Η ελληνική αγορά μπύρας βρίσκεται σε ανοδική πορεία, με ρυθμούς ανάπτυξης που είναι εντυπωσιακά υψηλότεροι σε σύγκριση με πέρυσι.
Η θετική αυτή τάση επηρεάζεται ευνοϊκά από τον καλό καιρό, αλλά και από την αύξηση του τουρισμού και τις πολλές αθλητικές εκδηλώσεις που διεξάγονται.
Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών, Σοφοκλής Παναγιώτου, δήλωσε στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι για το εννεάμηνο του 2024, η αγορά αναπτύσσεται με ρυθμούς που πλησιάζουν διψήφια ποσοστά.
Παρά την ευχάριστη εικόνα μέχρι στιγμής, είναι δύσκολο να γίνουν ακριβείς προβλέψεις για το μέλλον, καθώς η εμπειρία από το 2023 δείχνει ότι το τελευταίο τρίμηνο μπορεί να φέρει απρόσμενες εξελίξεις.
Ο κ. Παναγιώτου ανέφερε ότι οι Έλληνες καταναλωτές είναι πλέον πιο συγκρατημένοι στις αγορές τους, προτιμώντας οικονομικότερα προϊόντα. Ωστόσο, οι αυξημένες τουριστικές ροές έχουν προσφέρει σημαντική ώθηση στον κλάδο.
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ζυθοποιίες είναι το αυξανόμενο ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει καταστεί δύσκολο για πολλές επιχειρήσεις, ιδιαίτερα για τις μικρομεσαίες.
Μια σημαντική εξέλιξη για τον κλάδο είναι η επικείμενη ψήφος του νέου νόμου που θα αναθεωρήσει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για την παραγωγή μπύρας. Αυτό το πάγιο αίτημα φαίνεται επιτέλους να ικανοποιείται μετά από επτά χρόνια διαβουλεύσεων με τις αρμόδιες αρχές.
Αντίθετα, η υπόθεση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης παραμένει ακόμα σε εκκρεμότητα, με την Ελλάδα να διατηρεί έναν από τους υψηλότερους συντελεστές στην ΕΕ.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το διήμερο 28 και 29 Σεπτεμβρίου, η δράση «Ανοιχτά Ζυθοποιεία 2024» θα προσφέρει στους καταναλωτές την ευκαιρία να επισκεφθούν ζυθοποιεία σε όλη τη χώρα.
Μέσω αυτής της πρωτοβουλίας, οι επισκέπτες θα μπορούν να μάθουν για τη διαδικασία παραγωγής μπύρας, τις πρώτες ύλες και να γνωρίσουν τους ζυθοποιούς που κρύβονται πίσω από τις αγαπημένες τους μπύρες. Η είσοδος είναι δωρεάν, ενώ οι συμμετοχές στις ξεναγήσεις απαιτούν προεγγραφή.