομές κάναμε για να μπορέσουμε να το αντέξουμε. Όταν βλέπαμε ότι αυξάνονται οι ροές από τον οδικό τουρισμό, τώρα είναι το ένα τρίτο περίπου των αφίξεων, τι κάναμε στα χερσαία σύνορα. Όταν βλέπουμε ουρές 15 χιλιομέτρων, ταλαιπωρία και 4 και 5 και 8 ώρες για να έρθουν στην Ελλάδα. Αυτά θα γυρίσουν αντίστροφα και θα λειτουργήσουν αποτρεπτικά στο να έχουμε ροές. Δηλαδή θα μας δυσφημίσουν και αυτό είναι το άσχημο» τόνισε ο κ. Καλλίας.
Ακόμα, ειδικά σε ό,τι αφορά στον εγχώριο τουρισμό, επισήμανε πως τα κόστη μετακίνησης είναι πάρα πολύ υψηλά, περίπου 40% πάνω σε σύγκριση με προηγούμενα χρόνια, λειτουργώντας ανασταλτικά στο να ταξιδέψει ο Έλληνας.
«Εγώ θα πω ακόμα και το οδικό κόστος μετακίνησης, από την Αθήνα για να πάει στη Δράμα, στη Θεσσαλονίκη, στην Κομοτηνή θέλει περίπου το αμάξι με τα διόδια γύρω στα 250 με 300 ευρώ. Αυτό λοιπόν είναι πάρα πολύ υψηλό κόστος για μία οικογένεια τετραμελή που καλείται να το καλύψει. (…) Λοιπόν, πραγματικά θα πρέπει να βρούμε λύσεις και τρόπους ούτως ώστε να διευκολύνουμε τον Έλληνα να ταξιδέψει. Γιατί οι Έλληνες πρέπει να ταξιδέψουν, αλλά ταυτόχρονα να πείσουμε τον Έλληνα ότι πρέπει να αρχίσει να ψάχνει προορισμούς οι οποίοι έχουν πραγματικά να του δώσουν πολύ ωραίες διακοπές και εμπειρίες, οι οποίες δεν θα είναι με τόσο υψηλό κόστος μετακίνησης» συμπλήρωσε.
Το «ταμείο» για την τουριστική σεζόν φέτος αναμένεται περί τα τέλη Σεπτεμβρίου
Το «ταμείο» για την τουριστική σεζόν φέτος αναμένεται περί τα τέλη Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο ίδιος και αυτό διότι ο Σεπτέμβριος, σημείωσε είναι ένας καλός μήνας για τη νησιωτική Ελλάδα και μάλιστα φαίνεται ότι τα νούμερά τους είναι καλά σε σύγκριση με πέρυσι, ίσως και λίγο υψηλότερα από πέρυσι.
«Άρα λοιπόν, υπολογίζουμε ότι περί τα τέλη Σεπτεμβρίου θα έχουμε μία πάρα πολύ καλή εικόνα για να αποτυπώσουμε επακριβώς το ποιες θα είναι οι πληρότητες των ξενοδοχείων κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Δεν θεωρούμε ότι θα είναι μεγάλες οι διαφορές σε σύγκριση με το μείον 4 και το μείον 8, αλλά το πιο σημαντικό για μας είναι να καταλήξουμε και να δούμε τα πραγματικά έσοδα, τα οποία υπολείπονται του 2019. Πανηγυρίζουμε για την αύξηση στις αφίξεις αλλά ταμειακά οι κερδοφορίες δεν έχουν φτάσει ακόμα στο επίπεδο του 2019 και αυτό είναι κάτι το οποίο ως επιχειρηματίες οφείλει να μας προβληματίσει, αλλά και ως κράτος πρέπει να μας προβληματίσει για να δούμε τελικά και τα πραγματικά έσοδα του κράτους ποια είναι, πού τελικά πηγαίνουν» είπε καταλήγοντας ο κ. Καλλίας.