Η αμερικανική αεροναυπηγική γίγαντας Boeing προχώρησε σε μια ιστορικής σημασίας κίνηση, αντλώντας περίπου 21 δισεκατομμύρια δολάρια μέσω μιας εκτεταμένης πώλησης μετοχών.
Αυτή η πρωτοφανής κίνηση εντάσσεται στις προσπάθειες της εταιρείας να ενισχύσει τους ισολογισμούς της και να αποτρέψει μια πιθανή υποβάθμιση της πιστοληπτικής της αξιολόγησης, με άλλα λόγια να αποφύγει την κατηγοριοποίησή της ως «ομόλογο junk».
Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση, η Boeing προχώρησε στην πώληση 112,5 εκατομμυρίων κοινών μετοχών, με τιμή διάθεσης τα 143 δολάρια ανά μετοχή. Παράλληλα, η εταιρεία εξέδωσε καταθετικές μετοχές αξίας 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η τιμή της μετοχής της Boeing κατέγραψε πτώση περίπου 7,7% σε σχέση με την προηγούμενη συνεδρίαση, κλείνοντας στα 155,01 δολάρια.
Η εν λόγω κίνηση της Boeing αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες αυξήσεις κεφαλαίου που έχουν πραγματοποιηθεί ποτέ από δημόσια εταιρεία και αναμένεται να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην αγορά. Οι επενδυτές παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις, καθώς η Boeing αποτελεί έναν από τους βασικούς παίκτες στον τομέα της αεροδιαστημικής.
Η μετοχή της Boeing έκλεισε με πτώση 2,8% στα 150,69 δολάρια τη Δευτέρα στη Νέα Υόρκη. Έχει σημειώσει πτώση περίπου 42% φέτος, τη δεύτερη χειρότερη επίδοση στον βιομηχανικό μέσο όρο του Dow Jones.
Η εισροή κεφαλαίων ξεκαθαρίζει ένα από τα πιο επείγοντα καθήκοντα του νέου διευθύνοντος συμβούλου Κέλι Όρτμπεργκ εν μέσω μιας περιόδου οικονομικής αναταραχής για την εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών. Ο ισολογισμός της Boeing ήταν ήδη επιβαρυμένος από την πανδημία και πριν από αυτήν από δύο θανατηφόρα αεροπορικά δυστυχήματα που αφορούσαν το μοντέλο 737 Max, το οποίο αποτελεί τη βασική μηχανή της. Τώρα υπάρχει μια εργατική απεργία, στην έβδομη εβδομάδα της, που παραλύει την κατασκευή του αεροσκάφους.
Η Boeing χρειαζόταν την εισροή κεφαλαίων για να διατηρήσει την επενδυτική της αξιολόγηση και να χρηματοδοτήσει την αύξηση της παραγωγής των αεροσκαφών της μόλις τελειώσει η απεργία.
Η εταιρεία είναι σε καλό δρόμο για να κάψει περίπου 4 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου, γεγονός που θα φέρει τις ταμειακές εκροές της σε περίπου 14 δισεκατομμύρια δολάρια για το έτος. Η κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών αναμένει να συνεχίσει να καίει μετρητά μέχρι το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους, καθώς επανεκκινεί τα εργοστάσιά της, συμπεριλαμβανομένων των γραμμών συναρμολόγησης του 737 Max.
Οι εργαζόμενοι στα εργοστάσια της Boeing ψήφισαν την περασμένη εβδομάδα υπέρ της απόρριψης της τελευταίας προσφοράς σύμβασης της εταιρείας, η οποία περιελάμβανε αύξηση των μισθών κατά 35% σε βάθος τετραετίας. Η εταιρεία σχεδιάζει να μειώσει το εργατικό δυναμικό της κατά περίπου 10%, ανέφερε ο Όρτμπεργκ σε υπόμνημα προς τους εργαζόμενους στις 11 Οκτωβρίου.
Η εταιρεία στις 23 Οκτωβρίου έλαβε άδεια από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ να πουλήσει μετοχές και χρέος ύψους έως και 25 δισ. δολαρίων. Η Boeing έχει επίσης συνάψει μια ξεχωριστή νέα πιστωτική συμφωνία ύψους 10 δισ. δολαρίων, η οποία της δίνει «πρόσθετη βραχυπρόθεσμη πρόσβαση σε ρευστότητα καθώς πλοηγούμαστε σε ένα δύσκολο περιβάλλον».
Ο Όρτμπεργκ εξετάζει επίσης επιλογές για τον εξορθολογισμό του ευρέος χαρτοφυλακίου της Boeing. Έχει ξεκινήσει μια επανεξέταση των επιχειρήσεών της, η οποία ο διευθύνων σύμβουλος αναμένει να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Η εταιρεία εξετάζει επιλογές για το μέλλον του προβληματικού προγράμματος της διαστημικής κάψουλας Starliner στο πλαίσιο της επανεξέτασης, όπως ανέφερε το Bloomberg News.
Οι ανάδοχοι έχουν τη δυνατότητα να πωλήσουν επιπλέον 16,9 εκατομμύρια κοινές μετοχές και 750 εκατομμύρια δολάρια σε καταθετικές μετοχές.
Οι Goldman Sachs Group Inc., Bank of America Corp., Citigroup Inc. και JPMorgan Chase & Co. ηγήθηκαν της αύξησης κεφαλαίου, ενώ οι Wells Fargo & Co., BNP Paribas SA, Deutsche Bank AG, Mizuho Financial Group Inc., Morgan Stanley, Royal Bank of Canada και SMBC Nikko εργάστηκαν επίσης για τη συμφωνία, όπως προκύπτει από την ανακοίνωση. Η PJT Partners Inc. ενήργησε ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος της Boeing για τις προσφορές.