Σε μια κίνηση που αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά την οδική κυκλοφορία στην Αττική, υπογράφηκε σήμερα η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Η συμφωνία, που φέρει την υπογραφή των υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη, και Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για τον κομβικό αυτό οδικό άξονα.
Η σύμβαση, διάρκειας 25 ετών, αποτελεί τη μεγαλύτερη που έχει υπογραφεί ποτέ από το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς το τίμημα ανέρχεται σε 3,27 δισ. ευρώ. Από πλευράς ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την υπογραφή της σύμβασης πραγματοποίησε ο Εκτελεστικό Μέλος του ΔΣ, Εμμανουήλ Μουστάκας, ενώ από πλευράς ΤΑΙΠΕΔ ο διευθύνων σύμβουλος, Δημήτρης Πολίτης.
Η Αττική Οδός, παρά το μικρό μήκος της (46 χλμ.), αποτελεί έναν από τους πιο κερδοφόρους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, καθώς διασχίζει την πυκνοκατοικημένη Αττική. Η νέα αυτή συμφωνία αναμένεται να φέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της οδού, με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να αναλαμβάνει την ευθύνη για τη συντήρηση, τη βελτίωση και την εκμετάλλευσή της για τα επόμενα 25 χρόνια.
Αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για την ολοκλήρωση της συναλλαγής. Βάσει των συμβατικών κειμένων, οι δύο πλευρές έχουν περιθώριο πέντε μηνών για να ολοκληρώσουν τη συναλλαγή, ήτοι μέχρι 12 Φεβρουαρίου 2025. Ωστόσο, κυβέρνηση, ΤΑΙΠΕΔ και νέος παραχωρησιούχος θα καταβάλουν προσπάθεια η συναλλαγή να ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του έτους. Τη βούληση δε αυτή εξέφρασαν όλοι οι κυβερνητικοί παράγοντες, καθώς το εφάπαξ αντίτιμο της παραχώρησης αντιστοιχεί σε κάτι περισσότερο από το 1,5% του ΑΕΠ.
Ωστόσο, πριν από την παράδοση του άξονα στον νέο παραχωρησιούχο, η Αττική Οδός θα περάσει στον ενδιάμεσο παραχωρησιούχο. Συγκεκριμένα, τα μεσάνυχτα του Σαββάτου 5 Οκτωβρίου ο υφιστάμενος παραχωρησιούχος (Αττική Οδός ΑΕ) θα παραδώσει το δικαίωμα εκμετάλλευσης του οδικού άξονα στον ενδιάμεσο παραχωρησιούχο της Αττικής Οδού, που θα είναι -κατά πάσα πιθανότητα- το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών.
Το συγκεκριμένο υπουργείο θα κληθεί άμεσα να επιλέξει τον λειτουργό (operator) του άξονα. Αυτός δεν μπορεί να είναι άλλος, είτε από τις Αττικές Διαδρομές, που είναι ο υφιστάμενος operator, είτε κάποιος άλλος operator μεγάλου αυτοκινητοδρόμου της χώρας μας (π.χ. Νέα Οδός, Ιονία Οδός κ.λπ.). Οι υπογραφές στη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έπεσαν στο Νομισματικό Μουσείο στο κέντρο της Αθήνας.