Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Νοέμβριο του 2024 σημείωσαν μείωση 1,9%, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Η πτώση αυτή αποδίδεται κυρίως στις μειώσεις που κατέγραψαν σημαντικές αγορές, όπως η Γαλλία (-12,7%) και η Ιταλία (-10,8%). Αντίθετα, η Ισπανία παρουσίασε θετική πορεία με αύξηση 6,4%, ενώ η γερμανική αγορά παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη (+0,5%).
Σταθερότητα στο ενδεκάμηνο
Από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο του 2024, οι συνολικές ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. παρέμειναν σχεδόν σταθερές, με οριακή αύξηση 0,4%, αγγίζοντας τα 9,7 εκατομμύρια μονάδες. Αν και η ισπανική αγορά κατέγραψε αξιοσημείωτη άνοδο 5,1%, άλλες αγορές, όπως η γαλλική (-3,7%), η γερμανική (-0,4%) και η ιταλική (-0,2%), παρουσίασαν μικρή πτώση.
Διαφορετικές τάσεις ανά πηγή ενέργειας
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) σημείωσαν σημαντική πτώση τον Νοέμβριο, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται κατά 9,5% στις 130.757 μονάδες. Η μείωση αποδίδεται κυρίως στις μειωμένες εγγραφές στη Γερμανία (-21,8%) και τη Γαλλία (-24,4%). Το μερίδιο αγοράς των BEV έπεσε στο 15% από 16,3% τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Παρόμοια πτώση κατέγραψαν και τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα (PHEV), με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 8,8%. Το μερίδιο αγοράς τους έφτασε στο 7,6%, μειωμένο από 8,1% πέρυσι.
Αντίθετα, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) παρουσίασαν αύξηση 18,5%, με το μερίδιο αγοράς να φτάνει στο 33,2%, ξεπερνώντας για τρίτο μήνα τα βενζινοκίνητα.
Πτώση στις παραδοσιακές τεχνολογίες
Οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 7,8%, με τις μεγαλύτερες μειώσεις να καταγράφονται στη Γαλλία (-31,5%) και την Ιταλία (-12,3%). Παρόμοια εικόνα παρουσίασαν και τα αυτοκίνητα ντίζελ, με πτώση 15,3% και μερίδιο αγοράς μόλις 10,6%.