EY: Ένας στους τρεις καταναλωτές σκοπεύει να μειώσει τις δαπάνες για τις φετινές γιορτές

Φειδωλοί στις προθέσεις τους για τις φετινές εορταστικές αγορές εμφανίζονται οι Έλληνες καταναλωτές σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας Future Consumer Index Ελλάδα 2024, που διεξάγεται από την EY.

Ένας στους τρεις συμμετέχοντες (36%) δήλωσε ότι σκοπεύει να ξοδέψει λιγότερα χρήματα από πέρσι, ενώ περισσότεροι από τους μισούς (54%) αναφέρουν ότι θα διατηρήσουν τις δαπάνες τους στα ίδια επίπεδα.

Μόλις το 4% σχεδιάζει να αυξήσει τις αγορές του, ενώ 6% δηλώνει ότι δεν θα πραγματοποιήσει αγορές.

Ηλικιακές διαφορές στις προθέσεις

Η πρόθεση για αγορές διαφοροποιείται ανάλογα με την ηλικία. Στην ομάδα 18-29 ετών, μόλις το 26% των ερωτηθέντων αναφέρει ότι θα μειώσει ή θα αποφύγει τις αγορές, ενώ στις ηλικίες 50-64, το ποσοστό αυτό διπλασιάζεται, φτάνοντας το 50%. Αυτό το εύρημα υποδεικνύει ότι οι νεότεροι καταναλωτές δείχνουν μεγαλύτερη διάθεση για δαπάνες, παρά την οικονομική αβεβαιότητα.

Η τιμή ως βασικό κριτήριο

Η τιμή αναδεικνύεται ως το πιο σημαντικό αγοραστικό κριτήριο, σύμφωνα με το 95% των συμμετεχόντων. Ακολουθούν η ποιότητα (65%) και οι προσφορές (55%), που προσελκύουν ιδιαίτερα τις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. Αντίθετα, οι νεότεροι (18-29 ετών) φαίνεται να δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στη μάρκα του προϊόντος (28%). Άλλα κριτήρια, όπως η εξατομίκευση (16%), οι διαδικτυακές κριτικές (15%) και η ευκολία στις επιστροφές ή αλλαγές (10%), φαίνεται να παίζουν μικρότερο ρόλο στη λήψη αποφάσεων.

Αντίκτυπος της οικονομικής αβεβαιότητας

Η έρευνα καταγράφει μια γενικότερη στροφή προς πιο συγκρατημένη καταναλωτική συμπεριφορά, εν μέσω της συνεχιζόμενης οικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας. Ο κ. Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος, σχολίασε:

«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η παγκόσμια οικονομική και γεωπολιτική αβεβαιότητα επηρεάζουν τη διάθεση για αγορές κατά την εορταστική περίοδο, όπως επιβεβαιώνεται και από τη σημασία που αποδίδουν οι Έλληνες καταναλωτές στις τιμές των προϊόντων. Το ίδιο, ωστόσο, παρατηρούμε και σε παγκόσμιο επίπεδο, αναδεικνύοντας μια γενικότερη συνειδητή στροφή των καταναλωτών προς πιο συγκρατημένη αγοραστική συμπεριφορά, αναζητώντας την καλύτερη ποιότητα στην καλύτερη δυνατή αξία».

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ