Σε μια εποχή που οι διατροφικές συνήθειες εξελίσσονται διαρκώς, ένα ελληνικό προϊόν κατακτά τις παγκόσμιες αγορές. Το ελληνικό γιαούρτι, και ειδικότερα αυτό της ΦΑΓΕ, αποτελεί πλέον έναν παγκόσμιο γαστρονομικό σταρ.
Η γαλακτοβιομηχανία της οικογένειας Φιλίππου, με έδρα το Λουξεμβούργο αλλά ελληνικές ρίζες, παρουσίασε εντυπωσιακά αποτελέσματα για το εννεάμηνο. Τα κέρδη της εκτινάχθηκαν στα 91,4 εκατομμύρια δολάρια, ενώ οι συνολικές πωλήσεις ξεπέρασαν τα 564 εκατομμύρια δολάρια. Αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο είναι ότι το 89,8% των πωλήσεων της εταιρείας πραγματοποιείται πλέον εκτός Ελλάδας.
Πού οφείλεται αυτή η επιτυχία; Η απάντηση είναι πολυεπίπεδη. Η εξαιρετική ποιότητα του προϊόντος, η μοναδική υφή και γεύση, σε συνδυασμό με τις στοχευμένες στρατηγικές μάρκετινγκ, έχουν καταστήσει το ελληνικό γιαούρτι της ΦΑΓΕ μια επιλογή που προτιμούν καταναλωτές σε όλο τον κόσμο.
Η αύξηση των πωλήσεων ήταν εντυπωσιακή σε όλες τις βασικές αγορές. Συγκεκριμένα, το Ηνωμένο Βασίλειο κατέγραψε αύξηση 44,1%, οι Ηνωμένες Πολιτείες 20,2% και η Ιταλία 12,2%. Ακόμα και στην Ελλάδα, παρά τον σκληρό ανταγωνισμό, σημειώθηκε οριακή αύξηση.
Οικονομικά στοιχεία
Τα οικονομικά στοιχεία μιλούν από μόνα τους: το μικτό κέρδος αυξήθηκε κατά 18,5%, τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα μειώθηκαν και τα καθαρά κέρδη σημείωσαν αύξηση 13,11%.
Σε επίπεδο τρίτου τριμήνου, οι πωλήσεις αυξήθηκαν με ακόμη μεγαλύτερο ρυθμό σε σχέση με τα πρώτα δύο τρίμηνα του έτους κατά 23,1% σε αξία και 22% σε όγκο. Σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ηνωμένες Πολιτείες, Ελλάδα και Ιταλία οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν κατά 53,7%, 23,2%, 16,2% και 11,9% αντίστοιχα. Ενώ οι πωλήσεις σε όγκο σημείωσαν άνοδο σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ηνωμένες Πολιτείες, Ιταλία και Ελλάδα κατά 51,4%, 26,5%, 9,3% και 1,5% αντίστοιχα. Κάτι που υποδηλώνει ότι στην Ελλάδα η εταιρεία προχώρησε σε ανατιμήσεις.
Ωστόσο, παρά την άνοδο των τιμών του γάλακτος – αυξήθηκαν 19,6% στην Ελλάδα και 11,8% στις ΗΠΑ -, την αύξηση κατά 31,4% των γενικών διοικητικών εξόδων (έφτασαν στα 44,1 εκατ. δολ. το τρίτο τρίμηνο), τον υπερπενταπλασιασμό των καθαρών λοιπών εξόδων στα 12,5 εκατ. δολ. η εταιρεία συνέχισε να βελτιώνει την τελική της γραμμή.
Τα καθαρά της κέρδη ανήλθαν στα 34,2 εκατ. δολάρια (το τρίτο τρίμηνο του 2023 ήταν 31,9 εκατ. δολάρια), λόγω μεταξύ άλλων των συναλλαγματικών διαφορών, της μείωσης των χρηματοοικονομικών εξόδων και της μείωσης του φόρου.
Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά στη νέα μονάδα παραγωγής στην Ολλανδία, η εταιρεία διατηρεί στάση επιφυλακτικότητας, αποφεύγοντας να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για τον προγραμματισμό και το μέγεθος της επένδυσης. Ωστόσο, είναι σαφές ότι ο στόχος είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση της ευρωπαϊκής αγοράς και η ενίσχυση της παρουσίας της εταιρείας στην περιοχή.
Παράλληλα, στις Ηνωμένες Πολιτείες, μια αγορά εξαιρετικά σημαντική για τη ΦΑΓΕ, η εταιρεία προχωρά σε νέες αναβαθμίσεις στις εγκαταστάσεις της στο Johnstown της Νέας Υόρκης. Αυτές οι αναβαθμίσεις εντάσσονται σε μια ευρύτερη στρατηγική που αποσκοπεί στη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της ΦΑΓΕ σε μια ιδιαίτερα απαιτητική αγορά.