Στόχος η περαιτέρω ενίσχυση της τουριστικής κίνησης στα νησιά.
Η Fraport Greece, ο κορυφαίος διαχειριστής αερολιμένων στην Ελλάδα, ετοιμάζεται να υλοποιήσει ένα φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο, με στόχο την αναβάθμιση και επέκταση των υποδομών στα αεροδρόμια της Σαντορίνης, της Μυκόνου, της Κω και της Κέρκυρας.
Όπως αποκάλυψε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Αλεξάντερ Τσινέλ, στο πλαίσιο του 7ου Athens Investment Forum, η αυξημένη τουριστική κίνηση τα τελευταία χρόνια καθιστά επιτακτική την ανάγκη για ενίσχυση της χωρητικότητας των συγκεκριμένων αεροδρομίων.
«Τα αεροδρόμια στα οποία θέλουμε να εστιάσουμε και να επενδύσουμε περαιτέρω είναι η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Κως και η Κέρκυρα. Σε αυτά τα αεροδρόμια θέλουμε να αυξήσουμε τη δυναμικότητα σε όλους τους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των χώρων για τις αποσκευές, των check in, της διαχείρισης επιβατών κ.λπ.», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τσινέλ.
Επενδύσεις 150 εκατ. ευρώ και βιώσιμη ανάπτυξη
Η Fraport Greece, διαθέτοντας ήδη ένα σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 150 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των αεροδιαδρόμων σε διάφορα αεροδρόμια του δικτύου της, δεσμεύεται για τη συνεχή ανανέωση των υποδομών. Σύμφωνα με τον κ. Τσινέλ, η εταιρεία επενδύει ετησίως 50-60 εκατ. ευρώ, με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού.
Η σημασία των δημόσιων υποδομών
Παράλληλα με τις επενδύσεις στον τομέα των αερομεταφορών, ο κ. Τσινέλ υπογράμμισε τη σημασία της αναβάθμισης των δημόσιων υποδομών, όπως οι δρόμοι, η ύδρευση και η αποχέτευση. «Χρειαζόμαστε καλύτερες δημόσιες υποδομές για να υποστηρίξουμε την ανάπτυξη του τουρισμού και να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των κατοίκων», τόνισε.
Τσινέλος: «Ο υπερτουρισμός είναι πρόκληση, όχι καταδίκη»
Σε συνέντευξή του, ο Αλέξανδρος Τσινέλος έθιξε το ζήτημα του υπερτουρισμού που απασχολεί έντονα τον ελληνικό τουρισμό. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Τσινέλος τόνισε ότι, ενώ το φαινόμενο είναι ορατό σε συγκεκριμένες περιοχές, όπως η Βαρκελώνη ή ορισμένες γειτονιές της Αθήνας, δεν αποτελεί γενικευμένο πρόβλημα για την Ελλάδα.
«Επισκέφθηκα πρόσφατα την Καλαμάτα και διαπίστωσα ότι δεν υπάρχει υπερτουρισμός στην περιοχή αυτή κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ωστόσο, παραδέχτηκε ότι οι εντάσεις που δημιουργούνται σε ορισμένες περιοχές λόγω του μεγάλου αριθμού τουριστών αποτελούν μια πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπιστεί.
Οι προκλήσεις και οι λύσεις
Σύμφωνα με τον κ. Τσινέλο, οι κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο ελληνικός τουρισμός είναι η έλλειψη προσωπικού και η εποχικότητα. «Είμαστε μια εξαιρετικά εποχική επιχείρηση κι αν συνεχιστεί αυτό δεν θα μπορέσουμε να αναπτυχθούμε περαιτέρω», σημείωσε. Ωστόσο, υπογράμμισε ότι υπάρχουν λύσεις, όπως η επέκταση της τουριστικής περιόδου και η συνεργασία με την τοπική κοινωνία και τις αυτοδιοικήσεις.
Αισιόδοξες προβλέψεις για το 2024
Οι προβλέψεις της Fraport Greece για το 2024 είναι ιδιαίτερα αισιόδοξες. Η επιβατική κίνηση αναμένεται να αυξηθεί κατά 6% σε σύγκριση με το 2023, φτάνοντας τα 35,9 εκατομμύρια επιβάτες. Αυτό σημαίνει ότι ο ελληνικός τουρισμός συνεχίζει να ανακάμπτει δυναμικά μετά την πανδημία.