Η γαλλική πολυεθνική εταιρεία πληροφορικής, Atos SE, αναγκάστηκε να αναθεωρήσει τις προβλέψεις της για το τρέχον έτος και να προσαρμόσει το μακροπρόθεσμο επιχειρηματικό της σχέδιο έως το 2027. Η απόφαση αυτή αποδίδεται στην απότομη μείωση των νέων συμβάσεων, καθώς σημαντικοί πελάτες είτε ακύρωσαν είτε καθυστέρησαν την υπογραφή τους.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται να προστεθεί στα ήδη υπάρχοντα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Atos, τα οποία έχουν πλήξει την εμπιστοσύνη των επενδυτών και των πελατών. Οι δυσκολίες της εταιρείας αποδίδονται σε μια σειρά παραγόντων, όπως η έντονη ανταγωνιστικότητα στον κλάδο των πληροφοριακών συστημάτων, οι αλλαγές στις προτεραιότητες των επιχειρήσεων και οι επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19.
Η εταιρεία βλέπει πλέον έσοδα 9,7 δισ. ευρώ (10,7 δισ. δολάρια) για το 2024, έναντι 9,8 δισ. ευρώ που είχε ανακοινώσει προηγουμένως, και λειτουργικό περιθώριο κέρδους 2,4% αντί 2,9%, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε τη Δευτέρα. Μακροπρόθεσμα, για το 2027, η Atos μείωσε τον στόχο της για τα έσοδα στα 10,6 δισ. ευρώ από τα 11 δισ. ευρώ.
Η αναθεωρημένη προσέγγιση δεν θα έχει αντίκτυπο στο σχέδιο χρηματοοικονομικής αναδιάρθρωσης που συμφωνήθηκε από τους περισσότερους πιστωτές τον Ιούλιο, ανέφερε η Atos στην ανακοίνωσή της.
Η Atos, βασικός προμηθευτής τόσο της γαλλικής πυρηνικής βιομηχανίας όσο και των Ολυμπιακών Αγώνων, έχει παλέψει με τεράστια χρέη, λογιστικά λάθη και αντίξοες συνθήκες σε ολόκληρο τον κλάδο, οι οποίες έχουν εξανεμίσει σχεδόν 12 δισεκατομμύρια ευρώ από την αγοραία αξία της τα τελευταία επτά χρόνια. Η εταιρεία βρίσκεται σε επίσημη διαδικασία αναδιάρθρωσης με τους πιστωτές και τις τράπεζες από τον Φεβρουάριο για να αποφύγει την πτώχευση.
Η εταιρεία δήλωσε ότι μείωσε τις προβλέψεις εσόδων για την επιχείρηση Big Data and Security, η οποία περιλαμβάνει την κυβερνοασφάλεια και τους υπερυπολογιστές, «για να ευθυγραμμιστεί με την τρέχουσα επιχειρηματική δυναμική», ενώ η παλαιά μονάδα εξωτερικής ανάθεσης υπηρεσιών πληροφορικής, Tech Foundations, θα πληγεί από «τερματισμούς συμβάσεων ή χαμηλότερο εύρος εργασιών, καθώς και από τις μελλοντικές προσδοκίες δραστηριότητας των πελατών».