Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) στις καθημερινές επιχειρηματικές δραστηριότητες παραμένει περιορισμένη, παρά την αυξημένη προσοχή που λαμβάνει. Σύμφωνα με την έρευνα «The Global AI Business Landscape», που υλοποίησε η εταιρεία Dialectica, η ενσωμάτωση του ΑΙ παραμένει ακόμα σε αρχικά στάδια.
Η μελέτη, η μεγαλύτερη του είδους της μέχρι σήμερα, περιέλαβε περισσότερες από 1.300 επιχειρήσεις από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 500 εκατομμυρίων δολαρίων.
Οι περισσότερες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν, σε μικρό βαθμό, τεχνολογίες όπως το machine learning και τα ψηφιακά βοηθήματα για την παραγωγική τους διαδικασία.
Ωστόσο, παρά την ύπαρξη αυτών των εργαλείων, μόλις το 20% των επιχειρήσεων αυτοματοποιεί ένα μικρό ποσοστό των εργασιών του, γύρω στο 5%.
Η προοπτική της ανάπτυξης
Παρόλα αυτά, οι επιχειρήσεις αναμένουν σημαντικές αλλαγές στο άμεσο μέλλον. Ο καθηγητής Γιώργος Δουκίδης, που συμμετείχε στη μελέτη, προβλέπει ότι μέχρι το 2025, το 40% των επιχειρήσεων θα αυτοματοποιεί τουλάχιστον το 20% των δραστηριοτήτων του. Αυτή η εξέλιξη θα οδηγήσει σε βελτίωση της παραγωγικότητας και στην εξοικονόμηση κόστους, γεγονός που αποτελεί τον κύριο λόγο για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης.
Η στρατηγική σημασία της τεχνητής νοημοσύνης είναι εμφανής στις προτεραιότητες των επιχειρήσεων. Πάνω από το 90% των συμμετεχόντων στην έρευνα δηλώνει ότι ο βασικός στόχος τους είναι η αύξηση της παραγωγικότητας, ενώ η βελτίωση της λειτουργίας και η μείωση κόστους έρχονται ως δευτερεύοντα κίνητρα.
Καθώς οι επιχειρήσεις συνεχίζουν να επενδύουν στο ΑΙ, αναμένεται ότι η υιοθέτησή του θα αυξηθεί, καθιστώντας το ένα κρίσιμο εργαλείο για την επιβίωση και την ανάπτυξή τους στο συνεχώς εξελισσόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον.