Οριακή αύξηση κατά 0,3% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιούνιο του 2024 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2023.
Παρά τη θετική αυτή τάση σε ετήσια βάση, παρατηρήθηκε μείωση 0,8% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, υποδεικνύοντας τις συνεχιζόμενες διακυμάνσεις στη ναυτιλιακή αγορά της χώρας. Τα δεδομένα, που δημοσιοποιήθηκαν από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), προσφέρουν μια εικόνα για τις τρέχουσες εξελίξεις στον τομέα της ναυτιλίας και την επίδραση που έχουν αυτές στην οικονομία.
Ετήσια εξέλιξη: Αύξηση του στόλου
Ο Ιούνιος του 2024 βρήκε τη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου να αυξάνεται ελαφρώς σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους. Η αύξηση αυτή, αν και μικρή, αναδεικνύει τη σταθερότητα και την αντοχή του ελληνικού ναυτιλιακού κλάδου σε μια περίοδο γενικότερων προκλήσεων. Αντίθετα, η ετήσια σύγκριση του Ιουνίου 2023 με τον Ιούνιο του 2022 είχε δείξει μείωση κατά 0,8%, κάτι που φανερώνει τις διακυμάνσεις που μπορούν να επηρεάσουν την αγορά.
Μείωση στη χωρητικότητα του στόλου
Παρά την οριακή αύξηση στη δύναμη του στόλου, η συνολική χωρητικότητα των πλοίων παρουσίασε ετήσια μείωση κατά 2,7% τον Ιούνιο του 2024. Η μείωση αυτή συνεχίζει την πτωτική τάση που είχε παρατηρηθεί και τον Ιούνιο του 2023, όταν η χωρητικότητα είχε μειωθεί κατά 4% σε σχέση με το 2022. Αυτό μπορεί να αποδοθεί σε αλλαγές στη σύνθεση του στόλου, όπως ο παροπλισμός παλαιότερων πλοίων και η αντικατάστασή τους με μικρότερα ή πιο αποδοτικά πλοία.
Αντίκτυπος στην ελληνική οικονομία
Η ναυτιλία παραμένει ένας από τους σημαντικότερους τομείς της ελληνικής οικονομίας, και οι διακυμάνσεις στη δύναμη και χωρητικότητα του στόλου έχουν άμεσο αντίκτυπο στην οικονομική δραστηριότητα της χώρας. Η οριακή αύξηση του στόλου υποδηλώνει σταθερότητα, ενώ η μείωση της χωρητικότητας μπορεί να ερμηνευτεί ως αποτέλεσμα μιας στρατηγικής αναδιάρθρωσης με στόχο την καλύτερη αποδοτικότητα.