Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσαν μια ελαφριά ανάκαμψη τον Οκτώβριο του 2024, κλείνοντας τον μήνα με αύξηση 1,1% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Η Ισπανία ξεχώρισε με αξιοσημείωτη ανάπτυξη 7,2%, ενώ η Γερμανία κατέγραψε άνοδο 6%, ανακάμπτοντας μετά από τρίμηνη πτωτική πορεία. Στον αντίποδα, η Γαλλία και η Ιταλία είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται κατά 11,1% και 9,1% αντίστοιχα, υπογραμμίζοντας την ποικιλομορφία της δυναμικής στις αγορές της ΕΕ.
Στο διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων παρέμειναν σχεδόν σταθερές, με μια οριακή αύξηση 0,7%. Οι συνολικές πωλήσεις έφτασαν τα 8,9 εκατομμύρια οχήματα. Η Ισπανία και η Ιταλία συνέχισαν με θετικό πρόσημο (+4,9% και +0,9% αντίστοιχα), ενώ η Γαλλία και η Γερμανία κατέγραψαν μειώσεις (-2,7% και -0,4%).
Ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα
Η κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία παρουσίασε αύξηση 2,4% στις πωλήσεις για τον Οκτώβριο, φτάνοντας τις 124.907 μονάδες. Ωστόσο, από την αρχή του έτους, οι συνολικές πωλήσεις της κατηγορίας αυτής έχουν μειωθεί κατά 4,9%, κυρίως λόγω της σημαντικής πτώσης στη Γερμανία (-26,6%).
Παράλληλα, τα υβριδικά οχήματα παρουσίασαν εντυπωσιακή ανάπτυξη 17,5%, φτάνοντας το μερίδιο αγοράς τους στο 33,3%. Η κατηγορία αυτή, μάλιστα, ξεπέρασε για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τις πωλήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων. Αντίθετα, τα plug-in υβριδικά κατέγραψαν πτώση 7,2%, με μειώσεις κυρίως στη Γαλλία (-26,9%) και την Ιταλία (-24,9%).
Παραδοσιακά καύσιμα
Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 6,8% τον Οκτώβριο, με τη Γαλλία να σημειώνει τη μεγαλύτερη πτώση (-32,7%). Ωστόσο, η Γερμανία ήταν η μόνη μεγάλη αγορά που παρουσίασε αύξηση (+3,7%). Το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων οχημάτων μειώθηκε στο 30,8%, από 33,4% πέρυσι. Αντίστοιχα, οι πωλήσεις ντίζελ μειώθηκαν κατά 7,6%, με το μερίδιο αγοράς να διαμορφώνεται στο 10,9%.