Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας εξελίσσεται σε έναν νέο και δυναμικό προορισμό κρουαζιέρας, μέσω μιας στρατηγικής συνεργασίας με την One Whole Communication Experts Travel & Tourism.
Η πρωτοβουλία επικεντρώνεται στην ανάδειξη της περιοχής ως ελκυστικού προορισμού για επαγγελματίες του τουρισμού, περιλαμβάνοντας ταξιδιωτικούς πράκτορες και στελέχη κρουαζιέρας.
Μέσω στοχευμένων δράσεων, όπως η συνεργασία με κορυφαίες πλατφόρμες κρουαζιέρας και η διοργάνωση webinars για επαγγελματίες του κλάδου στη Γαλλία, Γερμανία και Αγγλία, η Κεντρική Μακεδονία προβάλλεται ως προορισμός που προσφέρει αυθεντικές εμπειρίες σε κάθε εποχή του χρόνου. Κεντρικό σημείο της στρατηγικής είναι η προώθηση του λιμένα της Θεσσαλονίκης, με στόχο τη θέση του ως κύριο σημείο επιβίβασης και αποβίβασης. Οι ενέργειες επικεντρώνονται στη γαστρονομία, την πολιτιστική κληρονομιά και τη φυσική ομορφιά της περιοχής. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση:
Η One Whole Communication Experts Travel & Tourism, στο πλαίσιο της συνεργασίας της με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, υλοποίησε με επιτυχία ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα προβολής της περιοχής ως νέου και ανερχόμενου προορισμού κρουαζιέρας σε επαγγελματίες του κλάδου, συμπεριλαμβανομένων ταξιδιωτικών πρακτόρων, tour operators και στελεχών κρουαζιέρας. Με στρατηγική στόχευση στις αγορές της Γαλλίας, Γερμανίας και Αγγλίας, η πρωτοβουλία ανέδειξε τη Θεσσαλονίκη και τις γύρω περιοχές όπως την Πιερία, τη Χαλκιδική, την Ημαθία, την Πέλλα, το Κιλκίς και τις Σέρρες ως σημεία αναφοράς για αυθεντικές ταξιδιωτικές εμπειρίες για όλο το χρόνο.
Κεντρικό άξονα της στρατηγικής αποτέλεσε και η προώθηση του λιμένα της Θεσσαλονίκης ως βασικού σημείου επιβίβασης και αποβίβασης (homeport). Οι δράσεις στόχευσαν στην ανάδειξη του λιμανιού ως στρατηγικού κόμβου για ταξιδιωτικά προγράμματα στη Μεσόγειο καθώς είναι από τα λίγα λιμάνια που συνδυάζει την άμεση πρόσβαση σε σημαντικά πολιτιστικά και ιστορικά αξιοθέατα με την κεντρική του θέση στην πόλη. Επιπρόσθετα, η εγγύτητα του λιμανιού στο κέντρο της πόλης προσφέρει στους επισκέπτες τη δυνατότητα να εξερευνήσουν την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της, όπως μνημεία της UNESCO, χωρίς να χρειάζεται μετακίνηση σε μεγάλες αποστάσεις.
Η στοχευμένη προβολή επικεντρώθηκε σε μια σειρά δράσεων με στόχο την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της Κεντρικής Μακεδονίας ως ένας προορισμός που προσφέρει πλούτο αυθεντικών γαστρονομικών εμπειριών, ποικίλες μορφές φυσικού κάλλους, δραστηριότητες που καλύπτουν κάθε επιθυμία για εξερεύνηση και χαλάρωση, έντονο θρησκευτικό στοιχείο μέσα από ιστορικά μοναστήρια, καθώς και ανεκτίμητη πολιτιστική κληρονομιά που αναδεικνύει τη μακραίωνη ιστορία της περιοχής.
Πιο συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν:
Συνεργασία με το Cruise Critic: Μέσω της κορυφαίας πλατφόρμας τουρισμού κρουαζιέρας, που ανήκει στην TripAdvisor και διαθέτει περισσότερους από 10 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες μηνιαίως, δημιουργήθηκαν τρία εκτενή άρθρα αφιερωμένα στην Κεντρική Μακεδονία. Τα άρθρα ανέδειξαν την πολιτιστική, γαστρονομική και φυσική κληρονομιά της περιοχής, εστιάζοντας στις αυθεντικές εμπειρίες που προσφέρονται στους ταξιδιώτες χειμώνα και καλοκαίρι. Η προβολή υποστηρίχθηκε από στοχευμένες ενέργειες μέσω display banners, εκστρατειών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και newsletters, ενισχύοντας την αναγνωρισιμότητα του προορισμού.
Διοργάνωση Webinars: Σε συνεργασία με κορυφαίους συνεργάτες της One Whole από το Travel Lifestyle Network (TLN), τη GroupExpression στη Γαλλία και την Kleber Group στη Γερμανία, πραγματοποιήθηκαν εξειδικευμένα webinars, προσεγγίζοντας έναν μεγάλο αριθμό επαγγελματιών του τουρισμού και της κρουαζιέρας.
Στοχευμένα Newsletters: Στο πλαίσιο της εκστρατείας, δημιουργήθηκαν και εστάλησαν στοχευμένα newsletters σε περισσότερους από 10.000 επαγγελματίες του τουρισμού, όπως tour operators, ταξιδιωτικούς πράκτορες και στελέχη εταιρειών κρουαζιέρας. Οι αποστολές κάλυψαν τις αγορές της Γαλλίας και της Γερμανίας, και περιλάμβαναν συνδέσμους προς άρθρα και αφιερώματα στην Κεντρική Μακεδονία.
Η κα. Βίκυ Χατζηβασιλείου, Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, δήλωσε: «Η στοχευμένη αυτή εκστρατεία ανέδειξε την Κεντρική Μακεδονία ως έναν ανερχόμενο και πολυδιάστατο τουριστικό προορισμό με δυνατότητες να φιλοξενήσει ακόμα περισσότερες εταιρείες κρουαζιέρας, ενώ διαφοροποιείται από κορεσμένες και πολυδιαφημιζόμενες περιοχές. Μέσα από στοχευμένες δράσεις και συνεργασίες με κορυφαίους φορείς της διεθνούς τουριστικής αγοράς, καταφέραμε να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον επαγγελματιών του κλάδου και να θέσουμε τις βάσεις για τη μακροπρόθεσμη και βιώσιμη ανάπτυξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Είναι ένα σημαντικό βήμα προς την καθιέρωσή της ως προορισμού κρουαζιέρας που συνδυάζει στρατηγική τοποθεσία και μοναδικές εμπειρίες.»