Ο κλάδος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, γνωστός και ως containerships, παρουσίασε εντυπωσιακή αύξηση κερδών το δεύτερο τρίμηνο του 2024, με τα κέρδη να ξεπερνούν τα 10 δισ. δολάρια.
Η άνοδος αυτή οφείλεται κυρίως στην εκτίναξη των ναύλων και την επίτευξη ιστορικών όγκων μεταφοράς, όπως αναφέρεται σε νέα ανάλυση.
Σύμφωνα με την έκθεση του ειδικού του κλάδου, John McCown, τα καθαρά κέρδη των μεγάλων μεταφορέων εμπορευματοκιβωτίων, όπως η δανέζικη A.P. Moller-Maersk και η κινεζική Cosco Shipping Holdings, σχεδόν διπλασιάστηκαν σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2024.
Τα κέρδη του δεύτερου τριμήνου ανήλθαν σε πάνω από 10 δισ. δολάρια, αυξημένα από τα 8,88 δισ. δολάρια του αντίστοιχου τριμήνου του προηγούμενου έτους. Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί και στο τρέχον τρίμηνο, καθώς η παγκόσμια αγορά εμπορευμάτων παραμένει ισχυρή.
Ο κλάδος, ο οποίος είναι υπεύθυνος για το 80% του παγκόσμιου εμπορίου, έχει ανακάμψει σημαντικά από τις μαζικές απώλειες του τελευταίου τριμήνου του 2023. Οι ναυτιλιακές εταιρείες επωφελούνται από τις θετικές συνθήκες προσφοράς και ζήτησης, παρά την περιορισμένη χωρητικότητα λόγω των επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, οι οποίες αναγκάζουν τα πλοία να ακολουθούν μεγαλύτερες διαδρομές γύρω από τη νότια Αφρική. Αυτή η κατάσταση έχει οδηγήσει σε αύξηση των spot ναύλων και συμφόρηση σε σημαντικά λιμάνια.
Παρά τις προκλήσεις, οι όγκοι παγκόσμιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν φτάσει σε ιστορικό υψηλό, με 46,4 εκατομμύρια μονάδες 20 ποδών το περασμένο τρίμηνο, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ των 46,2 εκατομμυρίων του δεύτερου τριμήνου του 2021.
Η ζήτηση στις ΗΠΑ είναι ιδιαίτερα ισχυρή, καθώς οι εταιρείες λιανικής και οι εισαγωγείς προετοιμάζονται για πιθανούς νέους δασμούς στα κινεζικά προϊόντα και ενδεχόμενες απεργίες στα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής και της Ακτής του Κόλπου. Οι ανησυχίες για μια ενδεχόμενη γενική απεργία ή απεργία σε κρίσιμα λιμάνια θα μπορούσαν να προκαλέσουν σοβαρές αναταραχές στα δίκτυα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ο John McCown προειδοποιεί ότι τέτοιες αναταραχές θα μπορούσαν να επηρεάσουν σοβαρά τα δίκτυα μεταφοράς, όχι μόνο για τις ΗΠΑ αλλά και διεθνώς, δημιουργώντας επιπλέον προκλήσεις για τον κλάδο των containerships.