Η πλήρης ψηφιοποίηση της διαδικασίας απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) και κλειδάριθμου για φυσικά πρόσωπα από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) προσφέρει σημαντικά οφέλη για τους πολίτες, τη Δημόσια Διοίκηση, την οικονομία και το περιβάλλον, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας – ΣΕΠΕ.
Από τον Δεκέμβριο του 2023, οι πολίτες μπορούν να υποβάλλουν αίτηση και να ολοκληρώνουν τη διαδικασία εξ ολοκλήρου μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας myAADE, χωρίς να απαιτείται φυσική παρουσία σε εφορίες.
Με την ψηφιοποίηση της διαδικασίας, η εξοικονόμηση ανέρχεται σε €4,9 εκατ. ετησίως. Η εξάλειψη των μετακινήσεων και των αναμονών σε φυσικές ουρές μείωσε το διοικητικό κόστος κατά 71%, ενώ οι πολίτες κερδίζουν χρόνο, αφιερώνοντας πλέον μόλις 32 λεπτά για την ολοκλήρωση της αίτησης, αντί των 2 ωρών και 37 λεπτών που απαιτούνταν προηγουμένως.
Το διοικητικό βάρος για τους πολίτες μειώθηκε κατά 79%, ενώ για τη Δημόσια Διοίκηση κατά 23%, επιτρέποντας την καλύτερη αξιοποίηση ανθρώπινων πόρων σε πιο απαιτητικές εργασίες.
Η ψηφιοποίηση συμβάλλει και στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Οι ετήσιες μετακινήσεις πολιτών προς φυσικές υπηρεσίες μειώθηκαν κατά 393 χιλιάδες, γεγονός που εξοικονόμησε περίπου 945 τόνους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO₂). Παράλληλα, η χρήση χαρτιού περιορίστηκε κατά 97%, με εξοικονόμηση 1,5 εκατ. φύλλων κάθε χρόνο.
Η απλοποιημένη διαδικασία διευκολύνει τη ζωή των πολιτών, ενώ παράλληλα ενισχύει την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών της Δημόσιας Διοίκησης. Με τη μείωση της ανάγκης για φυσική αποθήκευση εγγράφων, οι αρμόδιες υπηρεσίες αποκτούν ευκολότερη πρόσβαση στα αρχεία και μειώνεται η ανάγκη για επιπλέον χώρους αποθήκευσης.