Ενθαρρυντικά τα στοιχεία για τις λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων στην Ελλάδα, ενώ οι εξαγωγές συνεχίζουν να πιέζονται
Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), η ελληνική αγορά ενδυμάτων παρουσιάζει ενδείξεις ανάκαμψης.
Οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων σημείωσαν αύξηση 2,8% το πρώτο εννεάμηνο του 2024, φτάνοντας τα 2,58 δισεκατομμύρια ευρώ. Η θετική αυτή εξέλιξη αποδίδεται κυρίως στην αυξημένη καταναλωτική δαπάνη των Ελλήνων, παρά το πληθωριστικό περιβάλλον.
Ωστόσο, η εικόνα δεν είναι εντελώς ρόδινη. Οι εξαγωγές ελληνικών ενδυμάτων συνεχίζουν την πτωτική τους πορεία που ξεκίνησε από το 2023, αντανακλώντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος σε διεθνές επίπεδο.
Αναλυτικότερα, το α΄ τρίμηνο του έτους οι λιανικές πωλήσεις κατέγραψαν άνοδο 3,6%, στο β΄ τρίμηνο η αύξηση ανήλθε σε 4,5%, ενώ στο τρίτο τρίμηνο περιορίστηκε σε 0,8%.
Πτωτική πορεία οι εξαγωγές
Αντίθετη ήταν η πορεία των εξαγωγών ένδυσης που συνέχισαν την πτωτική τους πορεία λόγω της συνεχιζόμενης μειωμένης ζήτησης στις διεθνείς αγορές.
Η συνολική αξία των εξαγωγών της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας στο εννεάμηνο του 2024 ανήλθε σε 1,23 δισ. ευρώ έναντι 1,43 δισ. ευρώ το 2023, μειωμένες κατά 14,4%.
Οι εξαγωγές ενδυμάτων παρουσίασαν μείωση 13,6%, της κλωστοϋφαντουργίας μείωση 19,8% και του βαμβακιού μείωση 9,7%.
Πτώση κατέγραψαν επίσης και οι εισαγωγές σε ποσοστό 5%. Για το σύνολο της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας ανήλθαν σε αξία σε 2,45 δισ. ευρώ το 2024, έναντι 2,57 δισ. ευρώ το εννεάμηνο του 2023.
Η μείωση των εισαγωγών στην ένδυση ανήλθε σε 2% και στην κλωστοϋφαντουργίας σε 13%.