Η ελλιπής συμπλήρωση της αίτησης για το επίδομα θέρμανσης μπορεί να στερήσει από τους ενοίκους πολυκατοικιών ένα σημαντικό οικονομικό βοήθημα.
Όπως προειδοποιούν οι αρμόδιοι, λάθη ή παραλείψεις στα στοιχεία που δηλώνονται από διαχειριστές και ενοίκους κατά την υποβολή της αίτησης μέσω της πλατφόρμας myΘέρμανση, ενδέχεται να οδηγήσουν στην απόρριψη της αίτησης και κατ’ επέκταση στην απώλεια του επιδόματος για όλους τους δικαιούχους μιας πολυκατοικίας.
Τι πρέπει να προσέξουν οι πολίτες:
- Ένα μέσο θέρμανσης ανά σπίτι: Κάθε σπίτι μπορεί να δηλώσει μόνο ένα μέσο θέρμανσης στην αίτηση και η επιλογή αυτή είναι οριστική.
- Προφίλ πολυκατοικίας: Η δημιουργία ενός σωστά συμπληρωμένου προφίλ πολυκατοικίας στην πλατφόρμα myΘέρμανση, με τον ΑΦΜ του διαχειριστή ή της εταιρείας διαχείρισης, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή της αίτησης.
- Κοινός ή ατομικός καυστήρας: Εάν η πολυκατοικία διαθέτει κοινό καυστήρα, η διαδικασία υποβολής της αίτησης διαφέρει από αυτήν που ακολουθείται στις μονοκατοικίες.
Συμβουλή: Οι πολίτες που διαμένουν σε πολυκατοικίες καλούνται να ενημερωθούν διεξοδικά για τη διαδικασία υποβολής της αίτησης και να συνεργαστούν με τον διαχειριστή της πολυκατοικίας τους, ώστε να αποφευχθούν λάθη που θα μπορούσαν να τους στερήσουν το επίδομα θέρμανσης.
Η διαδικασία
Στην πλατφόρμα myθέρμανση της ΑΑΔΕ, οι διαχειριστές/εκπρόσωποι πολυκατοικιών στις οποίες υπάρχει κοινός καυστήρας επιλέγουν την εφαρμογή Διαχείριση Χιλιοστών Πολυκατοικίας. Με την εφαρμογή αυτή, ο διαχειριστής ‐ εκπρόσωπος εισάγει τα διαμερίσματα της πολυκατοικίας / ολιγοκατοικίας, καθώς και τη συμμετοχή κάθε ενός από αυτά στις δαπάνες θέρμανσης σε χιλιοστά.
Τι πρέπει να γνωρίζουν διαχειριστές και ένοικοι πολυκατοικιών
- Οι διαχειριστές είναι υποχρεωτικό να δηλώσουν τα χιλιοστά συμμετοχής σε δαπάνες θέρμανσης για όλα τα διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας για να δημιουργηθεί η συνολική εικόνα της. Η κατανομή θα πρέπει να ισχύει για όλο το χρόνο ενώ το σύνολο των χιλιοστών των διαμερισμάτων πρέπει να είναι 1000, ώστε να μπορεί να ενεργοποιηθεί η δυνατότητα πληρωμής. Αλλαγή στοιχείων δεν μπορεί να γίνει. Τα ονόματα είναι ενδεικτικά και δεν επηρεάζουν την αίτηση.
- Οι διαχειριστές ή οι εκπρόσωποι των πολυκατοικιών ή οι εταιρείες διαχείρισης πολυκατοικιών, δηλώνουν στο myθέρμανση τα ακόλουθα στοιχεία:
– Τον αριθμό φορολογικού μητρώου του διαχειριστή ή του προσώπου που εκπροσωπεί την πολυκατοικία ή της εταιρίας διαχείρισης της πολυκατοικίας.
– Τον Α.Φ.Μ. της πολυκατοικίας, εφόσον υπάρχει.
– Τον αριθμό της κοινόχρηστης παροχής ηλεκτρικού ρεύματος ή μιας παροχής ηλεκτρικού ρεύματος που αντιστοιχεί στην πολυκατοικία.
– Τα χιλιοστά συμμετοχής των διαμερισμάτων στις δαπάνες θέρμανσης.
– Το ονοματεπώνυμο των φυσικών προσώπων που διαμένουν στα διαμερίσματα τα οποία δεν χρησιμοποιούνται ως επαγγελματική στέγη.
Μετά τη συμπλήρωση των παραπάνω στοιχείων προβαίνουν σε ενεργοποίηση της διαδικασίας πληρωμής. Η ενεργοποίηση αυτή δεν μπορεί να γίνει μετά την 6η Δεκεμβρίου 2024.
- Η δυνατότητα πληρωμής ενεργοποιείται όταν θα έχει υποβληθεί έστω και μία αίτηση δικαιούχου. Αυτό το διαπιστώνετε από την ένδειξη «Υπάρχει αίτηση» στα δεξιά των στοιχείων του διαμερίσματος.
- Στα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης τα στοιχεία ΑΦΜ και αριθμός κοινόχρηστης παροχής ρεύματος θα πρέπει να ταυτίζονται με αυτά τα οποία έχετε εισάγει στη Διαχείριση Χιλιοστών Θέρμανσης.
ΑΦΜ πολυκατοικίας
- Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί ΑΦΜ για την πολυκατοικία και θέλετε τα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης να εκδίδονται σε αυτόν, θα πρέπει να ορίσετε τον ΑΦΜ πολυκατοικίας στα προφίλ, επιλέγοντας τον σχετικό σύνδεσμο «Ορισμός ΑΦΜ». Στη συνέχεια ο ΑΦΜ πολυκατοικίας δεν μπορεί να αλλάξει, ούτε να διαγραφεί. ΠΡΟΣΟΧΗ! Ακόμη και στην περίπτωση που έχει οριστεί ΑΦΜ πολυκατοικίας, στις αιτήσεις των ενοίκων θα αναγράφεται ο ΑΦΜ διαχειριστή/εκπροσώπου.
- Δεν απαιτείται ενεργοποίηση της διαδικασίας πληρωμής σε περίπτωση επιδότησης ηλεκτρικής ενέργειας.
Αλλαγή διαχειριστή
- Σε περίπτωση αλλαγής διαχειριστή θα πρέπει να δημιουργηθεί νέο προφίλ πολυκατοικίας από τον νέο διαχειριστή.
Χωρίς διαχειριστή
- Σε περίπτωση που δεν υπάρχει διαχειριστής στην πολυκατοικία, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους/ιδιοκτήτες ποιος θα «αναλάβει» το ρόλο του διαχειριστή ώστε να δημιουργήσει μέσω της πλατφόρμας myΘέρμανση, το προφίλ της πολυκατοικίας με τα διαμερίσματα, τα χιλιοστά θέρμανσης κ.λπ..
Χωρίς κοινόχρηστη παροχή ρεύματος
- Στην περίπτωση που δεν υπάρχει κοινόχρηστη παροχή ρεύματος στην πολυκατοικία, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους/ιδιοκτήτες, ποιού ο αριθμός παροχής ρεύματος (συνήθως του διαχειριστή/εκπροσώπου) θα «παίξει» τον ρόλο της κοινόχρηστης παροχής ώστε να δηλωθεί στο προφίλ της πολυκατοικίας.
- Στην αίτησή τους τα νοικοκυριά που καταβάλλουν τη δαπάνη θέρμανσης μέσω κοινοχρήστων, καταχωρίζουν επιπρόσθετα τον αριθμό της απόδειξης εξόφλησης κοινοχρήστων ή εναλλακτικά τον αριθμό που φέρει το ειδοποιητήριο πληρωμής αυτών (αν δεν έχει ήδη εκδοθεί κατά την υποβολή της αίτησης απόδειξη εξόφλησης), τον ΑΦΜ του διαχειριστή ή του προσώπου που εκπροσωπεί την πολυκατοικία ή της εταιρείας διαχείρισης της πολυκατοικίας, καθώς και το ποσό που αναλογεί στον δικαιούχο.
- Όταν η θέρμανση στη πολυκατοικία γίνεται με κάποιο από τα λοιπά είδη καυσίμων, εκτός του πετρελαίου θέρμανσης και της ηλεκτρικής ενέργειας οι αιτήσεις όλων των δικαιούχων γίνονται ως σε μονοκατοικίες. Η εφαρμογή δεν εμποδίζει το διαχειριστή να δημιουργήσει προφίλ πολυκατοικίας, αλλά δεν απαιτείται καθώς τα χιλιοστά θέρμανσης εμπεριέχονται στο ποσό που αναλογεί στον δικαιούχο και θα καταχωρισθεί από τον ίδιο το δικαιούχο (όχι από τον διαχειριστή) μέσω της εφαρμογής ΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΜΟΥ.
- Σε περίπτωση που στην πολυκατοικία το κάθε διαμέρισμα έχει δικό του καυστήρα ο κάθε ένοικος/ιδιοκτήτης κάνει χωριστή αίτηση ως κάτοικος μονοκατοικίας και θα πρέπει να προμηθευτεί το είδος καυσίμου θέρμανσης με διαφορετικά παραστατικά αγοράς.
- Σε διπλοκατοικία που υπάρχει μία παροχή ηλεκτρικού ρεύματος η αίτηση γίνεται από έναν δικαιούχο ο οποίος λαμβάνει το επίδομα θέρμανσης για τον ηλεκτρισμό.